Głos tradycji: Techno Classica pod urokiem Opla GT

2016-04-11

  • Galeria sławy: Opel prezentuje legendarnego GT na Techno Classica

  • Premiera w Essen: niemiecki debiut Opla GT Concept — gwiazdy Salonu Samochodowego w Genewie

  • Wystawa pojazdów tuningowanych: słynne GT w interpretacji firm Conrero, Gerent i Irmscher
Aktualności Opla: Techno Classica pod urokiem Opla GT

Rüsselsheim/Essen. Legendarny Opel GT znów
oczarował gości Techno Classica w Essen
(6–10 kwietnia). Ponadto, w towarzystwie
oryginalnych samochodów sportowych klasy
GT z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, przed
niemiecką publicznością zadebiutował futurystyczny GT Concept — gwiazda
tegorocznego Międzynarodowego Salonu
Samochodowego w Genewie.


Legenda narodziła się w 1965 roku, kiedy to
Experimental GT stał się atrakcją
Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Zaproponowana przez projektanta Erharda
Schnella wizja smukłego, bezkompromisowego, a przy tym przystępnego cenowo samochodu sportowego
spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że Opel postanowił rozpocząć seryjną produkcję pojazdu.
Trzy lata później na rynku pojawił się Opel GT oparty na sprawdzonej konstrukcji Kadetta B. Reszta, jak to się mówi, jest historią.

Aktualności Opla: Techno Classica pod urokiem Opla GT

Wtedy to właśnie Kadett święcił triumfy
w sporcie samochodowym, a tunerzy bardzo
chcieli dostać w swoje ręce nowy samochód
sportowy skonstruowany z wykorzystaniem
masowo produkowanych i niedrogich
podzespołów. Dlatego na Techno Classica,
obok klasycznego seryjnego GT w kolorze
czerwonym, Opel zaprezentował również trzy
pojazdy zmodyfikowane przez firmy tuningowe: Conrero, Gerent i Irmscher.



U szczytu swojej popularności Gerent GT w specyfikacji „Grupa 4 / J” często rywalizował w klasie pojazdów
z silnikami o pojemności 2 litrów. Z kolei włoski zespół wyścigowy Conrero był bohaterem Targa Florio w 1971
roku, zajmując 9. miejsce w ogólnej klasyfikacji. Dzięki pomysłowości i skuteczności Conrero Squadra Corse GT
nie tylko nauczył na torze szacunku do siebie 2-litrowych rywali — w tym Porsche 911 i 914/6 — ale nawet
zdołał ich pokonać. Prezentowany przez firmę Irmscher GT został bezbłędnie odrestaurowany.

Aktualności Opla: Techno Classica pod urokiem Opla GT

Galerię sławy GT w Essen uświetnił Opel GT
Concept. W awangardowej, a jednocześnie
oszczędnej sylwetce sportowego samochodu
zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby
zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma
zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani
żadnych zbędnych ozdób. Dynamikę samochodu
symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie
w poziomie i podkreślająca jego sportowe
proporcje z wydłużoną maską i bardzo krótkimi
zwisami. Brak klapy bagażnika, intrygująca
i nowatorska stylistyka drzwi, podwójny
wydech z centralnie umieszczoną końcówką, wygląd kierownicy oraz oczywiście sama nazwa nawiązują
do oryginalnego GT. Odwołaniem do przeszłości są też czerwone opony, w które wyposażony był równie
awangardowy motocykl Opel Motoclub 500 z 1928 roku. Jednak GT Concept nie jest zwykłym naśladowcą
swojego przodka. To wymyślona na nowo, innowacyjna, odważna i fascynująca koncepcja GT, bez zbędnych
śladów nostalgii czy akcentów retro.