Flagowy Opel w uterenowionym wydaniu dla poszukiwaczy przygód

16 listopada 2017

  • Na każdy teren: napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego i prześwit zwiększony o 25 mm
  • Znakomite osiągi: nowy flagowy silnik Diesla z sekwencyjnym turbodoładowaniem
  • Dla najbardziej wymagających: znakomita technologia i nowe usługi OnStar
  • Atrakcyjna oferta: model dostępny w cenie od 128 500 zł

Rüsselsheim. Nowe flagowe modele Opla — Insignia Grand Sport i Insignia Sports Tourer — miały światową premierę kilka miesięcy temu, ale wraz z debiutującym na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie nowym Oplem Insignią Country Tourer, duo marzeń staje się triumfującym trio. Klienci już mogą składać zamówienia na ten już dostępny u dealerów samochód w off‑roadowej stylizacji dla poszukiwaczy przygód, opcjonalnie wyposażony w napęd na wszystkie koła. Cena wyjściowa Insignii Country Tourer wynosi 128 500 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Ten wszechstronny model to idealna propozycja dla entuzjastów sportów zimowych i wyjazdów poza miasto, a także dla każdego, kto ceni bardzo indywidualny styl.

 

Nowy Opel Insignia Country Tourer imponuje tymi samymi cechami, co wersje Grand Sport i Sports Tourer — dzięki zupełnie nowej architekturze jest przestronny i znacznie lżejszy od Insignii pierwszej generacji. Jak przystało na model flagowy, jest również wyposażony w liczne innowacyjne rozwiązania. Ponadto samochód przyciąga uwagę niepowtarzalnym urokiem w stylu country: czarne panele ochronne wokół całego nadwozia oraz srebrne osłony przedniej i tylnej części podwozia podkreślają surowy uterenowiony wizerunek tej rynkowej nowości. Klienci poszukujący jeszcze większej indywidualizacji mogą skorzystać z programu Opel Exclusive, który oferuje nieograniczony wybór kolorów.

 

Gotowy na przygodę: czołowe rozwiązania w zakresie napędu i konstrukcji podwozia

Nowy Opel Insignia Country Tourer może poszczycić się imponującą dynamiką dzięki mocnym turbodoładowanym silnikom benzynowym i wysokoprężnym. Nowym flagowym dieslem jest silnik 2.0 BiTurbo (oficjalne zużycie paliwa wg NEDC: 8,9 l/100 km w cyklu miejskim, 6,0 l/100 km poza miastem, 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 191 g/km). Dzięki sekwencyjnemu dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany dwulitrowy diesel rozwija moc 154 kW/210 KM przy 4000 obr./min i potężny moment obrotowy 480 Nm już od 1500 obr./min, zapewniając Insignii Country Tourer osiągi godne samochodu dla poszukiwaczy przygód. Z kolei na szczycie oferty jednostek benzynowych plasuje się dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 191 kW/260 KM (zużycie paliwa wg NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim, 7,3 l/100 km poza miastem, 8,9 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 203 g/km). Obydwa silniki, w połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i najnowocześniejszym systemem napędu na wszystkie koła Twinster, zapewniają mnóstwo przyjemności z jazdy.

 

25 milimetrów dodatkowego prześwitu oraz innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, a także nowe pięciowahaczowe tylne zawieszenie pozwolą spełnić marzenie o opuszczeniu asfaltowych dróg. System zastosowany w Insignii Country Tourer charakteryzuje się najwyższą kulturą pracy w swojej klasie. Zamiast tradycyjnego tylnego mechanizmu różnicowego, który przenosi jednakową ilość momentu obrotowego na każde z tylnych kół, w Oplu Insignii Country Tourer zastosowano dwa elektrycznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, które umożliwiają bardziej indywidualne i precyzyjne przekazywanie mocy na poszczególne koła, niezależnie od warunków drogowych i pogodowych. Aby przeciwdziałać tendencji do podsterowności w ciasnych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, system przekazuje więcej momentu obrotowego na koło po zewnętrznej stronie łuku, uwzględniając położenie pedału przyspieszenia i kierownicy. Dzieje się to w ułamkach sekundy i nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy. Funkcja ta wspomaga stabilizację pojazdu. Ponadto Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Skutkuje to neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy bez względu na sytuację.

 

Zawieszenie FlexRide, w którym wprowadzono kolejne udoskonalenia, zapewnia zoptymalizowane i dostosowane do sytuacji właściwości jezdne. System FlexRide koryguje charakterystykę amortyzatorów, przekładni kierowniczej, przepustnicy oraz punkt zmiany przełożeń (w przypadku skrzyni automatycznej) — niezależnie lub według jednego z trzech trybów wybieranych przez kierowcę: Standard, Sport i Tour. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest nieprzerwane analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie stylu jazdy danego kierowcy.

