Pięć gwiazdek w teście Euro NCAP potwierdza filozofię bezpieczeństwa Nowej Astry

2015-12-02

  • Maksymalna ocena: kompletna koncepcja bezpieczeństwa nowej gwiazdy klasy kompaktowej robi wrażenie

  • Premiera: Astra to pierwszy produkowany masowo samochód kompaktowy wyposażony w kamerę typu „mono”
Aktualności Opla: Pięć gwiazdek w teście Euro NCAP potwierdza filozofię bezpieczeństwa Nowej Astry

Rüsselsheim. Testy niezależnej organizacji
konsumenckiej Euro NCAP potwierdzają
efektywność rozwiązań z zakresu
bezpieczeństwa Nowej Astry. W najnowszych
testach, organizacja Euro NCAP przydzieliła jej
maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.
Nowy kompaktowy, 5-drzwiowy hatchback
Opla uzyskał najwyższe wyniki w każdej
z ocenianych kategorii — ochronie dorosłych
pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci,
ochronie pieszych oraz wspomaganiu bezpieczeństwa.


Cele bezpieczeństwa Opla dla samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych to zoptymalizowana
ochrona w ruchu oraz podczas kolizji drogowych. Podstawę stanowi zintegrowana koncepcja systemów
biernego i czynnego bezpieczeństwa.


Stabilna konstrukcja klatki przedziału pasażerskiego jest zaprojektowana tak, by zminimalizować odkształcenia
i utworzyć możliwie największą strefę bezpieczeństwa dla osób podróżujących pojazdem. W celu
zamortyzowania energii uderzenia, przód, tył oraz boki przedziału pasażerskiego są otoczone elementami
pochłaniającymi energię, które ulegają kontrolowanej deformacji, aby ochronić strefy położone głębiej.

Aktualności Opla: Pięć gwiazdek w teście Euro NCAP potwierdza filozofię bezpieczeństwa Nowej Astry

Wewnątrz przedziału pasażerskiego Nowej
Astry zastosowany został potrójny system
poduszek powietrznych, obejmujący poduszki
czołowe i poduszki boczne chroniące klatkę
piersiową i miednicę kierowcy i pasażera oraz
poduszki kurtynowe po obu stronach, wzdłuż
pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
W połączeniu z zaawansowanymi,
przytwierdzonymi do nadwozia zwijaczami
i napinaczami pasów z ogranicznikami
naprężenia, napinaczami pasa biodrowego oraz
konstrukcją fotela zapobiegającą wyślizgiwaniu
się pasażera spod zapiętych pasów, Nowa Astra zapewnia maksymalną ochronę kierowcy i pasażerów, ograniczając ryzyko urazów.


Elementy systemu bezpieczeństwa czynnego oraz gama opcjonalnych nowoczesnych układów
wspomagających kierowcę dopełniają powyższe.


Układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW) wraz z funkcją utrzymania pasa ruchu (LKA)
nie tylko alarmuje kierowcę, ale również delikatnym ruchem kierownicy sugeruje korektę toru jazdy, gdy pojazd
opuszcza pas ruchu bez sygnalizacji kierunkowskazem. Wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego (FDI)
oraz system ostrzegania przed kolizją (FCA) wraz z układem automatycznego hamowania (CIB) pozwalają
uniknąć kolizji czołowych lub zminimalizować ich skutki. Układ FCA został zoptymalizowany poprzez
zastosowanie migających czerwonych diod LED, których światło odbija się na przedniej szybie w polu widzenia
kierowcy, kiedy odległość od pojazdu poprzedzającego niebezpiecznie się zmniejszy. Dane dla powyższych
systemów dostarcza opcjonalna udoskonalona kamera przednia Opel Eye, instalowana w górnej części szyby
przedniej. Nowa Astra to pierwszy masowo produkowany samochód klasy kompaktowej wyposażony
w kamerę typu „mono”. Jest ona również pierwszym Oplem posiadającym wspomaganie hamowania w oparciu
o dane otrzymywane wyłącznie z kamery.

Aktualności Opla: Aktualności Opla: Pięć gwiazdek w teście Euro NCAP potwierdza filozofię bezpieczeństwa Nowej Astry

Układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu
(SBSA) i zaawansowany system wspomagania
parkowania do poprawnego funkcjonowania
wykorzystują ultradźwiękowe czujniki.
Rozwiązania te pomagają uniknąć zagrożeń
podczas zmiany pasów, wyprzedzania,
parkowania czy pokonywania zakrętów.
Istotnym elementem bezpieczeństwa czynnego
i absolutną nowością w segmencie aut
kompaktowych są matrycowe reflektory LED
IntelliLUX®. Ten inteligentny i dynamiczny
system oświetlenia automatycznie dostosowuje
się do warunków jazdy i zapewnia możliwie najlepszą widoczność. Umożliwia tym samym korzystanie ze
świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców. Reflektory IntelliLux docenili już specjaliści z branży
motoryzacyjnej, przyznając Nowej Astrze nagrodę „SAFETYBEST 2015”. Opinia jury złożonego z niezależnych
dziennikarzy motoryzacyjnych z 26 krajów Europy brzmiała: „Technologia matrycowa stanowi przełom
w systemach oświetlenia samochodowego. Po wszechstronnych testach przeprowadzonych przez wielu
członków jury AUTOBEST jej skuteczność określono wręcz jako magiczną”.


Nowa Astra nie tylko dba o bezpieczeństwo podróżujących i innych użytkowników dróg, ale też o „ochronę”
portfela i prawa jazdy. System rozpoznawania znaków drogowych (TSR), współpracujący z kamerą przednią
Opel Eye, na bieżąco monitoruje i porównuje dane z kamery z informacjami z opcjonalnego systemu nawigacji
Navi 900 Intellilink. Układ monitoruje znaki drogowe, między innymi ograniczenia prędkości, i wyświetla je na
tablicy wskaźników kierowcy. To, czego może nie zauważyć kierowca, dostrzeże system. W efekcie ryzyko
otrzymania mandatu za zbyt szybką jazdę jest mniejsze.


Najwyższa ocena w testach NCAP to kolejne już zasłużone wyróżnienie dla kompaktowej gwiazdy Opla.
W listopadzie br. Nowa Astra zwyciężyła w rywalizacji o koronę w klasie kompaktowej – „Złotą Kierownicę”.
To jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych magazynu „Auto Bild”.
Jego historia sięga 1976 roku. Wyróżnienia dla najlepszych modeli, po przetestowaniu nowości rynkowych
podczas jazd próbnych, przyznaje jury złożone z ekspertów motoryzacyjnych, czytelników obydwu czasopism
i popularnych osobistości, takich jak legendarny kierowca wyścigowy Walter Röhrl. „Nowa Astra mierzy wysoko
pod każdym względem. Przyjęliśmy już ponad 40 000 zamówień na ten model. A teraz otrzymujemy tę bardzo
szczególną nagrodę. To wielka radość dla nas wszystkich. Opel niezmiennie zalicza się do grona poważnych
graczy rynku motoryzacyjnego, a Astra jest naszą czołową gwiazdą!” – podsumowała na uroczystej gali
wręczenia nagród Tina Müller, dyrektor ds. marketingu Opla.

 

W Polsce wyróżnienie Złotej Kierownicy przyznają czytelnicy magazynu „Auto Świat”. W bieżącym roku przypadło ono również Nowej Astrze.