Nowa Astra

Samochód roku 2016. To nie tylko flagowe modele kompaktowe spod znaku Opla. Niemieccy inżynierowie stworzyli dzieła sztuki nowoczesnych technologii i wzornictwa.

Sprawdź

Doskonały do pracy i dla rodziny: kombi i coś więcej

2016-03-16

  • Większa przestrzeń, mniejsza masa: przemyślana, lekka konstrukcja

  • Komfortowy i praktyczny: nowa architektura foteli oraz klapa bagażnika otwierana ruchem stopy

  • Sportowy, elegancki, dobrze zaprojektowany: takie jest nowe kombi Opla

  • Szybki, mocny, wydajny: turbodoładowane diesle i silniki benzynowe najnowszej generacji

  • Ultranowoczesny, dobrze skomunikowany, bezpieczny: Opel OnStar, nowy system multimedialny IntelliLink
    i matrycowe reflektory LED IntelliLux®
Aktualności Opla: Opel Astra nowej generacji

Rüsselsheim/Porto. Opel kontynuuje historię
sukcesów w klasie kompaktowej, prezentując
aż dwa nowe modele: kilka miesięcy po udanym
debiucie rynkowym Nowej Astry Hatchback,
za kulisami na premierę z niecierpliwością
oczekuje już nowa wersja kombi, czyli model
Sports Tourer, która lada chwila będzie
dostępna w salonach. Opel otrzymał już ponad
130 000 zamówień na obie wersje
nadwoziowe. Najmłodszy przedstawiciel klasy
kompaktowej z nadwoziem kombi kontynuuje
tradycję, której Opel pozostaje wierny od chwili
wprowadzenia w 1963 roku pierwszego modelu Kadett A Caravan. Do tej pory 5,4 miliona spośród 24 milionów
sprzedanych modeli Kadett i Astra to wersje kombi. Nowa Astra Sports Tourer jest 10. generacją
kompaktowego Opla z tym nadwoziem. Samochód może być wyposażony w te same, wyznaczające trendy
rozwiązania, co wersja Hatchback. Oparta na zupełnie nowej, lekkiej architekturze podwozia, waży nawet do
190 kilogramów mniej od poprzedniczki. Astra Sports Tourer jest napędzana silnikami najnowszej generacji,
dzięki którym jest bardziej dynamiczna, elastyczna i dostarcza więcej przyjemności z jazdy. Jednocześnie
ograniczono zużycie paliwa, co stanowi przekonujący argument dla firm oraz kierowców przemierzających
duże odległości, którzy często poszukują zarówno praktycznych, jak i reprezentacyjnych samochodów kombi.


Astra Sports Tourer, podobniej jak model 5-drzwiowy, oferuje system Opel OnStar i nowe systemy
multimedialne IntelliLink, zapewniające ultranowoczesną i kompleksową łączność. Dotyczy to również licznych
systemów podnoszących bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę, w tym rozwiązań znanych dotychczas
tylko z wyższych segmentów. Nie mniej ważna jest elegancka, smukła i sportowa sylwetka Astry Sports Tourer,
która z pewnością będzie zwracać uwagę na drodze. Właściwości aerodynamiczne i wnętrze świadczą
o przemyślanej konstrukcji i całościowej koncepcji pojazdu. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym
0,27 Astra Sports Tourer jest tak samo oszczędna, jak wersja Hatchback. Ponadto najnowsze kombi Opla ma
dokładnie takie same wymiary, jak poprzedni model, a jednak oferuje więcej miejsca wewnątrz. Osoby
podróżujące z tyłu mają do dyspozycji więcej przestrzeni nad głową i na nogi, a maksymalna pojemność
bagażnika zwiększyła się o 80 litrów i może wynieść nawet 1 630 litrów. Ogólnie rzecz biorąc, Nowa Astra
Sports Tourer pod każdym względem oferuje większy komfort. Dzięki temu idealnie nadaje się do codziennego
użytku jako wygodny samochód firmowy lub wielofunkcyjny samochód rodzinny.


