Nowy Opel Astra zdobywa „Złotą Kierownicę 2015”

2015-11-11

  • Wielkie wyróżnienie: Nowa Astra pokonuje rywali w rywalizacji o koronę w klasie kompaktowej
  • Wielka tradycja: Astra zdobywa dla Opla 16. „Złotą Kierownicę” od 1976 roku
  • Wielka gala: dyrektor generalny Grupy Opel i dyrektor ds. marketingu uczestniczą w ceremonii w Berlinie
  • Podwójna radość: Astra wygrywa również w rodzimym plebiscycie
Aktualności Opla: Uśmiech zwycięzcy – Dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann trzyma  „Złotą Kierownicę 2015”

Rüsselsheim/Berlin. Zwycięzcą jest... Opel Astra. Na zorganizowanej w Berlinie uroczystości, która dla branży motoryzacyjnej jest tym, czym gala rozdania Oscarów dla filmowców, nowa gwiazda Opla w klasie kompaktowej została nagrodzona „Złotą Kierownicą” w swojej kategorii. Astra jest dostępna na rynku europejskim dopiero od połowy października, a już zdążyła zdobyć tak ważną nagrodę. Dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, i dyrektor ds. marketingu, Tina Müller, przybyli na uroczystość do Axel-Springer-Haus, aby odebrać nagrodę z rąk redaktorów naczelnych magazynów „Bild am Sonntag” i „Auto Bild”.

„Złota Kierownica” to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku. Wyróżnienia dla najlepszych modeli, po przetestowaniu nowości rynkowych podczas jazd próbnych, przyznaje jury złożone z ekspertów motoryzacyjnych, czytelników obydwu czasopism i popularnych osobistości, takich jak legendarny kierowca wyścigowy Walter Röhrl.

Aktualności Opla: Zwycięzcy

„To najważniejsza nagroda dla najlepszego modelu Opla, jaki dotychczas zaprojektowaliśmy, i dla najważniejszego samochodu w naszej ofercie. Opel jest niezwykle dumny z tego wyróżnienia. To dowód, że wszystkie nasze wysiłki się opłaciły. Atutami Nowej Astry są lekkie i oszczędne silniki, zoptymalizowana konstrukcja nadwozia, rozwiązania znane dotąd z klasy wyższej, nowoczesne technologie łączności i wzorcowa jakość” — powiedział uradowany dr Neumann na ceremonii wręczenia nagród.

Tina Müller, dyrektor ds. marketingu Opla, dodała: „Nowa Astra mierzy wysoko pod każdym względem. Przyjęliśmy już ponad 40 000 zamówień na ten model. A teraz otrzymujemy tę bardzo szczególną nagrodę. To wielka radość dla nas wszystkich. Opel niezmiennie zalicza się do grona poważnych graczy rynku motoryzacyjnego, a Astra jest naszą czołową gwiazdą!”.

W Polsce plebiscyt „Złotej Kierownicy” organizowany jest od 2009 roku przez tygodnik „Auto Świat”. Kilka dni temu w Warszawie podczas uroczystej gali, redakcja magazynu ogłosiła wyniki 7. plebiscytu. Tego roku o nagrodę walczyło 38 samochodów w 7 kategoriach, a o wynikach plebiscytu zadecydowali czytelnicy tygodnika „Auto Świat”.


Nowa Astra zdobyła „Złotą Kierownicę” w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery” oraz został wybrany „Samochodem Roku Internautów”. Także najmniejszy model w gamie Opla, miejski KARL, osiągnął świetny wynik, zajmując drugie miejsce w kategorii „Auta Małe”. Statuetkę Złotej Kierownicy dla Nowej Astry z rąk redaktora naczelnego magazynu odebrał dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski.

„Astra jest najchętniej kupowanym przez Polaków modelem Opla w ostatnich dwóch dekadach. Otrzymane dzisiaj tak prestiżowe nagrody potwierdzają, że najnowsza generacja Astry ma wszelkie predyspozycje, aby kontynuować sukces poprzedniczek. To dla nas wyjątkowo ważne wyróżnienie także dlatego, że głównym miejscem produkcji Nowej Astry są Gliwice. Serdecznie dziękuję za wszystkie oddane na Nową Astrę głosy” – powiedział dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski.

