CZYM JEST TECHNOLOGIA BLUEINJECTION?

BlueInjection to opracowana przez Opla innowacyjna technologia selektywnej redukcji katalitycznej w silnikach diesla, wykorzystująca bezzapachowy wodny roztwór mocznika AdBlue®*. Umożliwia on skuteczną redukcję emisji tlenków azotu w celu oczyszczenia spalin.


*AdBlue jest zastrzeżonym znakiem towarowym Verband der Automobilindustrie e.V., stowarzyszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

DBAJĄC O ŚRODOWISKO, DBASZ O SIEBIE

Użytkując samochód z technologią BlueInjection przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx), tym samym ograniczając jego negatywny wpływ na środowisko.

Wstecz
  • KIEDY UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE@?

    W autach z technologią BlueInjection należy regularnie uzupełniać płyn AdBlue® również w okresach między przeglądami. O potrzebie uzupełnienia płynu poinformuje Cię odpowiednia kontrolka na panelu wskaźników kierowcy.

  • JAK UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE®?

    Możesz zaopatrzyć się w pojemniki o różnych pojemnościach czy po prostu udać się na stację benzynową lub do swojego Dealera marki Opel, aby uzupełnić płyn.

Dalej
Wstecz
  • KIEDY UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE®?

  • JAK UZUPEŁNIĆ PŁYN ADBLUE®?

Dalej

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE BLUEINJECTION I ADBLUE®.

Czym jest AdBlue®?

AdBlue® to bezwonny, bezbarwny, nietoksyczny płyn stanowiący mieszankę mocznika (32,5%) i wody (67,5%).
W związku z wysoką zawartością wody AdBlue® zamarza w temperaturze -11°C (stężenie 32,5% mocznika zapewnia najniższą możliwą temperaturę krzepnięcia mieszanki). Aby umożliwić korzystanie z AdBlue® w każdych warunkach pogodowych, wszystkie zbiorniki AdBlue® wyposażone są w układ podgrzewania, zapewniający odpowiednią ilość płynu do oczyszczania spalin.

Na czym polega selektywna redukcja katalityczna (SRC)?

Selektywna redukcja katalityczna to technologia redukcji tlenków azotu (NOx) powstałych w procesie spalania w silnikach diesla. Proces ten opiera się na działaniu płynu AdBlue®, czyli 32,5% wodnego roztworu mocznika o wysokiej czystości, który wtryskiwany jest do układu wydechowego. Za sprawą wysokiej temperatury gazów spalinowych mocznik zamienia się w amoniak (NH3), pod wpływem którego tlenki azotu (NO oraz NO2) ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu (N2) i pary wodnej (H2O).

Czy istnieją alternatywne technologie oczyszczania spalin?

Selektywna redukcja katalityczna (SRC) jest najnowszą technologią opracowaną z myślą o coraz bardziej rygorystycznych wymogach dotyczących emisji spalin. Dlatego też Opel zdecydował się wprowadzić od 2018 roku technologię BlueInjection do wszystkich modeli z silnikami diesla.

Co stanie się, kiedy nie uzupełnię płynu AdBlue®?

Jeśli zbiornik płynu AdBlue® jest pusty, samochód się nie uruchomi. Nie jest to wada konstrukcyjna, tylko zabezpieczenie wymagane przez system.
W takim wypadku należy wlać płyn AdBlue® "do pełna", aby uruchomić samochód.

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie AdBlue®?

• Należy zwróć uwagę na znak towarowy AdBlue® oraz normę ISO 22241-1 i DIN 70070.
• Zalecamy również stosowanie wyłącznie pojemników z bezpiecznym systemem dozowania (zazwyczaj w formie wkręcanej końcówki). W ten sposób można zminimalizować ryzyko rozlania płynu.
• Zwróć uwagę na termin ważności AdBlue®.

Czy mogę uzupełnić AdBlue® na stacjach dla pojazdów ciężarowych?

Tak. W samochodach Vivaro i Movano można uzupełniać płyn AdBlue® na stacjach benzynowych bezpośrednio z dystrybutorów przeznaczonych dla samochodów ciężarowych i autobusów.

Co zrobić w przypadku rozlania AdBlue® na karoserię lub odzież?

Jeśli niewielkie ilości AdBlue® dostaną się na karoserię, przetrzyj ją i w razie potrzeby spłucz wodą.
W przypadku kontaktu AdBlue® z odzieżą lub dłońmi, wystarczy obfite opłukanie wodą.

Czy można wyposażyć samochód w większy zbiornik AdBlue®?

W samochodach Opla nie ma takiej możliwości. Dla każdego modelu istnieje tylko jeden rozmiar zbiornika optymalnie dostosowany do gabarytów i ograniczeń w zakresie masy pojazdu.

Kto jest producentem płynu AdBlue®?

AdBlue® jest zarejestrowanym znakiem towarowym VDA, stowarzyszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, na który Opel posiada ogólnoświatową licencję dla wszystkich swoich marek. Płyn produkowany jest przez firmy chemiczne i tylko licencjonowani producenci i dystrybutorzy mogą wykorzystywać nazwę AdBlue®.

BlueInjection w samochodach osobowych

Już posiadasz Diesla Opel
z BlueInjection?

Close

  • Wlew umiejscowiony jest obok wlewu paliwa (w modelu Vivaro) lub tuż za drzwiami od strony pasażera (w modelu Movano)
  • Zakrętka wlewu jest kolorowa i można ją odkręcić ręcznie.
  • Płyn najprościej uzupełnić przy pomocy dystrybutorów AdBlue® przeznaczonych dla ciężarówek i aut dostawczych, dostępnych na niektórych stacjach benzynowych.
  • Płyn możesz również uzupełnić przy pomocy wszystkich dostępnych pojemników z pasującą końcówką przeznaczoną do aut osobowych. Możesz zaopatrzyć się w nie np. na stacji benzynowej lub po prostu udać się do swojego Dealera marki Opel, aby uzupełnić płyn.
  • Jeśli niewielkie ilości AdBlue® dostaną się na karoserię, przetrzyj ją i w razie potrzeby spłucz wodą.
Close

Każdy zbiornik AdBlue® wyposażony jest w czujniki, które aktywują powiadomienia o niskim poziomie płynu.
Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji obsługi pojazdu.

Uwaga! Kiedy zbiornik AdBlue® jest pusty, niezbędne będzie uzupełnienie go do pełna, aby uruchomić samochód.

Close

  • Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection jest częścią układu oczyszczania spalin.
  • Niewielkie ilości płynu AdBlue® wtryskiwane są bezpośrednio do strumienia spalin w układzie wydechowym, gdzie pod wpływem reakcji chemicznej szkodliwe tlenki azotu przetwarzane są na nieszkodliwe dla środowiska lotny azot i parę wodną.
  • AdBlue® to czysty, nieszkodliwy, niepalny i bezwonny płyn stanowiący mieszankę mocznika (32,5%) i wody (67,5%).