Wielki dzień modeli Opla na Bodensee Klassik

2017-05-07

  • Zgromadzeni widzowie z entuzjazmem przyjmują historyczną flotę Kapitän, Admiral i Diplomat
  • Wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej, Peter Küspert, w prezydenckiej limuzynie Diplomat B V8
  • Ambasador marki Joachim Winkelhock świętował w rzadko spotykanym modelu Kapitän A V
Opel News - Line-up: The new Opel Insignia Grand Sport with its legendary ancestors, a 1976 Opel Diplomat, a 1956 Opel Kapitän and a 1990 Lotus Omega.

Rüsselsheim. 6. edycja Bodensee Klassik odbyła się na malowniczych drogach; początek miał miejsce w Bregencji, skąd uczestnicy udali się w trasę, przemierzając granice Niemiec, Szwajcarii i Austrii. Widzowie ponownie mogli zapoznać się z szeroką gamą flagowych modeli Opla, począwszy od Kapitäna, przez modele Admiral i Diplomat, a skończywszy na nowej Insignii Grand Sport.


Flota Opla prowadzona była przez model Diplomat B V8 z rozszerzonym rozstawem osi. Pojazd ten pełnił funkcję prezydenckiej limuzyny w trakcie wizyty prezydenta Stanów Zjednoczonych, Geralda Forda, w Niemczech. Podczas Bodensee Klassik za kierownicą modelu Diplomat zasiadł wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej – Peter Küspert. „To element żywej historii motoryzacji. Nasz Diplomat to imponujący samochód, a praca silnika V8 to coś pięknego. Zebrani goście byli wprost zafascynowani i przysłuchiwali się temu z wielką uwagą – i ja również”, powiedział Küspert, do którego dołączył aktor Roman Knižka. Z kolei były aktor Tim Wilde zajął miejsce obok Joachima Winkelhocka, ambasadora marki Opel i legendy wyścigów, w kokpicie rzadko spotykanego modelu Kapitän V8, którego silnik standardowo zarezerwowany był dla modeli Admiral i Diplomat; do produkcji trafiły tylko 130 egzemplarze Kapitäna V8.

Opel News - From past to present: The new Opel Insignia Grand Sport follows its legendary ancestors, a gilded 1956 Kapitän and the Lotus Omega, at the Bodensee Klassik.

Trasa 6. Bodensee Klassik, która liczyła prawie 600 zachwycających, ale i wymagających kilometrów, wiodła przez malownicze, boczne drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Każdy etap zaczynał się i kończył w Bregencji, stolicy austriackiego kraju związkowego Vorarlberg. Pierwszego dnia uczestnicy ruszyli do Bad Waldsee w Górnej Szwabii. Drugiego dnia kierowcy udali się do Kempten i z powrotem. Trzeciego, ostatniego dnia, 180 klasycznych samochodów przejechało przez piękny Vorarlberg i urokliwe Appenzell.


Modele Opla na Bodensee Klassik

 

  • Numer 11, Opel Diplomat B V8 z rozszerzonym rozstawem osi z roku 1976
  • Numer 12, Opel Kapitän A V8 z roku 1966
  • Numer 13, Opel Kapitän / Opel Senator A z roku 1956
  • Numer 14, Lotus Omega z roku 1991
  • Numer 15, Opel Admiral A V8 z roku 1966
  • Numer 16, Opel Commodore B GS/E z roku 1972