Opel i „Złota Kierownica”: wszyscy zwycięzcy z Rüsselsheim

Zwycięstwo Nowego Opla Astry wpisuje się w wieloletnią już tradycję sukcesów producenta z Rüsselsheim w tym plebiscycie. Zapoczątkował ją Opel Senator A w 1978 roku, w dwa lata po ustanowieniu nagrody. Od tego czasu, w ciągu czterech dekad, firma zdobyła już 16 tytułów.

1978 — Opel Senator A: pierwsza „Złota Kierownica” dla marki

Aktualności Opla: Opel Senator A

Samochód zaprezentowany na Salonie
Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu
1977 roku był następcą kultowej serii Kapitän,
Admiral i Diplomat oraz najbardziej
ekskluzywnym Oplem do zakończenia jego
produkcji w 1993 roku. W 1978 roku oferta
Senatora obejmowała trzy silniki:
2.8 103 kW/140 KM, 3.0 110 kW/150KM oraz
3.0 i 132 kW/180 KM.

1979 — Opel Kadett D: mistrz przestronności

Rok później Opel znów znalazł się w czołówce plebiscytu. Kadett D z 1979 roku był pierwszym kompaktowym Oplem z przednim napędem i zdobywcą drugiej „Złotej Kierownicy”. Model ten oferował pasażerom mnóstwo miejsca mimo kompaktowych wymiarów i nadwozia krótszego o 126 mm w porównaniu z poprzednikiem. W tej generacji Kadetta wprowadzono także nowe silniki z górnym wałkiem rozrządu. Czterocylindrowa jednostka 1.3 OHC rozwijała moc 44 kW/60 KM lub 55 kW/75 KM. Oprócz przestronnego kombi z bagażnikiem o pojemności 1425 litrów Opel oferował dwie wersje z mocno pochyloną tylną szybą typu fastback. W styczniu 1983 roku ofertę poszerzył sportowy Kadett GTE z 4-cylindrowym, 115-konnym silnikiem o pojemności 1,8 litra, rozwijający prędkość maksymalną 187 km/h.

1981 — Opel Ascona C: szczęście chodzi trójkami

Aktualności Opla: Opel Ascona C

W 1981 roku Ascona C przyniosła kolejną nagrodę producentowi z Rüsselsheim. Był to pierwszy Opel klasy średniej z przednim napędem, oferowany w wersji sedan i kombi. Gama silników Ascony C obejmowała jednostki benzynowe o pojemności od 1,3 do 1,6 l oraz 1,6-litrowy silnik wysokoprężny.

1982 — Opel Corsa A: mały samochód, wielki sukces

Aktualności Opla: Opel Corsa A

Zaledwie 12 miesięcy później, w 1982 roku, zupełnie nowy model Opla przebojem zdobył kolejną „Złotą Kierownicę”. Corsa A to pierwszy mały samochód Opla o bardzo zwartych proporcjach i długości zaledwie 3,62 metra. Miał on wyraźnie zarysowane, poszerzone nadkola i wyjątkowo niski współczynnik oporu aerodynamicznego 0,36. Corsę A zaprojektowano jako model, który miał zainteresować przede wszystkim „panów domu”. Na szczególne wyróżnienie zasługiwała Corsa GSi z silnikiem o mocy 72 kW/98 KM. W 1985 roku do trzydrzwiowej wersji hatchback i dwudrzwiowego sedana dołączył model pięciodrzwiowy. Corsa A została wyprodukowana w liczbie 3,1 miliona egzemplarzy.

1984 — Opel Kadett E: kolejny zwycięzca z klasy kompaktowej

Aktualności Opla: Opel Kadett E

Pięć lat po zdobyciu pierwszej „Złotej Kierownicy” na prowadzenie znów wysunął się Kadett, a dokładnie jego nowa generacja wprowadzona do sprzedaży w 1984 roku. Drugi przednionapędowy Kadett, produkowany w latach 1984–1991, był niekwestionowanym zwycięzcą, zdobył ponadto tytuł „Samochodu Roku 1984” i odznaczał się wzorową aerodynamiką. Sportowa wersja GSi ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego 0,30 wprawiła ekspertów w zdumienie. Nawet zwykły hatchback i sedan osiągały sensacyjną wartość 0,32. Łącznie Kadett sprzedał się w liczbie 3 779 289 egzemplarzy.

