Potrójne zwycięstwo Opla w Rajdzie Ypres

2015-06-29

  • Zespoły Opla zdominowały czwartą rundę zawodów FIA ERC Junior

  • Trzej zwycięzcy — samochodami ADAM R2 — Aleks Zawada przed Marijanem Griebelem i Juliusem Tannertem

  • Pech fabrycznych kierowców Opla, Griebela i Bergkvista, pozbawia ich niemal pewnego zwycięstwa
Aktualności Opla: od lewej Marijan Griebel, Stefan Clemens, Cathy Derousseaux, Aleks Zawada, Julius Tannert i Jennifer Thielen podczas wręczenia nagród

Ypres. Opel jeszcze bardziej umocnił swoją
pozycję w klasyfikacji zawodów FIA ERC
Junior po rajdzie Kenotek Ypres we Flandrii
Zachodniej (Belgia). Polak Aleks Zawada
i jego francuska pilotka Cathy Derousseaux
świętowali swoje pierwsze zwycięstwo
prywatnym ADAMem R2, przed Niemcami
Marijanem Griebelem i Stefanem Clemensem
z fabrycznego ADAC Opel Rallye Junior Team
oraz Juliusem Tannertem i jego luksemburską
pilotką Jennifer Thielen w innym prywatnym
ADAMie R2. Marka Opel ma na swoim koncie
aż trzy z czterech tegorocznych zwycięstw
w zawodach FIA ERC Junior!

„Fantastyczny dzień, fantastyczny samochód i fantastyczny rajd” — powiedział rozentuzjazmowany Zawada,
który jeszcze na początku drugiego dnia wydawał się być pozbawiony szans na zwycięstwo po tym, jak jego
samochód o mocy 190 KM z napędem na przednie koła zaliczył piruet i na minutę utknął w rowie. Tym razem
obyło się jednak bez szkód, a polsko-francuski duet nie poddał się i wrócił na trasę. „Szczęście także się liczy,
a rozstrzygnięcie przychodzi na samym końcu” — powiedział Zawada. „Naprawdę szkoda mi Emila i Marijana.
Obaj zasłużyli na wygraną. Ale niezmiernie się cieszę, że to nam udało się zwyciężyć”.


Fabryczni kierowcy Opla Emil Bergkvist i Marijan Griebel walczyli o prowadzenie od pierwszego kilometra,
ale niefortunne zdarzenia pokrzyżowały plany obu zawodnikom. Najpierw Bergkvist musiał wycofać swojego
ADAMa R2 na dwunastym z siedemnastu etapów z powodu problemów z silnikiem. Następnie Griebel, który
rozpoczął ostatni etap z 36-sekundowym prowadzeniem, złapał gumę tuż przed metą. 26-latek z Hahnweiler
ukończył wprawdzie rajd na samej obręczy koła, ale strata prawie jednej minuty przeniosła go wraz z pilotem
Stefanem Clemensem (28 lat, z Thailen) na drugie miejsce za Zawadę.

Aktualności Opla: obrońca tytułu Emil Bergkvist

Trzeba się cieszyć się z dobrego wyniku oraz
przewagi nad rywalami, jaką Opel Motorsport
zademonstrował w tej pięknej scenerii,
na oczach tysięcy kibiców zgromadzonych
w Ypres. Potrójne zwycięstwo Opla wyraźnie
dowodzi, że zwłaszcza na asfalcie ADAM R2
jest obecnie wzorem w swojej klasie.
Przed dwoma ostatnimi rundami FIA ERC
Junior w Estonii i Czechach załogi Opla czują
się więc bardzo pewnie.

 

 

Szwed Bergkvist (21 lat, z Torsaker), który wraz z pilotem Joakimem Sjöbergiem (29 lat, z Ösmo) wygrał dwie
pierwsze rundy FIA ERC Junior na Łotwie i w Irlandii, również był zawiedziony, chociaż zachował zimną krew.
„Mieliśmy dziś wszelkie szanse na wygraną. Ale w sporcie samochodowym takie rzeczy po prostu się zdarzają.
Prawdę mówiąc, nawet lepiej się stało, że walcząc o zwycięstwo musiałem wycofać się z powodu pecha,
niż gdybym jechał zbyt wolno i dotarł na metę jako czwarty. Najważniejsze, że nadal prowadzimy
w mistrzostwach FIA ERC Junior”.

Aktualności Opla: pech prześladował Marijana Griebela fabrycznego kierowcę Opel

Pozycja ADAC Opel Rallye Junior Team
w zawodach FIA ERC Junior jest znakomita.
Z uwagi na fakt, że w ostatecznej punktacji
uwzględniane są tylko cztery z sześciu
wyników uzyskanych w poszczególnych
rajdach, wycofanie się Bergkvista w Ypres
w żaden sposób mu nie zaszkodzi. W dodatku
jego dwaj najgroźniejsi rywale także nie
ukończyli rajdu, dlatego po czwartej rundzie
Szwed nawet powiększył swoją przewagę
o 2 punkty, łącznie ma ich 26. Drugie miejsce
Griebela w Belgii daje mu trzecią pozycję
w klasyfikacji generalnej. Obecnie do Bergkvista — kolegi z zespołu — brakuje mu 43 punktów.

 

Dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott, komentował wyniki swoich podopiecznych z mieszanymi odczuciami:
„Dziś czuję się wewnętrznie rozdarty. Cieszymy się z fantastycznego wyniku Opla i faktu, że prywatne
ADAMy R2 okazały się tak samo skuteczne, jak samochody fabryczne. Współczuję natomiast Emilowi
i Marijanowi. Obaj zaprezentowali fantastyczny poziom i zasługiwali na zwycięstwo. Marijan naprawdę miał
wszystko pod kontrolą, aż do ostatniego etapu. Gratuluję jednak Aleksowi i Juliusowi, którzy pokazali,
że potrafią utrzymywać równie szybkie tempo jazdy, jak czołówka FIA ERC Junior. Generalnie wyniki
ADAMów R2 były znakomite. Mając tę świadomość, z przyjemnością szykujemy się do zawodów w Estonii
i Czechach”.