Grand Prix AvD oldtimerów: Opel świętuje rocznicę zwycięstwa Calibry V6 w Międzynarodowych Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1996 roku

2016-08-04

  • Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych 1996: zwycięstwo Opla Calibra V6
  • 24-godzinny wyścig Nürburgring 2003: zwycięstwo Opla Astry V8 Coupé
  • Grad Prix oldtimerów 2016: samochody turystyczne marki Opel na torze – od Manty A do Astry TCR
  • Prezentacja na padoku: rajdowe Ople z Walterem Röhrlem za kierownicą
Aktualności Opla: Opel świętuje rocznicę zwycięstwa Calibry V6

Rüsselsheim. Grand Prix oldtimerów AvD
(Automobileclub von Deutchland) na
legendarnym torze Nürburgring było
kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów
klasycznej motoryzacji. W tym roku Ope
l przypomniał o sportowych sukcesach
samochodów turystycznych marki. Pole position
zajmowała Calibra V6, która w 1996 roku
wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa
Samochodów Turystycznych (ITC).
Czarna Calibra „Cliff” z Manuelem Reuterem
za kierownicą zdobyła ostatni tytuł ITC, mimo
silnej konkurencji ze strony Alfy Romeo i Mercedesa. Na torze Nürburgring Calibrę z napędem na cztery koła
poprowadził były kierowca DTM, a obecnie ambasador marki Opel, Jockel Winkelhock.

Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym. Mistrzowi ITC towarzyszył Irmscher Manta A (którą
legendarni rajdowcy Walter Röhrl i Rauno Aaltonen doprowadzili do zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu
Spa w 1975 roku), a także Gerent Opel GT i 300-konny Steinmetz Commodore z 1971 roku.

Aktualności Opla: Opel Rekord C, znany jako „Czarna wdowa”

Kolejni ulubieńcy widowni to reprezentant 5.
grupy Opel Rekord C, znany jako „Czarna
wdowa”, oraz Opel Manta z grupy H, który
od swojego debiutu pojawiał się na każdym
24-godzinnym wyścigu słynnego Ringu.
Tor w górach Eifel to także jak najbardziej
odpowiednie miejsce dla Astry V8 Coupé
z 500-konnym silnikiem, która w 2003 roku
wygrała 24-godzinny wyścig na pętli północnej
zwanej „Zielonym Piekłem”. Za jej kierownicą
zasiedli wówczas Manuel Reuter, Timo Scheider,
Marcel Tiemann i Volker Strycek. Na Grand Prix
oldtimerów pojawiła się też wyścigowa Astra – samochód zaprezentowany w 2001 roku na Salonie Samochodowym w Genewie bliski był produkcji masowej jako OPC X-Treme.

Aktualności Opla: Opel Astra OPC X-Treme

Stoisko Opel Classic na padoku przygotowało
specjalną atrakcję dla fanów rajdów. Modelowi
OPC X-Treme towarzyszyły trzy samochody
rajdowe kierowane przez Waltera Röhrla,
zdobywcę tytułów w Rajdowych Mistrzostwach
Świata i Europy: Ascona A i Kadett C GT/E
z czasów legendarnego duetu Röhrl/Berger
oraz Opel Ascona 400, w którym Röhrl i jego
pilot Christian Geistdörfer wywalczyli Rajdowe
Mistrzostwo Świata w 1982 roku.

Oprócz zabytkowych oldtimerów nie zabrakło współczesnych samochodów turystycznych z serii TCR.
Nowy Opel Astra TCR zadebiutował na GP oldtimerów u boku Calibry V6 i spółki. Opel Astra TCR łączy zalety
samochodu seryjnego i najnowocześniejsze technologie znane z torów wyścigowych. Pojazd ten umożliwia
zespołom prywatnym uczestnictwo w wyścigach sprinterskich i długodystansowych według określonych reguł.

Aktualności Opla: Opel Astra TCR

Pięciodrzwiowa Astra jest napędzana
wydajnym turbodoładowanym silnikiem
o pojemności 2 litrów, generującym
maksymalne dopuszczone regulaminem
wartości mocy (300 KM) i momentu obrotowego
(420 Nm). W samochodzie, który w stanie
suchym waży tylko 1 200 kilogramów, taka
jednostka pozwala odnosić spektakularne
sportowe sukcesy przy zachowaniu
przystępnych kosztów eksploatacji.