Opel Astra

To powiew świeżości
i elegancji na rynku.

Odkryj rodzinę Astry

Premiera w Genewie: Opel Astra 1.6 CDTI spala jedynie 3,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym

2014-02-04

  • Turbodiesel najnowszej generacji dostępny w popularnym modelu Opla
  • 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM w Astrze Hatchback, Sedan i Sports Tourer
  • Nowa jednostka o mocy 81 kW/110 KM i emisji CO2 na poziomie 97 g/km
  • Ulepszona sześciobiegowa przekładnia o obniżonym tarciu: bardziej efektywny mechanizm i wyższy komfort jazd

Aktualności Opla: Premiera Opla Astry 1.6 CDTI 81 kW/100 KM

Rüsselsheim. Po niedawnym debiucie w Zafirze
Tourer, opracowany od podstaw nowy silnik
diesla, charakteryzujący się niezwykle wysoką
kulturą pracy, napędza teraz również
najpopularniejszą rodzinę modeli Opla.
Ta nowoczesna jednostka 1.6 CDTI o mocy
100 kW/136 KM, osiągającą 320 Nm
maksymalnego momentu obrotowego, jest
już dostępna w Astrze Hatchback, Sedan
i Sports Tourer. Znakomitym osiągom silnika
towarzyszy minimalny poziom hałasu, a zużycie
paliwa sięga zaledwie 3,9 litra paliwa
na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, zgodnie ze znormalizowanym cyklem pomiarowym NEDC
(New European Driving Cycle), służącym ocenie toksyczności spalin i zużycia paliwa. Prezentacja jeszcze
bardziej ekologicznej i ekonomicznej wersji tego cichego turbodiesla o mocy 81 kW/110 KM, odbyła się podczas
Salonu Samochodowego w Genewie (6–16 marca). Jednostce tej wystarcza średnio zaledwie 3,7 litra paliwa
na 100 kilometrów, przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km.

 

„Nasza popularna Astra i nowy cichy diesel 1.6 CDTI doskonale do siebie pasują. To idealna propozycja dla
każdego, komu zależy na połączeniu świetnych osiągów z najwyższą kulturą pracy i doskonałą wydajnością” –
mówi Michael Ableson, wiceprezes General Motors Europe Engineering. „Nowy silnik benzynowy
1.6 Turbo ECOTEC® Direct Injection oraz silniki wysokoprężne 1.6 CDTI stanowią podstawę naszej kampanii
kompleksowej modernizacji jednostek napędowych. Dowodzą one, że samochody marki Opel odznaczają się
nie tylko imponującą stylistyką, ale także oferują najwyższą jakość i ultranowoczesną technologię, która
zapewnia pierwszorzędne wrażenia z jazdy”.

Aksamitny, zupełnie nowy diesel 1.6 CDTI spalający zaledwie 3,9 l/100 km i osiągający 320 Nm momentu obrotowego

Aktualności Opla: Aksamitny, zupełnie nowy diesel 1.6 CDTI spalający zaledwie 3,9 l/100 km i osiągający 320 Nm momentu obrotowego

Opel Astra, uznany za najbardziej niezawodny
niemiecki samochód kompaktowy przez czołowy
magazyn motoryzacyjny auto motor und sport
(nr 12/2013), może być wyposażony
w jednostki napędowe o bardzo
zaawansowanym poziomie technicznym.
Do oferty silników wysokoprężnych w Astrze
Hatchback, Sedan i Sports Tourer dołączył
1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM.
Ten najnowszej generacji, wykonany w całości
z aluminium, turbodoładowany silnik zastąpi
z czasem jednostkę o pojemności 1,7 litra.


Wyjątkowo efektywny cichy diesel Opla jest pierwszą jednostką pod maską Astry już dziś spełniającą surowe
wymagania normy emisji spalin Euro 6, a tym samym jest najbardziej ekologicznym silnikiem wysokoprężnym
stworzonym przez Opla. W swojej klasie przoduje on pod względem poziomu hałasu i drgań. Jest to zasługa
zoptymalizowanej konstrukcji, a w szczególności efektywnego procesu spalania oraz wytłumienia
akustycznego osprzętu i osłony silnika. Wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa typu common rail,
turbosprężarka o zmiennej geometrii oraz technologia LNT (Lean NOx Technology) wykorzystująca specjalny
katalizator wiążący tlenki azotu (NOx) to elementy, dzięki którym ten silnik jest tak „czysty”. Efekt jest
niezaprzeczalny – 1.6 CDTI to najcichszy silnik w swojej klasie.