„Nowa Astra Sports Tourer i Nowa Astra Hatchback to dwie strony tej samej monety. Obie wersje stanowią
jakościowy skok marki Opel w klasie kompaktowej. Oprócz ultranowoczesnych opcji łączności i niepowtarzalnej
stylistyki, atutem kombi jest jeszcze większy nacisk na efektywność” – powiedział dyrektor generalny Grupy
Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Astra Sports Tourer to doskonałe połączenie funkcjonalności i dynamiki:
samochód jest bardziej przestronny i lżejszy, a pomysłowe rozwiązania, takie jak otwierane i zamykane drzwi
bagażnika aktywowane ruchem stopy, wyznaczają standardy funkcjonalności w swojej klasie. Takie właśnie
powinny być współczesne kompaktowe samochody kombi”.

Efektywna konstrukcja: sportowa sylwetka, przestronne wnętrza

Aktualności Opla: Nowa Astra Sports Tourer - sportowa sylwetka, przestronne wnętrze

Nowa Astra Sports Tourer imponuje sportowym
wyglądem. Podobnie jak wersja Hatchback,
oferuje nowy poziom, charakterystycznego dla
marki Opel połączenia „artystycznego kunsztu
z niemiecką precyzją”: jest bardziej wydajna,
lżejsza i bardziej dynamiczna. Osłona chłodnicy
z nowo zaprojektowaną podwójną
chromowaną listwą ze znakiem błyskawicy oraz
reflektory zlewają się w spójną formę.
Dynamiczne, śmiałe przetłoczenia boczne
dodają charakteru, a delikatnie zakrzywiona
i opadająca linia dachu optycznie wydłuża
sylwetkę kombi – efekt ten został dodatkowo podkreślony przedzielonym słupkiem C. Tył nadwozia utrzymany
w stylu sportowej elegancji jest jednocześnie bardzo funkcjonalny. Sylwetka Astry Sports Tourer prezentuje
się solidnie i stabilnie – wrażenie to potęgują wydatne tylne nadkola i dzielone klosze tylnych świateł.


Najnowsza generacja Astry Sports Tourer ma takie same wymiary zewnętrzne jak odchodzący model: długość
4 702 mm, szerokość 1 871 mm (po złożeniu bocznych lusterek) i wysokość 1 510 mm – a mimo to oferuje
więcej miejsca w przedziale pasażerskim i w bagażniku. Przestrzeń nad głową kierowcy powiększyła się
o 26 mm, a osoby podróżujące z tyłu mają o 28 mm więcej miejsca na nogi – daje to poczucie większej
przestrzeni i zwiększa komfort podróżowania. Ponadto, w Nowej Astrze Sports Tourer można zamocować
z tyłu nawet trzy foteliki dziecięce (w zależności od ich wymiarów). Obydwa skrajne siedzenia są wyposażone
w zaczepy ISOFIX. Dodatkowo, dzięki efektywnym rozwiązaniom konstrukcyjnym, po złożeniu oparć tylnych
siedzeń można przewieźć bagaż o objętości nawet 1 630 litrów.

Pomysłowa i funkcjonalna aranżacja: udoskonalenia w przestrzeni bagażowej ułatwiające codzienną eksploatację

W Astrze Sports Tourer Opel oferuje nową, praktyczną funkcjonalność, która ułatwia codzienne użytkowanie
samochodu. W modelach wyposażonych w system automatycznego sterowania zamkami drzwi i zapłonem
(Open & Start) drzwi bagażnika można otworzyć bezdotykowo – wystarczy wykonać ruch stopą pod tylnym
zderzakiem, aby klapa się podniosła. Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy. Co istotne, system
wykrywa ewentualne przeszkody i w razie potrzeby zatrzymuje mechanizm. Do przedziału bagażowego można
oczywiście dostać się również w tradycyjny sposób, czyli przełącznikiem w kabinie po stronie kierowcy,
przyciskiem pod logo Opla na drzwiach bagażnika lub pilotem zdalnego sterowania.


