Tylko 94 g CO2 na kilometr: Opel Astra jeszcze bardziej oszczędny i przyjazdy dla środowiska

2015-02-09

  • Bestseller Opla z ultranowoczesnym silnikiem diesla zużywa tylko 3,6 litra paliwa na 100 kilometrów
Aktualności Opla: Opel Astra jeszcze bardziej oszczędny i przyjazdy dla środowiska

Rüsselsheim. Główną ideą przyświecającą
twórcom tej nowej jednostki napędowej jest
możliwość jej nieustannego udoskonalania.
W rezultacie Opel Astra z nowym
turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym
o pojemności 1,6 l, obecnym na rynku od
wiosny 2014 roku, został już zakwalifikowany
do niemieckiej klasy efektywności
energetycznej A+, a niedługo będzie jeszcze
bardziej oszczędny i ekologiczny. Astra
z udoskonaloną jednostką 1.6 CDTI, dostępną
w dwóch wersjach mocy: 81 kW/110 KM
i 100 kW/136 KM, emituje odpowiednio tylko 94 i 99 g CO2 na kilometr (dotąd wartość ta wynosiła 97 i 104 g)
i zużywa odpowiednio 3,6 i 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (dotąd 3,7 i 3,9 litra), na podstawie
testów przeprowadzonych zgodnie ze znormalizowanym cyklem pomiarowym NEDC (New European Driving
Cycle). Obie wersje nie przekraczają zatem stugramowego progu emisji. Fakt ten demonstruje, jak bardzo
Opel jest zaangażowany w trwającą, największą w historii marki, ofensywę silnikową. W ciągu zaledwie
18 miesięcy Opel gruntownie odświeżył swoje portfolio silników wysokoprężnych.

 

„Nowe zespoły napędowe Opla to przykłady nowoczesnej mobilności. Naszym mottem jest zmniejszanie emisji
spalin bez uszczerbku dla osiągów i komfortu” — powiedział Charles Klein, wiceprezes ds. technologicznych
GM Europe. „Obecnie Opel oferuje niezwykle wydajne turbodiesle we wszystkich segmentach — od Nowej
Corsy, poprzez Astrę, aż do flagowej Insignii”.

Redukcja emisji CO2 bez uszczerbku dla przyjemnej i komfortowej jazdy

Aktualności Opla: Redukcja emisji CO2 bez uszczerbku dla przyjemnej i komfortowej jazdy

Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu
silnika 1.6 CDTI w modelu Astra, inżynierowie
Opla już dopracowali jego konstrukcję,
obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent
przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów
i komfortu jazdy. Zarówno w podwoziu, jak
i nadwoziu zastosowano elementy
o zmniejszonym tarciu, takie jak
zoptymalizowane wały napędowe czy opony
o zmniejszonych oporach toczenia.
Ograniczenie oporu aerodynamicznego to
również zasługa obniżonego zawieszenia
i aktywnej żaluzji chłodnicy (dostępne w pakiecie specjalnym), która automatycznie otwiera się i zamyka,
w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu. Ponadto inżynierowie Opla jeszcze bardziej usprawnili proces spalania. Dzięki tym zabiegom Astra z nowej generacji supercichym dieslem 1.6 o mocy 110 i 136 KM emituje odpowiednio o 3 i 5 g CO2 na kilometr mniej, bez uszczerbku dla osiągów. Mocniejszy silnik rozpędza Astrę Sedan od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 205 km/h.

Aktualności Opla: Opel Astra 1.6 CDTI

Wysoki poziom komfortu to zalety każdej „eko”
wersji Opla Astry: 5-drzwiowego Hatchbacka,
4-drzwiowego Sedana i modelu kombi Sport
Tourer. Ergonomiczne przednie fotele,
z certyfikatem AGR przyznawanym przez
niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów
Aktion Gesunder Rücken na rzecz zdrowego
kręgosłupa, nowoczesny system multimedialny
Opel IntelliLink i wiele innych opcjonalnych
elementów wyposażenia podnoszą komfort
podróży oraz zapewniają płynną łączność ze
światem zewnętrznym. Opel oferuje także
nowoczesne rozwiązania technologiczne zwiększające bezpieczeństwo, takie jak kamera przednia Opel Eye
współpracująca z systemem ostrzegania przed kolizją (FCA) i wskaźnikiem odległości od pojazdu
poprzedzającego (FDI), układem rozpoznawania znaków drogowych (TSR) oraz układem ostrzegania
o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW). Bezpieczeństwo podnoszą również kamera cofania (RVC),
system wspomagania parkowania z funkcją rozpoznawania wolnego miejsca parkingowego, system
ostrzegania o pojeździe w martwym polu (SBSA) oraz reflektory adaptacyjne (AFL+). Powyższe cechy,
w połączeniu z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności do 1550 litrów w wersji kombi, czynią
z Astry doskonały samochód do pracy i po pracy.

Od Corsy po Insignię —modele z ekonomicznym dieslem

Aktualności Opla: Opel Corsa

Najnowsze udoskonalenia obniżające zużycie
paliwa potwierdzają, iż Opel dba nie tylko
o portfele swoich klientów, ale również
o środowisko. W najbliższych tygodniach
producent wprowadzi na rynek
zmodernizowane wersje silnika 1.6 CDTI
w kompaktowej Astrze, jednostkę o mocy
70 kW/95 KM w miejskiej Nowej Corsie,
emitującą zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr,
oraz nowy silniki 2.0 CDTI o mocy
125 kW/170 KM we flagowej Insignii.

Aktualności Opla: Opel Insignia

Silnik 2.0 CDTI w Insignii imponuje nie tylko
niskim zużyciem paliwa i zredukowaną emisją
spalin, lecz także dynamiką, solidnym zapasem
momentu obrotowego (400 Nm) i wysoką
kulturą pracy. Nowa jednostka napędowa
zapewnia o 4 procent więcej mocy
i o 14 procent wyższy moment obrotowy.
Prędkość maksymalna Insignii z nowym
silnikiem wzrosła o 5 km/h — do 225 km/h.
Wersja Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h
w zaledwie 9 sekund — o pół sekundy szybciej
niż model z poprzednią wersją silnika.
Czterodrzwiowa Insignia zużywa od 4,3 do 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 114 g/km.

Aktualności Opla: zautomatyzowana przekładnia Easytronic 3.0

Trzydrzwiowa Corsa z silnikiem 1.3 CDTI
ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM, wyposażona
standardowo w system Start/Stop oraz układ
odzyskiwania energii podczas zwalniania
i hamowania oraz opony o obniżonych oporach
toczenia, jest prawdziwą mistrzynią ekologii.
W wersji ze zautomatyzowaną przekładnią
Easytronic 3.0 emisję CO2 udało się ograniczyć
do 82 gramów na kilometr. Zużycie paliwa
spadło zaś do 3,1 litra na 100 kilometrów
w cyklu mieszanym, co oznacza, że Nowa Corsa jest dziś najbardziej ekonomicznym modelem Opla.

Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.