Surowe nadwozie, przestronne wnętrze: Insignia dla fanów wypraw poza miasto

Nowa Insignia Sports Tourer prezentuje się świetnie już w tradycyjnej wersji: w zinterpretowanej na nowo koncepcji stylistycznej Opla połączenie elementów sportowych z elegancją przyniosło oszałamiający efekt. Jednym z fundamentów imponujących osiągów i zwrotności jest zupełnie nowa, lekka architektura pojazdu. Country Tourer ma te wszystkie cechy i wiele innych. Surowszy i bardziej indywidualny urok sprawia, że jest ona jedną z topowych wersji w gamie modelu Insignia.

 

Wydatna panoramiczna osłona chłodnicy i wąskie reflektory optycznie poszerzają przód samochodu, a srebrna płyta osłaniająca podwozie obniża sylwetkę i podkreśla jej stabilność. Surowości dodają również plastikowe czarne panele ochronne w dolnej części przodu i boków nadwozia oraz na nadkolach. W podobnym stylu przygody utrzymany jest tył samochodu — srebrna osłona podwozia i oprawy końcówek tłumika sprawiają, że nadwozie wydaje się jeszcze szersze niż w rzeczywistości.

 

Nowa Insignia Country Tourer jest surowa i wszechstronna, ale przede wszystkim niezwykle praktyczna. Została ona wyposażona w system bezkluczykowego otwierania samochodu i uruchamiania silnika. Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest także funkcja otwierania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu. Wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się uniosła (sylwetka pojazdu wyświetlana na podłożu wskazuje miejsce, w którym należy to zrobić). Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy. W celu zwiększenia pojemności bagażnika do 1665 litrów nowa Insignia Country Tourer została wyposażona w opcjonalną funkcję składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, co umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Zestaw tylnych siedzeń można złożyć za naciśnięciem przycisku znajdującego się w bagażniku. Standardowe masywne relingi nie tylko podkreślają przygodowy charakter samochodu, ale także zwiększają funkcjonalność kombi, którego dach można obciążyć dodatkowymi 100 kilogramami bagażu.

 

Rozstaw osi wydłużony o 92 mm umożliwił uzyskanie jeszcze bardziej przestronnego wnętrza, zwłaszcza z perspektywy pasażerów podróżujących z tyłu. Dobremu samopoczuciu w podróży sprzyjają również takie rozwiązania, jak kokpit zwrócony ku kierowcy, luksusowe ergonomiczne przednie fotele z atestem niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oraz podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu. Podgrzewana szyba czołowa zapewnia dobrą widoczność w chłodne dni, a podgrzewanie kierownicy przekazuje ciepło zmarzniętym dłoniom.

 

Znakomita technologia na pokładzie: bezpieczeństwo, komfort i doskonała łączność

Podobnie jak Grand Sport i Sports Tourer, również Insignia Country Tourer jest wyposażona w liczne bardzo nowoczesne technologie i systemy wspomagające kierowcę, które zapewniają szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Jednym ze szczególnie zasługujących na wyróżnienie elementów wyposażenia jest druga generacja innowacyjnych i obsypanych nagrodami adaptacyjnych reflektorów matrycowych LED IntelliLux®. Matryca reflektora LED w Insignii składa się z 32 segmentów LED (po 16 z każdej strony) zintegrowanych w bardzo wąskim kloszu. System oferuje takie funkcje, jak innowacyjne aktywne doświetlanie zakrętów, a specjalny punktowy moduł LED ma zasięg do 400 metrów. Samochód jest też wyposażony w wyświetlacz projekcyjny (head‑up), system kamer 360°, adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

 

Znakomitą rozrywkę oraz kompleksową łączność zapewniają najnowsze systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Smartfon można sprawnie zintegrować z pokładowym systemem multimedialnym. Na pokładzie znajduje się także przełomowy osobisty opiekun kierowcy OnStar1. Szeroka oferta funkcji systemu obejmuje między innymi automatyczne reagowanie na zderzenie i pomoc w odzyskaniu skradzionego pojazdu. Nowe usługi w portfolio OnStar to pomoc przy rezerwacji pokoju hotelowego2 oraz wyszukiwaniu miejsc do parkowania3. Obydwie usługi są realizowane za pośrednictwem doradców OnStar, którzy na życzenie mogą zarezerwować pokój w hotelu i wskazać dogodny parking.

1 Opel Poland Sp. z o.o. nie odpowiada za dostarczanie usług systemu OnStar. Do korzystania z usług OnStar wymagana jest aktywacja i założenie konta w OnStar Europe Ltd. (spółka należąca do grupy GM Company). Po zakończeniu okresu próbnego usługa jest płatna. Możliwość korzystania z poszczególnych usług zależy od zasięgu i dostępności sieci komórkowej. Ograniczenia i opłaty związane z usługami podano na stronie opel.pl.
2 Przez Booking.com. Wymagane podanie adresu e-mail i numeru karty kredytowej.
3 Przez serwis Parkopedia.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.