Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

2015-08-10

Aktualności Opla: Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

Warszawa. Współpraca między firmą Opel
a Polskim Czerwonym Krzyżem trwa.
W ubiegłym roku Opel został oficjalnym
partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża
podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy.
Dzięki zorganizowanym w salonach Opla dniom
promującym bezpieczeństwo ratownicy
i instruktorzy PCK przeszkolili tysiące osób
z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
W ramach dalszej współpracy Grupa
Ratunkowa PCK Warszawa użytkuje samochód Opel Antara.

 

W ocenie ratowników PCK Opel Antara to niezwykle przydatne auto, które sprawdza się w niesieniu pomocy
potrzebującym. Wyposażone 163-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l jest niezwykle sprawne,
nawet w trudnych warunkach.

 

„Antara świetnie się sprawuje. Auto jest doskonałym środkiem transportu zarówno podczas akcji ratowniczych,
jak i naszej codziennej działalności” – powiedział Igor Góralczuk – szef Grupy Ratownictwa PCK Warszawa.
„W ostatnich dniach auto było częścią naszego zaplecza logistycznego podczas akcji poszukiwawczej.
Antara poradziła sobie bez problemu nawet na wymagających leśnych drogach” – dodaje Góralczuk.

 

Grupa Ratownictwa PCK Warszawa, powstała w 2004 roku i działa w strukturach Polskiego Czerwonego
Krzyża przy Mazowieckim Oddziale Okręgowym PCK. Grupa zrzesza ratowników-wolontariuszy przeszkolonych
do prowadzenia kompleksowych działań ratowniczych. Grupa Ratownictwa PCK Warszawa wspiera służby
wyspecjalizowane podczas akcji ratowniczych w zakresie wydobywania poszkodowanych, ewakuacji z miejsca
katastrofy i opieki medycznej w polowym punkcie medycznym, prowadzi zabezpieczenia medyczne imprez
masowych oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.

 

„Jesteśmy zaszczyceni, że nasze auto służy Grupie Ratunkowej PCK Warszawa w niesieniu pierwszej pomocy”
– powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Czas reakcji i niezwłoczne
poinformowanie właściwych służb w momencie nieoczekiwanego zdarzenia jest kwestią kluczową. System Opel
OnStar, który można już zamawiać z wybranymi modelami marki, przyczyni się do tego, aby wysłanie pomocy
do poszkodowanych odbywało się jeszcze sprawniej” – dodaje Mieczkowski.

 

Opel OnStar to kolejny krok w stronę zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Jedna z dostępnych
funkcjonalności systemu umożliwia kontakt ze służbami ratowniczymi, nawet bez udziału kierowcy. Otwarcie
poduszki powietrznej powoduje automatyczne wysłanie wiadomości alarmowej do doradcy OnStar, który
połączy się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy i pozostanie w kontakcie
z poszkodowanym aż do przyjazdu służb ratunkowych. W przypadku braku reakcji pasażerów samochodu,
doradca możliwie najszybciej wyśle na miejsce zdarzenia służby ratunkowe.

 

Przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku, użytkownik może skontaktować się z doradcami
OnStar, pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton, w Anglii. Oczywiście, zostanie
obsłużony w swoim języku ojczystym.