Klasyka i nowoczesność – dwie jubileuszowe Astry z gliwickiego zakładu Opla

31 sierpnia 2018

  • Dwudziestolecie uruchomienia produkcji Astry w zakładzie Opla w Gliwicach
  • „Produkujemy samochody, z których jesteśmy dumni” – motto zakładu Opel Manufacturing Poland

Gliwice. Klasyczna, biała, wzbudzająca wiele ciepłych emocji i wspomnień.
Dzisiaj, 31 sierpnia, świętuje dwudzieste urodziny. Jako pierwsza z rodziny modeli zakładu Opla w Gliwicach opuściła taśmę montażową dwie dekady temu. Astra Classic z numerem 1 – pierwszy samochód wyprodukowany w gliwickiej fabryce Opla. Zapoczątkowała bogatą historię fabryki, która dzięki wszechstronnemu doświadczeniu podejmuje kolejne wyzwania, produkując coraz bardziej zaawansowane samochody.

 

Każdy z produkowanych w zakładzie modeli zajmuje wyjątkowe miejsce w jego historii: Astra, jako najważniejszy i wiodący model, nietuzinkowy mikrovan Agila, Zafira będąca dla zakładu technologicznym przełomem i piękny kabriolet Cascada. Jednak symbolami Jubileuszu Dwudziestolecia firmy Opel Manufacturing Poland są bezwarunkowo dwie Astry – Astra, rocznik 1998 i Astra, rocznik 2018.

 

Pomimo dwóch dekad dzielących te dwa samochody, mają one ze sobą dużo wspólnego – należą do bestsellerowej rodziny Astra, docenianej przez klientów w całej Europie i są modelami, które wyróżnia wysoka jakość sygnowana marką gliwickiego zakładu. „Produkujemy samochody, z których jesteśmy dumni” – to motto, któremu od lat pozostaje on wierny. 

 

„Jubileusz skłania zawsze do wspomnień, a tych nam w gliwickim Oplu nie brakuje: wspaniałe modele z główną, bestsellerową, linią Astry, nagrody, które otrzymywaliśmy od przedsiębiorców, środowisk naukowych, studentów czy połączenie z zakładem produkującym jednostki napędowe w Tychach” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland. „Dzięki dwóm dekadom doświadczenia jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłe wyzwania, które stawia nam bardzo dynamiczna branża motoryzacyjna. Do kolejnego wydarzenia jesteśmy już prawie gotowi – w 2019 roku uruchamiamy produkcję nowoczesnych silników PureTech w Tychach”, dodał Korpak.

 

Dwudziestolecie uruchomienia produkcji w polskim zakładzie Opla postanowili również uczcić pracownicy ustanawiając wyzwanie – dwadzieścia godzin biegu na dwadzieścia lat działalności fabryki. Jest to już trzeci bieg firmowy, jednak w tym roku w szczególnej formie sztafety, która pozwoli utrzymać go przez dwadzieścia godzin i zakończy się uroczystością wręczenia medali jej uczestnikom w czasie Pikniku dla Rodzin i Przyjaciół Opla w gliwickiej fabryce, zaplanowanej na początek września tego roku.

Astra Classic (Astra F), czyli tradycja i klasyka

Astra Classic to pierwszy model wyprodukowany przez gliwicką fabrykę Opla. Jego produkcja rozpoczęła się 31 sierpnia 1998 r. i trwała cztery lata, do 2002 roku.

 

Astra F, dobrze już wtedy znana klientom na całym świecie, była jednym z największych projektów marki Opel. Wprowadzono do niej szereg innowacji, jak na przykład poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS w standardowym wyposażeniu czy ekran na konsoli centralnej będący nowością w skali światowej. Astra F była najlepiej sprzedającym się Oplem wszechczasów.

 

Gliwicka Jedynka była 4-drzwiowym sedanem, w kolorze Casablanca White, z napędem na przednią oś i silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra z manualną pięciobiegową skrzynią biegów. Łącznie z taśmy montażowej zakładu zjechały 103 262 sztuki tego modelu.

Najnowsza Astra (Astra K), czyli dynamika i nowoczesność

Młodsza siostra Astry Classic jest z całą pewnością godną następczynią nie tylko protoplastki linii Astry, ale i pozostałych modeli, które się z niej wywodzą. Astra K, której pierwszy egzemplarz został wyprodukowany 29 września 2015 r., jest zdobywczynią prestiżowego tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 r.

 

Najnowsza Astra to pierwszy model na rynku, który wprowadza technologie premium do dostępnego dla wszystkich samochodu kompaktowego. W ramach standardowego wyposażenia znajdują się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, podgrzewanie oraz elektryczne sterowanie lusterek, elektryczne sterowanie szyb przednich, aktywne wspomaganie kierownicy, systemy ABS, ESP, HSA.

 

W zależności od wersji pojazd może być wyposażony także m.in. w system multimedialny z 4 lub 6-głośnikami oraz 7-calowym lub 8-calowym ekranem dotykowym; nawigację, kamerę cofania, system zmiany trybu jazdy – Sport, kamerę Opel Eye z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a także matrycowe reflektory przednie IntelliLux LED. Astra uzyskała najwyższą ocenę bezpieczeństwa pięciu gwiazdek Euro NCAP.

 

Do końca lipca tego roku polska fabryka Opla wyprodukowała 344 066 sztuk Astry piątej generacji.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.