Nowy Opel Astra: wzorowa aerodynamika dla maksymalnej wydajności

2015-09-10

  • Więcej przestrzeni, mniejsza masa: dopracowana, lekka konstrukcja
  • Komfortowy, praktyczny, elegancki: nowa architektura foteli i klapa bagażnika otwierana ruchem stopy
  • Sportowe i eleganckie wzornictwo na miarę przyszłego bestsellerowego kombi
  • Szybki, mocny, wydajny: turbodoładowane silniki najnowszej generacji o mocy do 200 KM
  • Ultranowoczesny, skomunikowany, bezpieczny: Opel OnStar, nowe systemy multimedialne i matrycowe reflektory LED IntelliLux®


Aktualności Opla: Nowy Opel Astra

Rüsselsheim/Frankfurt. Firma Opel kontynuuje
historię sukcesów w klasie kompaktowej,
prezentując na Międzynarodowym Salonie
Motoryzacyjnym we Frankfurcie (17–27
września) aż dwa nowe modele. Pierwszej
prezentacji Nowej Astry Hatchback przed
międzynarodową publicznością będzie
towarzyszyła premiera Astry Sports Tourer.
Najmłodszy przedstawiciel klasy kompaktowej
z nadwoziem kombi wyposażony jest w te
same innowacyjne rozwiązania, co wersja
pięciodrzwiowa. Astra Sports Tourer oparta jest
na zupełnie nowej, lekkiej architekturze konstrukcji i waży nawet do 200 kilogramów mniej od poprzedniczki.
Astra kombi będzie również napędzana silnikami najnowszej generacji, dzięki którym samochód jest bardziej
dynamiczny, elastyczny i dostarcza jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Jednocześnie ograniczono zużycie
paliwa, co stanowi przekonujący argument dla firm oraz kierowców przemierzających duże odległości, którzy
poszukują zarówno praktycznych, jak i reprezentacyjnych samochodów kombi.

Już wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień na Astrę Sports Tourer, która będzie oferowana
z systemem Opel OnStar i nowymi systemami multimedialnymi IntelliLink, zapewniającymi kompleksową
łączność. Samochód jest również wyposażony w liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające
kierowcę, w tym rozwiązania znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Nie mniej ważna jest elegancka,
smukła i sportowa sylwetka Astry Sports Tourer, która z pewnością będzie zwracać uwagę na drodze. Wnętrze
samochodu świadczy o przemyślanej całościowo koncepcji pojazdu: nowa odsłona Sports Tourera ma takie
same wymiary zewnętrzne jak poprzednia generacja, a jednak jest od niej wyraźnie przestronniejsza, bardziej
komfortowa dla kierowcy i pasażerów i dysponuje większym bagażnikiem.


„Nowa Astra Sports Tourer i nowa Astra Hatchback to dwie strony tej samej monety. Obydwie odmiany
stanowią jakościowy skok marki Opel w klasie kompaktowej. Oprócz ultranowoczesnych opcji i ewolucyjnej
stylistyki, atutem wersji kombi jest jeszcze większy nacisk na efektywność” – powiedział dyrektor generalny
Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Astra Sports Tourer to doskonałe połączenie funkcjonalności i dynamiki.
Samochód jest bardziej przestronny i lżejszy, a pomysłowe wyposażenie, takie jak elektryczne otwieranie
drzwi bagażnika aktywowane ruchem stopy, wyznacza standardy funkcjonalności w swojej klasie.
Takie właśnie powinny być współczesne kompaktowe samochody kombi”.

Efektywna konstrukcja: sportowa sylwetka, przestronne wnętrze

Aktualności Opla: Efektywna konstrukcja – sportowa sylwetka, przestronne wnętrze

Nowa Astra Sports Tourer imponuje
sportowym wyglądem. Podobnie jak wersja
pięciodrzwiowa, oferuje nowy poziom
charakterystycznego dla marki Opel połączenia
„artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją”:
jest bardziej wydajna, lżejsza i bardziej
dynamiczna. Osłona chłodnicy z nowo
zaprojektowaną podwójną chromowaną listwą
z logo Opla oraz reflektory tworzą spójną
całość. Nie zabrakło tu również dynamicznych
linii nadwozia znanych z nowego Hatchbacka.
Delikatnie zakrzywiona i opadająca linia dachu
optycznie wydłuża sylwetkę kombi. Efekt ten został dodatkowo podkreślony oddzielonym słupkiem C.
Tył nadwozia utrzymany w stylu sportowej elegancji jest jednocześnie bardzo funkcjonalny. Sylwetka Astry
Sports Tourer prezentuje się solidnie i stabilnie. Wrażenie to podkreślono wyraźnie nakreślonymi tylnymi
nadkolami i dzielonymi kloszami tylnych świateł.

