Nowe wyczynowe sportowe fotele: zaprojektowane specjalnie dla Insignii GSi

14 grudnia 2017

  • Autorska konstrukcja firmy Opel: skuteczne boczne podparcie i komfort w długich trasach
  • Własna produkcja: główne elementy pochodzą z fabryki Opla w Kaiserslautern
  • Atest AGR: niemieckie stowarzyszenie Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa potwierdza wzorową ergonomię
  • Pełne wyposażenie: wentylacja, podgrzewanie, funkcja masażu, regulacja podparcia bocznego

Rüsselsheim. Doskonałe fotele są tak samo charakterystyczne dla Opla jak logo z błyskawicą na osłonie chłodnicy. Producent z Rüsselsheim oferuje ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcja na rzecz Zdrowych Pleców) w szerokiej gamie swoich modeli, począwszy od subkompaktowego Opla Crosslanda X. Najnowsze rozwiązania, zapewniające doskonałe podparcie boczne i najwyższy komfort na dalekich trasach, debiutują właśnie w nowych sportowych wersjach flagowej Insignii GSi oraz GSi Sports Tourer. Wyczynowe fotele Opla z atestem AGR są wyposażone w funkcje znane już z najbogatszych wersji siedzeń dostępnych w Insignii. Mają wentylację, matę grzejną, funkcję masażu i regulację bocznych sekcji siedziska. Uzupełnieniem tych elementów jest wysokie oparcie ze zintegrowanym zagłówkiem. Wzorcowy jest także sposób poprowadzenia pasa bezpieczeństwa na wysokości barku, co w przypadku sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami nie zawsze jest oczywiste. Klienci mogą wybierać między dwiema wariantami tapicerki z wysokogatunkowej skóry, a oparcia foteli są ozdobione dyskretnym logo GSi.

 

Długość i głębokość, siedzisko oraz kąt pochylenia oparcia foteli, konturem przypominających kobrę królewską szykującą się do ataku, można regulować elektrycznie. W ten sam sposób reguluje się podparcie kręgosłupa lędźwiowego (w 4 kierunkach) oraz podparcie boczne. Wszystkie ustawienia można zapisać w pamięci — jedynie głębokość siedziska wymaga manualnej regulacji. W siedzisko i oparcie wbudowano układ wentylacji i ogrzewania. Ponadto kierowca może rozkoszować się odprężającym masażem pleców. Połączenie sportowego bocznego podparcia z komfortem sprawia, że nowe wyczynowe fotele są wyjątkową propozycją. Ich konstrukcja została opracowana przez dział zajmującym się fotelami sprzyjającymi utrzymywaniu zdrowej pozycji siedzącej.

 

Pierwsze ultrasportowe wyczynowe fotele prosto od producenta samochodu

Zazwyczaj producenci samochodów kupują typowo sportowe zintegrowane fotele u specjalistycznego dostawcy. W przypadku Opla Insignii GSi jest zupełnie inaczej. Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim ma imponujące kompetencje, jeżeli chodzi o projektowanie konstrukcji foteli. W Insignii drugiej generacji zastosowano modułową koncepcję, uwzględniającą również możliwość montowania wyczynowych zintegrowanych foteli. Pozwoliło to na zachowanie wszystkich funkcji komfortowych rozwiązań także w rasowych sportowych siedzeniach. Co więcej, w konstrukcji Opla nie brakuje też ciekawych rozwiązań stylistycznych: prowadnice pasów bezpieczeństwa osadzone w oparciu mają identyczny kształt, jak wloty powietrza z przodu Insignii GSi, co świadczy o wyjątkowej dbałości o detale.

 

Podstawowa rama wyczynowych foteli również pochodzi od Opla. Główne elementy stalowe są produkowane w fabryce w Kaiserslautern. Spójny proces projektowania i produkcji nowych foteli kubełkowych zaowocował także znacznym ograniczeniem ich masy. Sportowy fotel w obecnej od kilku lat na rynku Corsie OPC — pozbawiony funkcjonalności w zakresie komfortu dostępnych w GSi — ważył 28 kilogramów. Nowy zintegrowany fotel wraz ze wszystkimi mechanizmami zwiększa masę Opla Insignii GSi zaledwie o 26 kilogramów.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.