Poznaj Nową Merivę

Sprawdź co czyni Merivę tak wyjątkową.

Odkryj nasz samochód rodzinny

Nowy Opel Meriva: światowa premiera podczas Salonu Samochodowego w Brukseli

2014-01-13

  • Odświeżona, wyrazista stylistyka gwiazdy wśród minivanów
  • Silnik nowej generacji 1.6 CDTI spełniający normę emisji spalin Euro 6
  • Pierwszy minivan z silnikiem diesla emitujący mniej niż 100 g CO2/km i zużywający 3,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym
  • Integracja funkcjonalności smartfona z pojazdem za pomocą systemu multimedialnego Opla – IntelliLink
  • Elastyczność i ergonomia – klucz do sukcesu Merivy


Aktualności Opla: Nowy Opel Meriva: światowa premiera podczas Salonu Samochodowego w Brukseli

Rüsselsheim/Bruksela. Nowa Meriva – lepsza, wydajniejsza, atrakcyjniejsza i bardziej funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej – świętowała w styczniu swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Brukseli. Minivan Opla, poza wyjątkową elastycznością wnętrza, wyróżnia się odświeżoną, wyrazistą stylistyką oraz gamą najnowszych rozwiązań technologicznych, które jeszcze bardziej zwiększają jej komfort i efektywność. Szeroka oferta silników uwzględnia spełniające normę emisji spalin Euro 6 jednostki napędowe, w tym nowej generacji silnik diesla 1.6 CDTI, charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa i imponująco wysoką kulturą pracy. Po raz pierwszy minivan Opla oferuje wersje emitujące mniej niż 100 g CO2/km, a nowe skrzynie biegów zapewniają wyższy komfort zmiany przełożeń. Dla wielbicieli nowinek technologicznych, Meriva udostępnia najnowocześniejszy system multimedialny Opla – IntelliLink – szybko i płynnie integrujący funkcjonalności smartfona z pojazdem.

 


Od swojej premiery, która miała miejsce w 2003 roku, Opel Meriva uchodzący za wzór w swojej klasie, lśni na firmamencie gwiazd segmentu małych minivanów. Obecna na rynku od 2010 roku druga generacja tego modelu podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej wprowadzając takie innowacyjne rozwiązania, jak boczne drzwi portalowe FlexDoors®, system konfiguracji tylnych foteli FlexSpace®, komfortowe ergonomiczne fotele przednie czy liczne, praktycznie rozmieszczone schowki, a także zintegrowany z tylnym zderzakiem bagażnik rowerowy FlexFix®. Dzięki nim niezależni eksperci od ergonomii nadali Merivie tytuł mistrza w tej dziedzinie. To właśnie funkcjonalności stanowią o sukcesie Opla Merivy.


Meriva bezsprzecznie wyznacza, w swojej klasie, standardy jakości i poziomu zadowolenia klientów. Nowy raport niemieckiego Urzędu Dozoru Technicznego (TÜV) opublikowany w grudniu ubiegłego roku, obejmujący blisko 8 mln skontrolowanych samochodów osobowych wszystkich rodzajów i marek, stwierdza, że Opel Meriva to najmniej usterkowy samochód osobowy. W kategorii dwu- i trzyletnich aut używanych, standardowo wyposażona Meriva drugiej generacji pokonała tak mocnych rywali jak Mazda, Toyota, Porsche, BMW i Audi. Meriva wyróżniła się „najlepszą jakością” wśród skontrolowanych przez TÜV samochodów osobowych w Niemczech i otrzymała Złoty Certyfikat TÜV. Nie tylko fachowcy i eksperci TÜV docenili Merivę, uczynili to także użytkownicy w ankiecie zadowolenia klientów J.D. Power Satisfaction Survey. I tym razem Meriva pozostawiła konkurencję daleko z tyłu i finiszowała na pierwszym miejscu w rankingu ze zdumiewającym wynikiem 80,6%. To niezwykle ważny rezultat. Instytut badania rynku J.D. Power and Associates dokonuje pomiaru zadowolenia użytkowania samochodów wśród właścicieli posiadających dany model średnio przez dwa lata, a zatem dysponujących odpowiednio długim doświadczeniem praktycznym.