Najnowsza generacji Astry kombi ma takie same wymiary zewnętrzne jak odchodzący model – długość
4 702 mm, szerokość 1 871 mm (po złożeniu bocznych lusterek) i wysokość 1 499 mm – jednak oferuje
więcej miejsca w przedziale pasażerskim i bagażniku. Przestrzeń nad głową kierowcy powiększyła się o 26 mm,
a osoby podróżujące z tyłu mają o 28 mm więcej miejsca na nogi. Daje to poczucie większej przestrzeni
i zwiększa komfort podróżowania. Dzięki efektywnym rozwiązaniom konstrukcyjnym w Nowej Astrze Sports
Tourer można przewieźć bagaże o objętości do 1 630 litrów.

Pomysłowa i funkcjonalna aranżacja: udoskonalenia w przestrzeni bagażowej ułatwiające codzienną eksploatację

Aktualności Opla: Pomysłowa i funkcjonalna aranżacja – udoskonalenia w przestrzeni bagażowej ułatwiające codzienną eksploatację

W nowej Astrze Sports Tourer Opel oferuje
wyjątkowo praktyczne nowości, które ułatwiają
codzienne użytkowanie samochodu. Po raz
pierwszy w tym modelu zastosowano
mechanizm drzwi bagażnika, który umożliwia
otwieranie ich bezdotykowo i bez pilota
centralnego zamka. W egzemplarzach
wyposażonych w system bezkluczykowego
otwierania wystarczy pod tylnym zderzakiem
wykonać w powietrzu ruch stopą podobny
do kopnięcia, aby klapa bagażnika sama się
otworzyła. Powtórzenie tego ruchu spowoduje
zamknięcie klapy. Pomysłowy system wykrywa ewentualne przeszkody i w razie potrzeby zatrzymuje
mechanizm. Funkcją otwierania tylnych drzwi można również sterować w sposób tradycyjny, czyli przyciskiem
w kabinie po stronie kierowcy lub pilotem zdalnego sterowania.

W celu zwiększenia funkcjonalności bagażnika Nowa Astra Sports Tourer może być wyposażona w tylną
kanapę składaną w proporcji 40/20/40, umożliwiającą elastyczną aranżację przestrzeni bagażowej.
W bezpiecznym zamocowaniu przewożonego bagażu oraz utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają
opcjonalne akcesoria z serii FlexOrganizer, takie jak boczne relingi, siatki bagażowe i różne elementy
mocujące.

Lekka konstrukcja + silniki nowej generacji = wielka przyjemność
z oszczędnej jazdy

Aktualności Opla: Lekka konstrukcja + silniki nowej generacji = wielka przyjemność z oszczędnej jazdy

Wszystkie podzespoły Astry Sports Tourer
zaprojektowano pod kątem funkcjonalności
i efektywności. Dowodzi tego nie tylko
efektywne zagospodarowanie przestrzeni,
ale również obniżona masa pojazdu.
Kompaktowa konstrukcja oraz lekki szkielet
nadwozia pomogły odchudzić Nową Astrę
nawet o 200 kilogramów. Na ten imponujący
rezultat wpłynęło między innymi zastosowanie
wysokowytrzymałej stali, zmodyfikowanej
konstrukcji przedniej i tylnej osi oraz nowe
technologie produkcji. Astra Sports Tourer
w wersji podstawowej ma masę 1263 kilogramy (z kierowcą), a więc o 130 kilogramów mniej niż
porównywalna wersja odchodzącego modelu. Przekłada się to oczywiście na lepszą zwrotność, wyższy
komfort jazdy oraz niższe zużycie paliwa i koszty eksploatacji.

Nie bez znaczenia jest również dobór jednostek napędowych rozwijających moc od 70 kW/95 KM do
147 kW/200 KM. Pod maską montowane będą tylko silniki najnowszej generacji. Silniki wysokoprężne
i benzynowe o pojemności od 1 do 1,6 litra charakteryzują się imponującą sprawnością, elastycznością
i kulturą pracy.