1987 — Opel Senator B: kiedy powiedziało się „A”, trzeba było powiedzieć „B”

Aktualności Opla: Opel Senator B

Opel Senator B powtórzył sukces swojego
poprzednika. Nowy flagowy model, oparty na
tylnonapędowym Oplu Omega, był oferowany
głównie z silnikami sześciocylindrowymi. Na
wyróżnienie zasługiwała wyróżniającą się
kulturą pracy trzylitrowa jednostka o mocy
115 kW/156 KM. Pracowała ona tak płynnie,
że nawet moneta ustawiona na krawędzi
w komorze silnika się nie przewracała.
Z czasem wprowadzono 4-zaworową wersję
6-cylindrowego silnika z podwójnym układem
dolotowym Dual-Ram, rozwijającą imponujące
204 KM.

1990 — Opel Calibra: gwiazda sportu

Aktualności Opla: Opel Calibra

W 1990 roku „Złotą Kierownicę” zdobył kolejny
mistrz: oszałamiające coupé z rekordowo niskim
współczynnikiem oporu aerodynamicznego
wynoszącym 0,26! Calibra była dostępna
z silnikami o mocy od 85 kW/115 KM do
150 kW/204 KM zapewniającymi wysokie
osiągi. Flagowy Opel Calibra Turbo
z napędem na wszystkie koła przyspieszał od
0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy.
Ofertę uzupełniał silnik V6, rozwijający moc
125 kW/170 KM. Calibra V6 święciła triumfy
w wyścigach samochodów turystycznych
wygrywając w 1996 roku międzynarodowe
mistrzostwa (ITC).

1994 — Opel Omega B: złoto dla dużego samochodu

Aktualności Opla: Opel Omega B

Druga generacja Omegi wywarła szczególne wrażenie na jury plebiscytu. Dynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze i nowe silniki V6 z aluminiowymi głowicami, rozwijające moc do 155 kW/210 KM, przypadły do gustu ekspertom. Nowy system poduszek powietrznych zapewniał wysoki poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Kombi z przepastnym bagażnikiem doceniały zarówno rodziny, jak i rzemieślnicy, natomiast wersja sedan sprawdzała się jako reprezentacyjna limuzyna dla biznesmenów.

1995 — Opel Vectra B: lustereczko, powiedz przecie.

Aktualności Opla: Opel Vectra B

Najbardziej przyciągającym wzrok elementem
Opla Vectry były wyprofilowane lusterka
boczne ,których linia płynnie łączyła się
w harmonijną całość z przodem nadwozia. Taka
estetyka ujęła także jurorów konkursu „Złotej
Kierownicy”. Vectra wygrała również dzięki
nowym i oszczędnym silnikom benzynowym
o pojemności od 1,6 do 2,6 litra i mocy od
55 kW/75 KM do 125 kW/170 KM. Wraz
z modelem debiutowały również silniki
wysokoprężne o pojemności od 1,7 do
2,2 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa,
które wyróżniały się imponująco niskim spalaniem.

1999 — Opel Zafira A: siedmiomiejscowy mistrz szybkich zmian

Aktualności Opla: Opel Zafira A

Kto go wymyślił? Opel! Kompaktowy minivan, którego siedmiomiejscowe wnętrze można było błyskawicznie (w zaledwie 15 sekund!) przekształcić w przestrzeń ładunkową (maksymalnie 1700 litrów) bez wymontowywania foteli, to efekt pracy projektantów z Rüsselsheim. Pomysłowe rozwiązanie o nazwie Flex7, które umożliwiało złożenie i schowanie foteli w podłodze pojazdu, pomogło Zafirze w zdobyciu „Złotej Kierownicy” w 1999 roku. Funkcjonalny i niezwykle przestronny samochód imponował także kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi i znakomitą dynamiką jazdy.

2002 — Opel Vectra C: elektryczny postęp

Aktualności Opla: Opel Vectra C

Trzecia generacja Vectry obroniła tytuł „Złotej
Kierownicy” zdobyty przez jej poprzedniczkę.
Nowy samochód klasy średniej zadebiutował na
początku ery elektroniki. Poszczególne systemy
pojazdu były połączone magistralą CAN
(Controller Area Network), która zastąpiła
klasyczne wiązki kablowe, a w układzie
kierowniczym zastosowano elektryczno-
hydrauliczne wspomaganie. Silniki benzynowe
i wysokoprężne o pojemności od 1,6 do 3,2 litra
rozwijały moc od 74 kW/100 KM do
206 kW/280 KM. W 2004 roku Opel wyposażył
Vectrę w system aktywnego zawieszenia IDS Plus z układem płynnej regulacji charakterystyki tłumienia amortyzatorów (CDC), dostosowujących pracę do warunków jazdy.

