Insignia

Dzieło niemieckiej inżynierii. Wyposażona w nowoczesne układy wspomagające kierowcę, efektywne silniki, eleganckie tapicerki i elementy wykończenia, zapewnia wyższy komfort jazdy.

Sprawdź

Nowy rekord: Opel Insignia przejeżdża 2 111 kilometrów ze Szwajcarii nad Morze Północne na jednym zbiorniku paliwa

2016-04-13

  • Jedno tankowanie: Felix Egolf, specjalista od jazdy o kropelce, pokonuje barierę 2 000 kilometrów

  • Średnie zużycie paliwa 3,46 l/100 km: około 10 procent poniżej oficjalnych danych

  • Mistrz długich dystansów: seryjny Opel Insignia 1.6 CDTI ecoFLEX
Aktualności Opla: Felix Egolf, specjalista od jazdy o kropelce z wiceprezesem GM Global Propulsion Systems — Europe, Christianem Müllerem

Rüsselsheim. Opel Insignia jest mistrzem
oszczędności w klasie średniej. Według
oficjalnych danych producenta w zależności
od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra
paliwa na 100 kilometrów (przy emisji CO2 na
poziomie 104–99 g/km). Wartości te dotyczą
sedana z supercichym dieslem 1.6 o mocy
100 kW/136 KM. W Niemczech taki samochód
jest zaliczany do klasy efektywności
energetycznej A+. Niezależny ekspert
ze Szwajcarii udowodnił jednak, że w typowych
środkowoeuropejskich warunkach ruchu
drogowego podane wartości można znacznie poprawić. Felix Egolf, były pilot Airbusów, jest jednym ze
specjalistów od jazdy o kropelce. On i jemu podobni entuzjaści starają się ustanawiać nowe rekordy
minimalnego zużycia paliwa. Trasę od Alp do Morza Północnego i z powrotem pokonał przy średnim zużyciu
oleju napędowego wynoszącym zaledwie 3,46 litra na 100 kilometrów. Kierowca przejechał łącznie
2 111 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa.

Aktualności Opla: Felix Egolf (w samochodzie), specjalista od jazdy o kropelce z wiceprezesem GM Global Propulsion Systems — Europe, Christianem Müllerem

Egolf wyruszył w drogę z Lucerny 6 kwietnia.
Przez Schwarzwald udał się do siedziby Opla
w Rüsselsheim, gdzie spotkał się
z wiceprezesem GM Global Propulsion Systems
— Europe, Christianem Müllerem. „Kiedy Felix
Egolf dotarł do Rüsselsheim, wskaźnik paliwa
w Insignii wciąż wskazywał niemal pełny
zbiornik. Średnie zużycie paliwa na odcinku
429 kilometrów wyniosło tylko 3,2 litra na
100 kilometrów. To wspaniale, że udało mu się
przekroczyć próg 2000 kilometrów” —
powiedział Müller.
Dalsza trasa „rajdu o kropelce” wiodła przez Münster i Oldenburg aż do Cuxhaven nad Morzem Północnym.
W drodze powrotnej Egolf odwiedził Hanower, Kassel i St. Gallen, a 8 kwietnia szczęśliwie zakończył podróż
w Zurychu.

Aktualności Opla: Średnie zużycie paliwa na odcinku 429 kilometrów wyniosło tylko 3,2 litra na 100 kilometrów

„Już od pewnego czasu chciałem pokonać
barierę 2 000 kilometrów, ale nie mogłem
znaleźć odpowiedniego samochodu. Doskonałe
własności aerodynamiczne Opla Insignii
(współczynnik oporu 0,26 i mała powierzchnia
czołowa) w połączeniu z oponami o niskich
oporach toczenia Eco Contact 5 przyczyniły się
do osiągnięcia tego znakomitego wyniku.
Jazda o kropelce Oplem Insignią wykazała,
że kierowca, który potrafi przewidywać sytuacje
na drodze, może z łatwością uzyskać spalanie
nie tylko na poziomie oficjalnych danych,
ale nawet niższe. Każdy może być specjalistą od jazdy o kropelce” — podkreślił Egolf.
W drodze do Cuxhaven Felix docenił zalety komfortowego Opla Insignii Sedan, stworzonego do jazdy na długich trasach. Z maksymalnego momentu obrotowego 320 Nm można korzystać od niskiej prędkości obrotowej silnika, już w przedziale od 2 000 do 2 250 obrotów na minutę, co sprzyja obniżeniu zużycia paliwa.

Aktualności Opla: Nowy rekord: Opel Insignia przejeżdża 2 111 kilometrów ze Szwajcarii nad Morze Północne na jednym zbiorniku paliwa

136-konny silnik 1.6 CDTI ecoFLEX montowany
w Insignii zapewnia odpowiedni zapas mocy
i momentu obrotowego przy niskiej emisji,
małym zużyciu paliwa oraz wzorowej kulturze
pracy. Flagowego Opla wyposażono również
w szereg rozwiązań technicznych podnoszących
bezpieczeństwo i komfort jazdy. Są to między
innymi: ultranowoczesne systemy czujników
i kamer wspomagające kierowcę, adaptacyjny
tempomat, system ostrzegania o pojeździe
w martwym polu czy system ostrzegania przed
kolizją. Doskonałe fotele o podwyższonym
standardzie, z certyfikatem AGR — niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów (Aktion Gesunder Rücken
– Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa), zapewniają optymalny komfort siedzenia, oferują szeroki zakres
regulacji, między innymi, podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwaną poduszkę wspierającą uda.
Dzięki temu doskonale dopasowują się do sylwetki zapewniając wysoki komfort jazdy.
Ponadto Insignię można wyposażyć w osobistego opiekuna kierowcy, system Opel OnStar. O każdej porze
dnia i nocy, za naciśnięciem przycisku, system zapewnia dostęp do szerokiej gamy rozwiązań i usług mobilnych
niemal w całej Europie.