Opel walczy o tytuł w Rajdowych Mistrzostwach Europy Juniorów dwoma samochodami ADAM R2.

31 stycznia 2018

  • Opel dąży do czwartego z rzędu zwycięstwa w klasie ERC Junior
  • Świetni kierowcy: Tom Kristensson (Szwecja) i Mārtiņš Sesks (Łotwa)
  • Pierwszy test pary Opla na szutrowym torze na Azorach

Rüsselsheim. Opel kontynuuje swoje zaangażowanie w sporcie samochodowym w szóstym sezonie od powrotu fabrycznego zespołu marki spod znaku błyskawicy do międzynarodowej rywalizacji. Zdecydowany nacisk ponownie położono na rajdy — dyscyplinę, w której Opel odnosi imponujące sukcesy od 2013 roku. ADAC Opel Rallye Cup jest dziś najbardziej liczącą się serią zawodów jednej marki w Europie. W szóstym sezonie uczestniczy w niej 20 zespołów z 12 krajów. Ponadto Opel ADAM R2 nadal wyznacza standardy w swojej klasie. W 2017 roku 190 konny samochód rajdowy odniósł trzecie z rzędu zwycięstwo we FIA ERC Junior U27, a korzystające z tego modelu ekipy prywatne również zdobyły wiele trofeów w całej Europie. W sumie Opel ADAM R2 ma na koncie 7 tytułów i 48 zwycięstw klasowych.

 

W tym roku ADAC Opel Rallye Junior Team, który chciałby kontynuować imponujące pasmo zwycięstw we FIA ERC Junior U27, przyjmuje w swoje szeregi dwóch utalentowanych kierowców. Szwed Tom Kristensson (26 latek z Hörby) wygrał ADAC Opel Rallye Cup w 2017 roku i zapewnił sobie miejsce w samochodzie ADAM R2. Jego pilotem będzie Henrik Appelskog. Nowicjuszem w zespole jest Łotysz Mārtiņš Sesks. Zdolny 18 letni kierowca z Lipawy — miasta-gospodarza finałowej rundy tegorocznej serii FIA ERC Junior U27 — wywarł duże wrażenie w ubiegłym sezonie. Teraz otrzymuje szansę, by wraz z pilotem Renārsem Francisem zaprezentować swoje umiejętności na szerszym forum.

 

Pierwszym wyzwaniem dla młodych reprezentantów Opla będzie Azores Airlines Rally — inauguracyjna runda sezonu odbyła się 22–24 marca. Rajd rozgrywany na wyspach na Północnym Atlantyku jest zaliczany do najbardziej emocjonujących i najtrudniejszych na świecie ze względu na szutrowe nawierzchnie. Złą sławą cieszy się również odcinek specjalny „Sete Cidades”. Kierowcy mają do pokonania 20 kilometrów szutrowej trasy wokół kaldery wulkanu Sete Cidades na wyspie São Miguel. „Bardzo kręta i wąska szutrowa droga z nasypami po obu stronach przypomina tor bobslejowy. Najdrobniejszy błąd prowadzi do wypadku” — powiedział Kristensson. „Nie mogę się już doczekać, kiedy zmierzę się z niewiarygodnie trudnymi odcinkami specjalnymi w moim ADAMie R2. Dołączenie do ADAC Opel Rallye Junior Team jest dla mnie spełnieniem marzeń!”.

 

Oprócz startu w trzech rundach serii FIA ERC Junior, ADAC Opel Rallye Junior Team weźmie udział także w ADAC Rallye Deutschland, czyli niemieckim etapie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. W tych zawodach zespół również stawia sobie ambitny cel — przez ostatnie cztery lata zwycięzcą w kategorii R2 zawsze był kierowca Opla. 

 

Kalendarz ADAC Opel Rallye Junior Team 2018

22–24 marca Azores Airlines Rallye, Azory/Portugalia*

3–5 maja Rallye Islas Canarias, Gran Canaria/Hiszpania*

20–22 lipca Rallye di Roma Capitale, Rzym/Włochy*

16–19 sierpnia ADAC Rallye Deutschland

24–26 sierpnia Barum Czech Rally Zlín, Zlín/Czechy*

21–23 września Rajd Polski, Mikołajki/Polska*

12–14 października Rajd Liepāja, Lipawa/Łotwa*

* Runda FIA ERC Junior U27

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.