2005 — Opel Zafira B: złota dwunastka

Aktualności Opla: Opel Zafira B

Druga generacja Zafiry wciąż wyznaczała standardy dzięki zmodernizowanej wersji systemu foteli Flex7 i — podobnie jak jej poprzedniczka — zdobyła „Złotą Kierownicę”. Zafira w wersji OPC okazała się też najszybszym minivanem na świecie: samochód z silnikiem o mocy 177 kW/240 KM okrążył Północną Pętlę toru Nürburgring w 8 minut i 54,38 sekundy. W ustanowieniu tego rekordowego wyniku pomogło 240 koni mechanicznych pod maską oraz podwozie zapewniające znakomite właściwości jezdne.

2009 — Opel Astra J: kompaktowy popis projektantów

Aktualności Opla: Opel Astra J

W 2009 roku Astra J, arcydzieło projektantów, podążyła śladami przestronnego Kadetta D i mistrza aerodynamiki Kadetta E, przynosząc marce Opel trzecią „Złotą Kierownicę” w klasie kompaktowej. Samochód został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią wzornictwa Opla łączącą „artystyczny kunszt i niemiecką precyzję”. Ponadto Astra J oferowała nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, takie jak kamera przednia Opel Eye i reflektory adaptacyjne AFL+ z funkcją doświetlania zakrętów. Adaptacyjne zawieszenie FlexRide dopasowywało się do warunków na drodze i stylu jazdy kierowcy. Astrę J można też było wyposażyć w komfortowe ergonomiczne fotele przednie AGR, certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa).

2010 — Opel Meriva B: inteligentny, kompaktowy i... złoty

Aktualności Opla: Opel Meriva B

Meriva B, czyli młodsza siostra Zafiry, sięgnęła
po złoto w 2012 roku, potwierdzając klasę Opla
w segmencie minivanów. Na decyzję jurorów
wpłynął funkcjonalny system składania tylnych
foteli FlexSpace® i innowacyjne rozwiązanie
z tylnymi drzwiami portalowymi, otwieranymi
przeciwnie do kierunku jazdy. System
FlexDoors® ułatwiał sadzanie małych dzieci na
tylnych fotelach oraz zajmowanie miejsc z tyłu
przez wysokich pasażerów. Turbodoładowane
silniki oraz jednostki o zmniejszonej pojemności
zapewniały dobre osiągi przy niskim zużyciu
paliwa. Zakres dostępnych mocy wynosił
od 55 kW/75 KM do 103 kW/140 KM.

2012 — Opel Zafira Tourer: salonka na kołach

Aktualności Opla: Opel Zafira Tourer

Zafira Tourer, czyli bardziej luksusowa odmiana
Zafiry, zaraz po premierze zdobyła kolejną
„Złotą Kierownicę”. Oprócz funkcjonalnego
wnętrza samochód oferował imponujący
komfort, panoramiczną szybę i takie innowacje,
jak tempomat działający w oparciu o czujniki
radarowe czy system ostrzegania przed kolizją
(FCA). Nowy oszczędny diesel 2.0 CDTI,
charakteryzujący się wyjątkową wytrzymałością
na długich dystansach, rozwijał moc
121 kW/165 KM. Zafiry Tourer z silnikiem
1.6 CNG Turbo ecoFLEX (110 kW/150 KM)
przez trzy lata z rzędu (2013–2015) zdobywała nagrodę w kategorii najbardziej przyjaznego dla środowiska samochodu w klasie minivanów.

2015 — Opel Astra K: skok jakościowy

Aktualności Opla: Opel Astra K

Zwycięzcą jest... Nowa Astra stworzona na zupełnie nowej, lekkiej architekturze, napędzana silnikami najnowszej generacji i wyposażona w ultranowoczesne możliwości łączności z funkcjami integracji ze smartfonem oraz przełomowy system Opel OnStar. Nowa Astra kontynuuje także tradycję Opla w zakresie wprowadzania do segmentu kompaktowego rozwiązań oferowanych wcześniej tylko w samochodach wyższej klasy. Owocem tych działań jest właśnie „Złota Kierownica 2015”.