Bezkompromisowo sportowy:
nowy Opel Astra OPC EXTREME

2014-02-26

  • Prawdopodobne uruchomienie produkcji w serii limitowanej: światowa premiera podczas Salonu Samochodowego w Genewie
  • Z toru wyścigowego na ulice: najszybsza Astra, jaka dotychczas powstała
  • Turbo Power i włókno węglowe: ponad 300 KM i 100 kg mniej od wersji OPC
  • Zapierający dech w piersiach wygląd: zaawansowany technologicznie lakier podkreślający artystyczny kunszt wzornictwa Opla

Aktualności Opla: najszybsza Astra, jaka dotychczas powstała

Rüsselsheim. Opel Astra OPC EXTREME, który
miał swoją światową premierę podczas Salonu
Samochodowego w Genewie, to niezwykły
sportowy samochód. Model ten powstawał
na trasie Nordschleife, niezwykle wymagającej
pętli toru Nürburgring, najtrudniejszego toru
wyścigowego na świecie. OPC Extreme jest
napędzany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy
ponad 300 KM i wyposażony we wszystkie
kluczowe, komponenty z wersji wyścigowej
Opla Astry OPC Cup. Opel Astra OPC EXTREME
został opracowany bezpośrednio na bazie wersji Cup i przenosi wyścigowe technologie na drogi publiczne. Jeśli reakcja klientów będzie tak pozytywna,
jak się tego spodziewamy, Opel planuje uruchomienie produkcji limitowanej serii EXTREME, dopuszczonej do jazdy po drogach publicznych.

Aktualności Opla: karbonowe detale wykończenia

Spod karbonowej maski modelu EXTREME
będzie uwalnianych ponad 300 KM. Jego
2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy,
z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi
fazami rozrządu, jest zdecydowanie
najmocniejszą 4-cylindrową jednostką
napędową Opla, jaką kiedykolwiek
produkowano. W pełni aluminiowy silnik jest
dopasowany do krótkiej, 6-stopniowej
manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc
poprzez mechanizm różnicowy o zwiększonym
tarciu wewnętrznym. Ten sprawdzony
na wyścigach silnik będzie miał łatwiejsze zadanie z OPC EXTREME, gdyż super sportowy model jest o 100 kg
lżejszy od standardowej Astry OPC.

Aktualności Opla: Stylistyka nadwozia

W wersji EXTREME zastosowano bowiem często
wykorzystywane w bolidach Formuły 1
komponenty węglowe, które zmniejszają masę
pojazdu. Ten bardzo wytrzymały, ultralekki
materiał został zastosowany do wykonania
aerodynamicznego tylnego skrzydła
dachowego, dyfuzora, przedniego spojlera
zderzaka, maski, elementów usztywnienia
zawieszenia, pokrywy silnika, obręczy kół,
wentylacji tylnych nadkoli oraz całego dachu.
Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich
aluminiowe odpowiedniki. Redukuje to ciężar
w decydującym obszarze, gdyż znacznie zmniejsza się masa nieresorowana – to ogromne ułatwienie dla
inżynierów i dużo radości z jazdy dla kierowców. Dach z włókna węglowego jest lekki jak piórko. Waży tylko
2,6 kg (dla porównania stalowy dach waży 9,3 kg), co znacznie obniża środek ciężkości Astry OPC EXTREME.
Zaś elementy konstrukcyjne zderzaków wykonane z aluminium ważą tylko 800 g każdy zamiast stalowych,
których waga wynosi 2,2 kg.

Aktualności Opla: Felgi z włokna węglowego

Zmniejszenie ciężaru w newralgicznych
obszarach znakomicie poprawia zwrotność,
ogólną łatwość prowadzenia i oczywiście
współczynnik mocy do ciężaru. W wyniku tego
dopuszczony do jazdy po drogach publicznych
model EXTREME pokonuje zakręty płynnie
i szybko jak jego wyczynowy „brat” podczas
wyścigów Nürburgring Endurance Championship
(VLN). Opel wyposażył model EXTREME
w niezwykle silne hamulce – 6-tłokowy układ
hamulcowy Brembo z przednimi tarczami
hamulcowymi o średnicy 370 mm.
Wyjątkowo wydajne 19-calowe opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME, również
odgrywają kluczową rolę i zapewniają prawie tak dobrą przyczepność, jak na torze wyścigowym.
Ponadto zawieszenie (sprężyna/amortyzator) jest także regulowane, jak w prawdziwych samochodach
wyścigowych.

Aktualności Opla: Fotele kubełkowe

Również w projekcie nadwozia modelu
EXTREME zastosowano wyjątkowo wydajne
rozwiązania: usunięto tylne siedzenia
i wstawiono klatkę bezpieczeństwa. Kierowca
i pasażer mają zagwarantowane doskonałe
pozycje siedzące w specjalnie
zaprojektowanych fotelach kubełkowych Recaro
oraz 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth.
W Astrze OPC EXTREME załoga właściwie nie
siedzi w samochodzie, a jest z nim w pełni
zintegrowana. Wzmocniona włóknem
węglowym, ozdobiona żółtymi przeszyciami
i pokryta zamszem kierownica, doskonale trzyma się w dłoniach. Kolory i oznaczenia charakterystyczne dla
modeli wyścigowych Opla zostały umieszczone w Astrze OPC EXTREME, na przykład, na specjalnie
zaprojektowanym logo oraz progach bocznych i przednim spojlerze.

Aktualności Opla: Listwa osłony chłodnicy z logo Opel

Wracając do lakieru, kształt nadwozia Astry
GTC – modelu bazowego dla OPC EXTREME –
doskonale odzwierciedla koncepcje stylistyczne
Opla. Jego płynne, rzeźbione kształty
i precyzyjne akcenty łączą się w idealnych
proporcjach. Wielowarstwowy lakier Astry OPC
EXTREME można połączyć z nowoczesnymi
okleinami, aby zapewnić efekt
trójwymiarowości, co jeszcze bardziej podkreśla
czystą linię, formę i atletyczne proporcje.

Aktualności Opla: Stylistyka nadwozia

„Nowa Astra OPC EXTREME to wyjątkowa
radość z jazdy! Wrażenie jest po prostu
wspaniałe, a entuzjaści jazdy docenią również
jej wygląd, który przykuwa spojrzenia i nie jest
to przesadny zachwyt. Wnętrze jest znakomite
i typowe dla Opla — ekscytujące, precyzyjnie zaprojektowane, potwierdzające niemiecką
jakość. EXTREME jest nowym modelem
z najwyższej półki w naszej gamie Astry,
ze wszystkimi atrybutami samochodu
sportowego” – mówi dyrektor generalny Opla,
dr Karl-Thomas Neumann.