Dla zapewnienia jak najlepszej funkcjonalności Nowa Astra kombi może być wyposażona w funkcję składania
tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, co umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Ponadto
w bezpiecznym zamocowaniu przewożonego bagażu oraz utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają
opcjonalne akcesoria FlexOrganizer®, takie jak przegrody, siatki, uchwyty i inne elementy mocujące.

Lekka konstrukcja + silniki nowej generacji = wielka przyjemność z oszczędnej jazdy

Aktualności Opla: Nowa Astra Sports Tourer - silniki nowej generacji

Wszystkie podzespoły Astry Sports Tourer
zaprojektowano pod kątem funkcjonalności
i wydajności. Dowodzi tego nie tylko efektywne
zagospodarowanie przestrzeni, lecz przede
wszystkim obniżona masa pojazdu.
Kompaktowa konstrukcja oraz lekki szkielet
nadwozia pomogły odchudzić Astrę kombi
nawet o 190 kilogramów. Na ten imponujący
rezultat wpłynęło między innymi zastosowanie
wysoko- i ultrawysokowytrzymałej stali,
zmodyfikowanej konstrukcji przedniej i tylnej
osi oraz nowej technologii produkcji.
Astra Sports Tourer w wersji podstawowej waży 1 188 kilogramów (bez kierowcy), a więc jest lżejsza
od poprzedniczki. Przekłada się to oczywiście na zwrotność, wyższy komfort jazdy oraz niższe zużycie paliwa
i niższe koszty eksploatacji.


Nie bez znaczenia jest również dobór jednostek napędowych rozwijających moc od 70 kW/95 KM do
147 kW/200 KM (zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym: 6,2-3,4 l/100 km; 142-95 g/km)*. Pod maską
Astry Sports Tourer montowane są tylko silniki najnowszej generacji. Silniki wysokoprężne i benzynowe
o pojemności od 1,0 do 1,6 litra charakteryzują się imponującą wydajnością i znakomitą kulturą pracy.


Gama silnikowa obejmuje nowy, flagowy silnik diesla. Jednostka1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM
osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1500 obr./min. Jej kluczowym atutem jest sekwencyjne
dwustopniowe turbodoładowanie. W niskim zakresie obrotów za wzorową elastyczność odpowiada niewielka
turbosprężarka z turbiną o zmiennej geometrii łopatek, eliminująca efekt „turbodziury”. Astra Sports Tourer
z silnikiem 1.6 BiTurbo pod maską przyspiesza od 80 do 120 km/h w zaledwie 8,1 sekundy. Jednostka ta jest
nie tylko mocna, lecz również oszczędna – w samochodzie z sześciobiegową przekładnią manualną, systemem
Start/Stop i oponami o obniżonym oporze toczenia zużycie oleju napędowego wynosi tylko 4,2-4,1 l/100 km
(emisja CO2: 112-108 g/km)*. Gama silników wysokoprężnych w rodzinie Astry liczy obecnie cztery jednostki,
które przy jednakowej pojemności 1,6 litra różnią się mocą wynoszącą 70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM,
100 kW/136 KM lub 118 kW/160 KM.


Astra Sports Tourer jest dostępna także z jednym z pięciu silników benzynowych, w tym z wykonanymi
w całości z aluminium 1.0 Turbo ECOTEC® oraz 1.4 Turbo ECOTEC®. Natomiast najmocniejsza jednostka
1.6 Turbo ECOTEC® o mocy 147 kW/200 KM pozwala wygenerować imponujące 300 Nm momentu obrotowego
(z funkcją „overboost” tymczasowego podniesienia momentu obrotowego). Pomimo potężnej mocy flagowy
silnik benzynowy Nowej Astry Sports Tourer jest ekonomiczny – zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu
mieszanym: 6,2-6,0 l/100 km, 142-138 g/km w wersji z oponami o obniżonych oporach toczenia)*.

Oszczędna eksploatacja: jakość klasy premium, niski całkowity koszt posiadania

Aktualności Opla: Nowa Astra Sports Tourer

Wyjątkowa efektywność Nowej Astry nie jest
jednak wyłącznie zasługą innowacyjnych
zespołów napędowych.
Dzięki ultranowoczesnej technologii produkcji
i wysokogatunkowym materiałom samochód
charakteryzuje się doskonałą jakością
wykonania. To cecha, która również korzystnie
wpływa na całkowity koszt posiadania jako
aspekt, w którym Nowa Astra także wyznacza
standard w swojej klasie.

