Nowa Insignia Sports Tourer

Opel już w roku 2015 ogłosił, że zamierza testować przyszłe modele  w cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure; ang. "światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich"). Od jesieni 2018 publikacja danych uzyskanych w pomiarach w cyklu WLTP będzie obowiązkowa. W porównaniu z obowiązującą obecnie procedurą NEDC (New European Driving Cycle; ang. nowy europejski cykl jazdy) cykl WLTP znacznie lepiej odzwierciedla codzienne warunki jazdy. W ten sposób nasi klienci będą mogli w bardziej miarodajny sposób oszacować zużycie paliwa w swoich Oplach.

Benzyna

 

1.5 Turbo 103 kW/140 KM, MT-6, Start/Stop

Cykl WLTP** Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC*
Zakres zużycia paliwa** Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, miasto Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, autostrada Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, cykl mieszany Emisja CO2 w g/km*, cykl mieszany
9.3-5.7 7.6 4.8 5.8 132

1.5 Turbo EcoTec 121 kW/165 KM, MT-6, Start/Stop

Cykl WLTP** Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC*
Zakres zużycia paliwa** Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, miasto Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, autostrada Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, cykl mieszany Emisja CO2 w g/km*, cykl mieszany
9.7-5.7 7.2 5.0 5.8 133

1.5 Turbo 121 kW/165 KM, MT-6, Start/Stop

Cykl WLTP** Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC*
Zakres zużycia paliwa** Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, miasto Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, autostrada Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, cykl mieszany Emisja CO2 w g/km*, cykl mieszany
9.8-5.9 7.6 5.2 6.1 139

Diesel

 

2.0 CDTI EcoTec 125 kW/170 KM, MT-6, Start/Stop

Cykl WLTP** Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC* Cykl NEDC*
Zakres zużycia paliwa** Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, miasto Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, autostrada Oficjalne wyniki zużycia paliwa w l/100 km*, cykl mieszany Emisja CO2 w g/km*, cykl mieszany
7.9-4.7 6.9 4.4 5.3 139

* Zgodnie z Rozporządzeniem WE 715/2007 i 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Wartości nie odnoszą się do konkretnego pojazdu ani nie są częścią konkretnej oferty. Służą wyłącznie w celach porównawczych.

 

** Dolna wartość określa najniższy wynik uzyskany w czterech fazach cyklu WLTP dla danego połączenia silnika i skrzyni biegów z najmniej energochłonnym wyposażeniem. Górna wartość określa najwyższy wynik uzyskany w czterech fazach cyklu WLTP dla danego połączenia silnika i skrzyni biegów z najbardziej energochłonnym wyposażeniem. Cykl NEDC (New European Driving Cycle; ang. "nowy europejski cykl jazdy") jest aktualnie obowiązującą metodą pomiarów zgodnie z Rozporządzeniem WE 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz Rozporządzeniem Komisji WE 692/2008 i publikowanie uzyskanych w tym cyklu wyników jest wciąż obligatoryjne. Pomiary zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure; ang. "światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich") są odpowiedzią na krytykę procedur pomiarowych w cyklu NEDC. Profil jazdy w cyku WLTP jest bliższy rzeczywistej eksploatacji pojazdu, a pomiary dokonywane są nie tylko dla poszczególnych wersji wyposażenia standardowego, ale również z uwzględnieniem wyposażenia dodatkowego. Przedstawiony zakres zapewnia stosunkowo miarodajne informacje i ułatwia kierowcy oszacowanie dziennego zużycia paliwa.

 

Uwaga: wartości uzyskane w cyklu WLTP opierają się na ustandaryzowanych, jasno określonych procedurach laboratoryjnych.