Podsumowanie roku 2013: Opel umacnia swoją pozycję na rynku europejskim

2014-01-06

Aktualności Opla: Podsumowanie roku 2013: Opel umacnia swoją pozycję na rynku europejskim

Rüsselsheim. Czy Opel może uznać ubiegły rok za udany? Naturalnie. Nie tylko ustabilizował swoją pozycję jako trzeci najsilniejszy producent aut osobowych w Europie, ale też nieco zwiększył swój udział w rynku. Łączna liczba sprzedanych Opli i Vauxhalli przekroczyła w 2013 r. jeden milion sztuk. Według danych wstępnych, Opel/Vauxhall uzyskał 5,61% udziału w rynku europejskim w porównaniu do 5,59% w roku ubiegłym. Natomiast udział producenta w rynku niemieckim wzrósł o około 7% (według danych Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego). „Nasza ofensywa produktowa przynosi efekty. Jesteśmy oczywiście nastawieni na dalszy wzrost” – powiedział Peter Christian Küspert, dyrektor Opla ds. sprzedaży.


Do sukcesu przyczyniło się m.in. wprowadzenie nowych modeli. „ADAM przerósł nasze oczekiwania. Sprzedaliśmy 21 000 aut więcej, niż początkowo zakładaliśmy” wyjaśnia Peter Christian Küspert. Opel Mokka, jedyny w tym segmencie aut SUV reprezentujący niemieckiego producenta, tylko w Niemczech znalazł 20 000 nabywców w pierwszym roku sprzedaży.


Również modele obecne na rynku od kilku lat miały swój udział w tym sukcesie. Opel Meriva wciąż zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie na rynku niemieckim, z kolei Corsa i Astra znalazły się w pierwszej dziesiątce najczęściej sprzedawanych samochodów w Europie.


Równie dobre informacje dotyczą innych marek wchodzących w skład portfolio General Motors. W zakończonym już roku 2013 koncern dostarczył klientom na świecie łącznie 9 714 600 pojazdów. To więcej niż w roku poprzedzającym o 4%.