„Nowa Meriva jest lepsza niż kiedykolwiek”, mówi Peter Christian Küspert, dyrektor Opla ds. sprzedaży. „Opel Meriva wyznaczył standardy w swoim segmencie – o ile nawet nie w całej branży – w zakresie ergonomii, funkcjonalności i jakości. Nowa Meriva oferuje też niecodzienną przyjemność prowadzenia, a to między innymi dzięki nowym silnikom spełniającym już dziś normę emisji spalin Euro 6, nowym skrzyniom biegów zapewniającym płynną i precyzyjną zmianę przełożenia oraz najnowszemu systemowi multimedialnemu Opla – IntelliLink – integrującemu funkcjonalności smartfona z pojazdem. Nowa Meriva jest szczególnie atrakcyjna dla tych klientów, którzy chcą połączyć wyjątkowy komfort, doskonałą funkcjonalność i atrakcyjną cenę”.

Odświeżona, udoskonalona stylistyka z wyrazistymi szczegółami i ze lśniącymi chromowanymi dodatkami

Aktualności Opla: Odświeżona, udoskonalona stylistyka

W wizerunku Nowej Merivy znajduje odzwierciedlenie stylistyczna filozofia Opla „artystyczny kunszt i niemiecka precyzja”. Odświeżona stylistyka dodaje jej elegancji. Zwracamy uwagę na osłonę chłodnicy z chromowanymi elementami, na metalizowane akcenty reflektorów przeciwmgielnych, a także nowe przednie reflektory z motywem orlego oka. Po raz pierwszy Meriva oferuje też światła do jazdy dziennej w technologii LED. Profil nadwozia wzbogacono o elegancką, chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi szyb bocznych. Ulokowane centralnie na drzwiach klamki sygnalizują obecność innowacyjnego systemu otwierania bocznych drzwi – FlexDoors®. Elegancji i dynamicznego charakteru dodają Nowej Merivie również tylne światła w technologii LED o intrygującej grafice elementów świecących.

Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6 i nowe skrzynie biegów o obniżonym tarciu

Aktualności Opla: Silniki benzynowe spełniające normę Euro 6 i nowe skrzynie biegów o obniżonym tarciu

Fantastyczny wygląd to jednak nie wszystko. Ważne jest też to, co ukryte pod maską. Nowa Meriva oferuje średniolitrażowy turbodoładowany silnik wysokoprężny Opla 1.6 CDTI.

Opracowana od podstaw jednostka napędowa zadebiutowała niedawno w modelu Zafira Tourer. W Merivie kilka jej wersji będzie stopniowo zastępować silniki 1.3 i 1.7 CDTI. Atutami nowego silnika 1.6 CDTI są bardzo dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i imponująco wysoka kultura pracy. To zalety ważne nie tylko dla podróżujących, ale także dla środowiska naturalnego. Już dziś silnik ten spełnia przyszłe normy emisji spalin Euro 6, które zaczną obowiązywać od września 2015 roku.

 

Początkowo dostępna będzie tylko wersja o mocy 100 kW/136 KM. Wykonana w całości z aluminium jednostka z bezpośrednim wtryskiem common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii, rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. Silnik imponuje też niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji CO2, co jest zasługą najniższego tarcia wewnętrznego w przedziale od 1 500 do 2 500 obr./min wśród silników tej klasy. Zużycie paliwa i emisja spalin kształtują się na poziomie, odpowiednio, zaledwie 4,4 l/100 km i 116 g/km, co oznacza redukcję o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 96 kW/130 KM (w którym spalanie i emisja wynoszą odpowiednio: 4,9 l i 129 g). Kolejne, jeszcze oszczędniejsze i emitujące mniej CO2, wersje silnika nowej generacji 1.6 CDTI pojawią się w pierwszej połowie 2014 roku.

Ponadto nowy silnik 1.6 CDTI wyróżniana się najwyższą w swojej klasie kulturą pracy dzięki bezpośredniemu wtryskowi zapewniającemu efektywne spalanie, zoptymalizowanej konstrukcji podzespołów oraz zastosowaniu specjalnych osłon akustycznych. Niezależnie od prędkości obrotowej i obciążenia jednostka zaskakuje niskim poziomem hałasu.

