Technologia BlueInjection

Zobacz Film

Czym jest technologia BlueInjection?

BlueInjection to opracowana przez Opla innowacyjna technologia selektywnej redukcji katalitycznej w silnikach diesla, wykorzystująca bezzapachowy wodny roztwór mocznika AdBlue®*. Umożliwia on skuteczną redukcję emisji tlenków azotu w celu oczyszczenia spalin.


*AdBlue jest zastrzeżonym znakiem towarowym Verband der Automobilindustrie e.V., stowarzyszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

Dbając o środowisko, dbasz o siebie.

Użytkując samochód z technologią BlueInjection przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx), tym samym ograniczając jego negatywny wpływ na środowisko.

Wstecz
  • Kiedy uzupełnić płyn AdBlue®?

    W autach z technologią BlueInjection należy regularnie uzupełniać płyn AdBlue® rózwnież w okresach między przeglądami. O potrzebie uzupełnienia płynu poinformuje Cię odpowiednia kontrolka na panelu wskaźników kierowcy.

  • Jak uzupełnić AdBlue®?

    Możesz zaopatrzyć się w pojemniki o różnych pojemnościach lub po prostu udać się do swojego Dealera marki Opel, aby uzupełnić płyn.

Dalej
Wstecz
  • KIEDY UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE®?

  • JAK UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE®?

Dalej

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE BLUEINJECTION I ADBLUE®.

Czym jest AdBlue®?

AdBlue® to bezwonny, bezbarwny, nietoksyczny płyn stanowiący mieszankę mocznika (32,5%) i wody (67,5%).
W związku z wysoką zawartością wody AdBlue® zamarza w temperaturze -11°C (stężenie 32,5% mocznika zapewnia najniższą możliwą temperaturę krzepnięcia mieszanki). Aby umożliwić korzystanie z AdBlue® w każdych warunkach pogodowych, wszystkie zbiorniki AdBlue® wyposażone są w układ podgrzewania, zapewniający odpowiednią ilość płynu do oczyszczania spalin.

Na czym polega selektywna redukcja katalityczna (SRC)?

Selektywna redukcja katalityczna to technologia redukcji tlenków azotu (NOx) powstałych w procesie spalania w silnikach diesla. Proces ten opiera się na działaniu płynu AdBlue®, czyli 32,5% wodnego roztworu mocznika o wysokiej czystości, który wtryskiwany jest do układu wydechowego. Za sprawą wysokiej temperatury gazów spalinowych mocznik zamienia się w amoniak (NH3), pod wpływem którego tlenki azotu (NO oraz NO2) ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu (N2) i pary wodnej (H2O).

Czy w Oplach stosowane będą inne technologie oczyszczania spalin?

Selektywna redukcja katalityczna (SRC) jest najnowszą technologią opracowaną z myślą o coraz bardziej rygorystycznych wymogach dotyczących emisji spalin. Dlatego też Opel zdecydował się wprowadzić od 2018 roku technologię BlueInjection do wszystkich modeli z silnikami diesla.

Co stanie się, kiedy nie uzupełnię płynu AdBlue®?

Jeśli zbiornik płynu AdBlue® jest pusty, samochód się nie uruchomi. Nie jest to wada konstrukcyjna, tylko zabezpieczenie wymagane przez system.
W takim wypadku należy wlać płyn AdBlue® "do pełna", aby uruchomić samochód.

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie AdBlue®?

• Należy zwróć uwagę na znak towarowy AdBlue® oraz normę ISO 22241-1 i DIN 70070.
• Zalecamy również stosowanie wyłącznie pojemników z bezpiecznym systemem dozowania (zazwyczaj w formie wkręcanej końcówki). W ten sposób można zminimalizować ryzyko rozlania płynu.
• Zwróć uwagę na termin ważności AdBlue®.

Skoro AdBlue® jest stosowany w autach dostawczych, czy można uzupełnić go na stacjach dla pojazdów ciężarowych?