 

Jednostka rozwija imponujące 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego – o 7 procent więcej niż jej
130-konny poprzednik o pojemności 1,7 l. Jednocześnie obniżono zużycie paliwa i emisję CO2. W tej wersji
silnik zużywa średnio 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów zgodnie ze znormalizowanym cyklem
pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), emitując zaledwie 104 gramy CO2 na kilometr – o 8 procent
mniej w porównaniu z silnikiem 1.7. Nie zaskakuje zatem fakt, że w Niemczech Astra 1.6 CDTI uzyskała
najwyższą ocenę efektywności energetycznej A+. Oszczędnemu spalaniu towarzyszą znakomite osiągi i wysoki
moment obrotowy dostępny nawet w dolnym zakresie obrotów. Turbodoładowana Astra przyspiesza
od 0 do 100 km/h w 10,3 s (Sedan: 10,1 s), a elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym
na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 9,2 s (sedan: 9,1 s; Sports Tourer: 9,9 s).
Prędkość maksymalna samochodu to 200 km/h, a w przypadku Sedana – nawet 205 km/h.

 

Astra Hatchback z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM z systemem Start/Stop i sześciobiegową
przekładnią manualną jest dostępna w Polsce w cenie katalogowej od 84 500 zł; ceny wersji Sedan
i Sports Tourer zaczynają się odpowiednio od 87 400 zł i 88 400 zł.

Premiera Astry z silnikiem 1.6 CDTI 81 kW/110 KM emitującym tylko 97 g CO2 na kilometr

Aktualności Opla: Premiera Astry z silnikiem 1.6 CDTI 81 kW/110 KM emitującym tylko 97 g CO2 na kilometr

Zaprezentowana po raz pierwszy w Genewie,
Astra Hatchback, Sedan i Sports Tourer
z nowym silnikiem 1.6 CDTI o mocy
81 kW/110 KM ma jeszcze mniejszy apetyt
na paliwo. Mimo 300 Nm maksymalnego
momentu obrotowego (7 procent więcej
w porównaniu z silnikiem 1.7 o identycznej
mocy), osiąganego już przy niskich obrotach,
spalanie – zgodne ze znormalizowanym cyklem
pomiarowym NEDC (New European Driving
Cycle) – udało się zmniejszyć do 3,7 litra paliwa
na 100 kilometrów, przy emisji CO2 poniżej
100 g/km. Bestseller klasy kompaktowej z tym
silnikiem uwalnia do atmosfery zaledwie
97 g CO2/km.

Dzięki tym wszystkim zaletom 110-konna wersja ultranowoczesnego „szepczącego diesla” będzie silnikiem
ekonomicznym, ale z całą pewnością nie ospałym. Ekologii, wysokiej kulturze pracy i niskiemu poziomowi hałasu
towarzyszy solidny zapas mocy. Astra Hatchback, Sedan i Sports Tourer z tym turbodieslem przyspieszają
od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.

Doskonałe dopasowanie: ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy

Aktualności Opla: Doskonałe dopasowanie: ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy

Astra z nowym silnikiem 1.6 CDTI oferuje
udoskonaloną, sześciobiegową przekładnię
manualną. To efekt przeprowadzonej przez
Opla nakładem ponad 50 milionów euro
optymalizacji 5- i 6-biegowych skrzyń, które
teraz gwarantują wyższy komfort zmiany
przełożeń. Liczne modyfikacje elementów
skrzyń biegów i mechanizmów zmiany
przełożeń, a także integracja tych
podzespołów z pojazdem zaowocowały
znaczną poprawą ich pracy. Teraz zmiana
przełożeń w Astrze z nowym silnikiem
1.6 CDTI następuje szybciej, płynniej
i precyzyjniej, a operowanie dźwignią
wymaga minimalnego wysiłku.