 

Nowa Meriva będzie również wyposażana w silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra, który będzie dostępny w trzech różnych wersjach. Wolnossąca odmiana bazowa generuje 74 kW/100 KM mocy. Dwie odmiany turbodoładowane o mocy 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM mogą współpracować ze zmodernizowaną 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ActiveSelect, umożliwiającą zmianę biegów w trybie sekwencyjnym za pomocą dźwigni. Ta nowa funkcjonalność w ofercie może przyciągnąć nawet 15 do 20% wszystkich klientów. Podobnie jak silniki diesla, jednostki benzynowe również spełniają surowe wymagania normy emisji Euro 6. Nowa Meriva z fabryczną instalacją LPG też nie jest wyjątkiem w tym względzie. Silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 88 kW/120 KM może pochwalić się nie tylko emisją CO2 obniżoną do około 121 g/km, ale także zużyciem paliwa zmniejszonym prawie o połowę.

 

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, wszystkie Merivy oferują wyższy komfort zmiany przełożeń. To efekt optymalizacji dotychczasowych konstrukcji 5- i 6-biegowych przekładni, przeprowadzonej przez Opla nakładem 50 milionów euro. Liczne modyfikacje elementów skrzyń biegów i mechanizmów zmiany przełożeń, a także integracja tych podzespołów z pojazdem zaowocowały znaczną poprawą ich pracy. To szczególnie dobra wiadomość dla wielbicieli skrzyń manualnych: zmiana przełożeń następuje szybciej, płynniej i bardziej precyzyjnie, a operowanie dźwignią wymaga minimalnego wysiłku.

Supernowoczesny system multimedialny IntelliLink

Nowa Meriva została również wyposażona w supernowoczesny system multimedialny IntelliLink umożliwiający łatwą integrację smartfona z pojazdem. Na dużym 7-calowym kolorowym ekranie o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy interfejs systemu IntelliLink o intuicyjnej obsłudze. System jest wyposażony w złącze USB i łącze Bluetooth® integrujące funkcje zestawu głośnomówiącego oraz umożliwiające strumieniowe odtwarzanie muzyki ze smartfona.

 

System IntelliLink posiada standardowo radioodtwarzacz CD, natomiast tuner cyfrowy DAB jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Navi 650 IntelliLink oraz Navi 950 IntelliLink oferują niezwykle szybki i precyzyjny system nawigacji z mapami aktualizowanymi za pomocą złącza USB. Navi 950 IntelliLink to najbardziej zaawansowana wersja systemu, zawierająca mapy całej Europy.

Wnętrze Merivy – ergonomia i funkcjonalność to klucz do jej sukcesu

Aktualności Opla: Wnętrze Merivy – ergonomia i funkcjonalność to klucz do jej sukcesu

Mimo, iż na rynku stale pojawiają się podobne modele, Meriva jest wciąż niedościgniona w zakresie funkcjonalności, elastyczności i ergonomii.

 

Meriva to pierwszy i jedyny samochód na świecie nagrodzony za kompleksową koncepcję ergonomiczną. W 2010 roku niezależne niemieckie stowarzyszenie lekarzy ortopedów AGR przyznało Merivie prestiżowy certyfikat jakości AGR w tym zakresie. Certyfikat wydano na podstawie oceny najważniejszych i unikalnych innowacji zastosowanych w Merivie: systemu rozmieszczenia foteli FlexSpace®, bocznych drzwi portalowych FlexDoors® oraz ergonomicznej konstrukcji przednich foteli, a także zintegrowanego bagażnika rowerowego FlexFix®.

 

Nowa Meriva powiela praktyczne funkcjonalności, które sprawdziły się w jej poprzedniczce, jak na przykład modułowy system schowków FlexRail® umieszczony pomiędzy przednimi fotelami, oferujący przestrzeń, którą można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb.

 

Boczne drzwi portalowe FlexDoors® otwierają się pod kątem 84 stopni („standardowy” kąt otwarcia wynosi 68 stopni) i w przeciwieństwie do tradycyjnie otwieranych drzwi zapewniają wyższy komfort przy zajmowaniu miejsc na tylnych siedzeniach. Ułatwiają one także, na przykład, montowanie fotelików dziecięcych po obu stronach tylnej kanapy.

 

System tylnych siedzeń FlexSpace® umożliwia szybką zmianę aranżacji siedzeń w kabinie na aż 5- lub tylko 2-osobową. Unikatowym rozwiązaniem systemu jest konfiguracja klubowa (Lounge Seating), zapewniająca wyjątkowo dużo przestrzeni na poziomie ramion i nóg dla dwóch pasażerów tylnej kanapy.

 

Funkcjonalność pojazdu zwiększa także bagażnik rowerowy FlexFix®, w pełni zintegrowany z tylnym zderzakiem, umożliwiający transport dwóch rowerów. Kiedy nie jest już potrzebny, chowa się w zderzaku.