Nie zalecamy uzupełniania płynu AdBlue® za pomocą pomp dla ciężarówek i autobusów, które można spotkać na stacjach. Ich przepustowość jest zbyt duża dla aut osobowych. Ponadto, większość systemów dozowania jest aktywowanych za pomocą magnesowej wkładki we wlewie, która nie jest stosowana w samochodach osobowych Opla. W całej Europie powstaje jednak coraz więcej stacji paliw z pompami do AdBlue® o mniejszej przepustowości, odpowiednimi dla samochodów osobowych. Uzupełnianie płynu w ten sposób jest równie proste i wygodne jak tankowanie oleju napędowego.

Co zrobić w przypadku rozlania AdBlue® na karoserię lub odzież?

Jeśli niewielkie ilości AdBlue® dostaną się na karoserię, przetrzyj ją i w razie potrzeby spłucz wodą.
W przypadku kontaktu AdBlue® z odzieżą lub dłońmi, wystarczy obfite opłukanie wodą.

Czy można wyposażyć samochód w większy zbiornik AdBlue®?

W samochodach Opla nie ma takiej możliwości. Dla każdego modelu istnieje tylko jeden rozmiar zbiornika optymalnie dostosowany do gabarytów i ograniczeń w zakresie masy pojazdu.

Kto jest producentem płynu AdBlue®?

AdBlue® jest zarejestrowanym znakiem towarowym VDA, stowarzyszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, na który General Motors posiada ogólnoświatową licencję dla wszystkich swoich marek. Płyn produkowany jest przez firmy chemiczne i tylko licencjonowani producenci i dystrybutorzy mogą wykorzystywać nazwę AdBlue®.

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Close

Wlew umiejscowiony jest w komorze silnika obok filtru paliwa (lub za progiem załadunkowym bagażnika w Antarze).
Zakrętka wlewu jest kolorowa i można ją odkręcić ręcznie.
• Płyn można uzupełnić przy pomocy wszystkich dostępnych pojemników z pasującą końcówką, przeznaczonych do aut osobowych. Możesz również skorzystać z pompki do AdBlue® dedykowanej dla aut osobowych i dostępnej na niektórych stacjach benzynowych. Nie stosuj pompek przeznaczonych dla ciężarówek i aut dostawczych.
• Możesz zaopatrzyć się w pojemniki o różnych pojemnościach lub po prostu udać się do swojego Dealera marki Opel, aby uzupełnić płyn.
• Jeśli niewielkie ilości AdBlue® dostaną się na karoserię, przetrzyj ją i w razie potrzeby spłucz wodą.

Close

Każdy zbiornik AdBlue® wyposażony jest w czujniki, które aktywują powiadomienia o niskim poziomie płynu.

Powiadomienia wyświetlane są w 3 fazach:

  • Pozostały zasięg = 2 400 km (lub mniej, w zależności od zużycia paliwa) – kontrolka ostrzegawcza na chwilę zaświeci się na panelu wskaźników
  • Pozostały zasięg < 1,750 km – kontrolka ostrzegawcza zaświeci się przy każdym uruchomieniu silnika
  • Pozostały zasięg < 900 km – kontrolka ostrzegawcza będzie świecić się, dopóki nie uzupełnisz zbiornika AdBlue® do pełna.


Uwaga: Kiedy zbiornik AdBlue® jest pusty, niezbędne będzie uzupełnienie go do pełna, aby uruchomić samochód.

Close

  • Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection jest częścią układu oczyszczania spalin.
  • Niewielkie ilości płynu AdBlue® wtryskiwane są bezpośrednio do strumienia spalin w układzie wydechowym, gdzie pod wpływem reakcji chemicznej szkodliwe tlenki azotu przetwarzane są na nieszkodliwe dla środowiska lotny azot i parę wodną.
  • AdBlue® to czysty, nieszkodliwy, niepalny i bezwonny płyn stanowiący mieszankę mocznika (32,5%) i wody (67,5%).