Innowacyjne technologie: nowy poziom bezpieczeństwa, komfortu i łączności

Aktualności Opla: nowy poziom bezpieczeństwa, komfortu i łączności

Nowa Astra Sports Tourer wyznacza trendy
nie tylko imponującymi i ultranowoczesnymi
silnikami, ale także pod względem
bezpieczeństwa, systemów multimedialnych
i komfortu. Inteligentne matrycowe reflektory
LED IntelliLux® to nowość w klasie
kompaktowej. Oświetlenie tego typu umożliwia
stałą jazdę na światłach drogowych poza
terenem zabudowanym bez oślepiania innych
kierowców. System automatycznie wyłącza
poszczególne segmenty diodowe tak, aby
wiązka światła omijała pojazdy nadjeżdżające
z przeciwka lub poprzedzające. Strefa wokół wykrytego źródła światła zostaje przygaszona, natomiast reszta
drogi jest oświetlona z niezmienioną intensywnością. Przełomowy system zwiększa aktywne bezpieczeństwo
wszystkich użytkowników drogi oraz zapewnia jeszcze większy komfort podróżowania Nową Astrą po zmroku.
Dodatkowe wsparcie kierowcy oferują systemy współpracujące z przednią kamerą Opel Eye najnowszej
generacji. Są to między innymi: udoskonalony system rozpoznawania znaków drogowych oraz układ
utrzymania pasa ruchu, który aktywnie sugeruje korektę kierunku jazdy w przypadku wykrycia zagrożenia.
Układ ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania może doprowadzić nawet do
całkowitego zatrzymania pojazdu przy prędkościach do 60 km/h.


We wnętrzu również można znaleźć unikatowe jak na segment kompaktowy wyposażenie: osobisty opiekun
kierowcy, czyli system Opel OnStar, to anioł stróż, czuwający nad bezpieczeństwem osób podróżujących
pojazdem. Zapewnia całodobowy dostęp do szerokiej gamy pomocnych usług i rozwiązań, niemal w całej
Europie. W ofercie pojawiają się także dwa nowe systemy multimedialne IntelliLink. Najnowsza generacja tego
systemu jest kompatybilna z interfejsami Apple CarPlayTM i Android AutoTM**, ułatwiającymi korzystanie
z funkcjonalności urządzeń mobilnych. Nowe ergonomiczne fotele klasy premium z certyfikatem AGR (Aktion
Gesunder Rücken – Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa) zapewniają dodatkowy komfort dzięki regulacji
podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwanej poduszki wspierającej uda, a także funkcji masażu,
wentylacji i pamięci ustawień. Pasażerowie podróżujący z tyłu również mogą liczyć na wyższy komfort dzięki
opcjonalnemu ogrzewaniu skrajnych siedzeń.


Na Astrę Sports Tourer przypada około 30 procent sprzedaży modelu w Europie. Głównymi klientami są firmy
oraz rodziny, którym zależy na połączeniu dużych możliwości transportowych z wysokim komfortem jazdy.
Największymi rynkami dla tego uniwersalnego kombi, na który zamówienia można składać od jesieni ubiegłego
roku, są Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.


 * Wg Rozporządzenia WE nr 715/2007 oraz WE nr 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach
 laboratoryjnych. Rzeczywiste wartości mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy, warunków atmosferycznych,

 nawierzchni, jak i innych czynników natury nietechnicznej.

 

 ** Funkcja projekcji ekranu smartfona z systemem operacyjnym Android będzie realizowana za pomocą interfejsu Android AutoTM,
 a projekcja ekranu iPhone'a przez interfejs Apple CarPlayTM. W chwili publikacji niniejszego materiału producenci nie udostępniają wersji

 polskojęzycznej. Więcej informacji o interfejsach znajdziesz na stronach www.apple.com/ios/carplay/ i www.android.com/auto/