Opel rozpoczyna drugi kwartał kolejnym wzrostem sprzedaży

2015-05-11

  • Sprzedaż w Europie zwiększyła się w kwietniu o cztery procent
  • Udział w rynku w dalszym ciągu rośnie
  • Oczekiwana kontynuacja trendu wzrostowego dzięki ofensywie produktowej
Aktualności Opla: Bestseller - Opla Corsę zamówiono już ponad 200 000 razy

Rüsselsheim. Pozytywny trend dla firmy Opel
utrzymuje się. Producent sprzedał około
92 700 pojazdów w całej Europie, co stanowi
wzrost o około 3 600 sztuk (4%). Ponadto
firma Opel zwiększyła swój udział w rynku
europejskim o 0,1 punktu procentowego
(do 5,64%).


Wzrost ten uzyskano w szczególności dzięki
dobrym wynikom osiągniętym w Niemczech.
Na rodzimym rynku sprzedaż wzrosła
w kwietniu o około 7%. Udział firmy w rynku
wyniósł zaś 7,26% – był to najwyższy kwietniowy udział w rynku w segmencie samochodów osobowych
od 2011 r. Firma Opel poprawiła także wyniki sprzedaży w 18 innych krajach, m.in. w Turcji (+68%),
Irlandii (+42%), Grecji (+34%), a także w Polsce.

 

W kwietniu sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 7271 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t,
co daje 23,6% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W okresie od stycznia
do kwietnia producent sprzedał 23,1% aut więcej niż w tym samym okresie roku 2014.

Aktualności Opla: popularny kompaktowy SUV

Na Starym Kontynencie w okresie od stycznia
do kwietnia sprzedaż firmy Opel wzrosła
o 3,3%, podczas gdy europejski rynek
motoryzacyjny ogółem odnotował wzrost
o 2,6%. W samej Polsce producent w tym
czasie producent zwiększył swój udział z 6,53%
uzyskanych w zeszłym roku do 8,23%, czyli
o 1,7%.


W całej Europie w dalszym ciągu dużą
popularnością wśród nabywców cieszy się
Opel Mokka – jego sprzedaż w kwietniu wzrosła
niemal o 30%. Liczba nowych rejestracji Opla Corsy również zwiększyła się o 20%. Firma Opel otrzymała ponad
200 000 zamówień na swój miejski bestseller. Sprzedaż lekkich pojazdów użytkowych Vivaro i Movano rosła
jeszcze szybciej – odpowiednio o 30,5 i 32,5%.

Aktualności Opla: Opel Corsa piątej generacji dostępny w wersji 3 i 5-drzwiowej

„Nasza sprzedaż była lepsza od rynku pomimo
utrzymujących się trudnych warunków. Jest
to kolejny dowód na efekty naszej ofensywy
produktowej” – powiedział Peter Christian
Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi
posprzedażnej Grupy Opel. „Spodziewamy się
dalszego wzrostu dzięki wprowadzeniu modelu
KARL, systemu OnStar, czyli osobistego
asystenta łączności i usług, a także Nowej
Astry, którą zaprezentujemy we wrześniu
podczas Salonu Motoryzacyjnego
we Frankfurcie”.


Firma Opel realizuje obecnie największą ofensywę produktową w swojej historii. Do 2018 r. producent samochodów wprowadzi na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Jego celem jest osiągnięcie znacznego wzrostu w całej Europie.