Nowy silnik 1.6 Turbo ECOTEC Direct Injection, który zadebiutuje na targach we Frankfurcie, będzie flagową
jednostką Astry Sports Tourer. Komora spalania turbodoładowanego silnika o mocy 147 kW/200 KM
z bezpośrednim wtryskiem wytrzymuje ciśnienie do 130 barów, co pozwala wygenerować imponujące 300 Nm
momentu obrotowego (z funkcją overboost). Silnik wyróżnia się także bardzo wysoką kulturą pracy w całym
zakresie obrotów. W tym celu wprowadzono liczne optymalizacje w układzie dolotowym i wydechowym,
pokrywę zaworów odseparowano zaś od głowicy za pomocą specjalnych mocowań i systemu uszczelnień.
W ten sposób inżynierowie zdołali obniżyć poziom hałasu wynikający ze spalania pulsacyjnego przy
bezpośrednim wtrysku paliwa. Dzięki kunsztowi tej „inżynierii akustycznej” kierowca z pewnością doceni to,
że silnik pracuje ciszej i płynniej na wolnych obrotach, a dźwięki pozostają przyjemne dla ucha nawet przy
wyższej prędkości i pod większym obciążeniem.

 

Innowacyjne technologie: nowy poziom bezpieczeństwa, komfortu i łączności

Aktualności Opla: Nowy poziom bezpieczeństwa, komfortu i łączności

Nowa Astra Sports Tourer wyznacza trendy
nie tylko imponującymi i ultranowoczesnymi
silnikami, ale także pod względem
bezpieczeństwa, systemów multimedialnych
i komfortu. Inteligentne matrycowe
reflektory LED IntelliLux® to absolutna
nowość w klasie kompaktowej. Oświetlenie
tego typu umożliwia stałą jazdę na światłach
drogowych poza terenem zabudowanym
bez oślepiania innych kierowców. System
automatycznie wyłącza poszczególne
segmenty diodowe tak, aby wiązka światła
omijała pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające. Strefa wokół wykrytego źródła światła zostaje
przygaszona, natomiast reszta drogi jest oświetlona z niezmienioną intensywnością. Przełomowy system
zwiększa aktywne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi oraz zapewnia jeszcze większy komfort
podróżowania Nową Astrą po zmroku. Dodatkowe wsparcie kierowcy oferują systemy współpracujące
z przednią kamerą Opel Eye najnowszej generacji. Są to między innymi: udoskonalony system rozpoznawania
znaków drogowych oraz układ utrzymania pasa ruchu, który aktywnie sugeruje korektę kierunku jazdy
w przypadku wykrycia zagrożenia. Układ ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania
może doprowadzić nawet do całkowitego zatrzymania pojazdu przy prędkościach do 60 km/h.

Również we wnętrzu można znaleźć unikatowe jak na segment kompaktowy wyposażenie, na przykład
innowacyjny system OnStar. To osobisty opiekun kierowcy, swoisty anioł stróż, czuwający nad kierowcą
i pasażerami. W razie wypadku system automatycznie wezwie pomoc, informując służby ratunkowe
o dokładnym położeniu pojazdu. O każdej porze dnia i nocy OnStar zapewnia także dostęp do szerokiej gamy
zdalnych rozwiązań i usług, takich jak diagnostyka pojazdu, obsługa z poziomu aplikacji mobilnej czy też pomoc
w przypadku kradzieży auta.

W ofercie pojawią się także dwa nowe systemy multimedialne IntelliLink. Najnowsza generacja tego systemu
jest kompatybilna z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Nowe ergonomiczne fotele klasy premium
z certyfikatem AGR (niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów na rzecz zdrowego kręgosłupa)
zapewniają dodatkowy komfort dzięki regulacji podparcia bocznego siedziska oraz funkcjom masażu,
wentylacji i pamięci ustawień. Pasażerowie podróżujący z tyłu również mogą liczyć na wyższy komfort dzięki
opcjonalnemu podgrzewaniu skrajnych siedzeń (więcej informacji o technologiach bezpieczeństwa, systemach
wspomagania kierowcy i wyposażeniu z zakresu komfortu znajdziesz tutaj i tutaj).

Na Astrę Sports Tourer przypada około 30 procent sprzedaży modelu w Europie. Głównymi klientami są firmy
oraz rodziny, którym zależy na połączeniu dużej pojemności bagażnika z wysokim komfortem jazdy.
Największymi rynkami dla tego uniwersalnego kombi są Niemcy, Wielka Brytania i Włochy. W Niemczech
zamówienia na nową Astrę Sports Tourer będą przyjmowane od 10 października 2015 roku. Niedługo później
Astra w tej odmianie nadwoziowej będzie dostępna także w innych krajach.