Zobacz jak Opel ułatwia codzienność dzięki elastyczności, innowacyjnym technologiom i wzorowej ergonomii.

Sprawdź

Opel w Birmingham: światowa premiera Nowego Vivaro

2014-04-29

  • Nowy Opel Vivaro z oszczędnymi turbodieslami i elegancką stylistyką
  • Przede wszystkim bezpieczeństwo: system stabilizacji toru jazdy ESP i szerokokątne lusterko umożliwiające obserwację martwego pola
  • Steffen Raschig nowym szefem działu lekkich samochodów dostawczych w Oplu
Aktualności Opla: Opel w Birmingham: światowa premiera Nowego Vivaro

Rüsselsheim/Birmingham. Pierwsza publiczna
prezentacja Nowego Opla Vivaro miała miejsce
podczas salonu samochodów dostawczych
The Commercial Vehicle Show, który odbył się
w dniach 29 kwietnia –1 maja 2014 roku
w Birmingham, w Wielkiej Brytanii.

Aktualności Opla: Opel w Birmingham: światowa premiera Nowego Vivaro

Nowy Opel Vivaro jest jeszcze bardziej
praktyczny, oszczędny i prezentuje się
atrakcyjniej. Druga generacja modelu łączy
funkcjonalności lekkiego samochodu
dostawczego oraz udogodnienia „biura na
czterech kołach” z komfortem i stylistyką
samochodu osobowego. Model oferuje
wszystko, co może zapewnić mu powodzenie,
w tym wersje o wydłużonym nadwoziu, a tym
samym większą ładowność i przestronniejszą
przestrzeń ładunkową. Nowy Opel Vivaro może
być wyposażony w najnowocześniejszy system
multimedialny Opla – IntelliLink – współpracujący z przyjazną w obsłudze nawigacją oraz szeregiem innych
rozwiązań, które pozwalają – w szybki i łatwy sposób – przekształcić pojazd w mobilne biuro. Nowy Vivaro jest
także wyjątkowo oszczędny – pod maską skrywa zupełnie nowe, turbodoładowane silniki wysokoprężne
zużywające niewielkie ilości paliwa, osiągające jedne najlepszych parametrów efektywności w tej klasie
pojazdów.

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: światowa premiera

Vivaro to najważniejszy model i niezawodny
faworyt w ofercie lekkich samochodów
dostawczych marki Opel w ramach strategii
wzrostu DRIVE! 2022. Aby wprowadzić go na
rynek, Opel zainwestował 95 milionów euro
w brytyjską fabrykę w Luton oraz
zrestrukturyzował dział lekkich pojazdów
dostawczych. Jego nowym szefem został
Steffen Raschig, który doskonale orientuje się
w zaletach Nowego Vivaro. Bez wątpienia
należy do nich technologia BiTurbo
w wybranych wersjach silników diesla i wyższy
poziom bezpieczeństwa. Na przykład elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP będzie teraz
wyposażeniem standardowym. Nowym elementem, małym ale bardzo ważnym, jest szerokokątne
lusterko zapewniające lepszą widoczność i ułatwiające kierowcy dostrzeżenie pojazdu w martwym polu.

Nowe silniki wysokoprężne: 1.6 CDTI i 1.6 BiTurbo CDTI o obniżonym zużyciu paliwa

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: jednostki napędowe

Nowy Vivaro to uniwersalny i przystosowany do
intensywnej eksploatacji samochód dostawczy,
napędzany nowoczesnymi silnikami. Oferta
jednostek napędowych obejmuje zupełnie
nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI
oraz 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym
turbodoładowaniem i podwójnym systemem
chłodzenia powietrza doładowywanego. Dwie
współpracujące turbosprężarki zapewniają
znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu
paliwa. Vivaro z nowym turbodoładowanym
dieslem spala o litr paliwa mniej niż jego
poprzednik. Zużycie to nie przekracza nawet 6 litrów paliwa na 100 km, w cyklu mieszanym, wg danych
wstępnych. Z takimi wartościami nowy model samochodu dostawczego Opla plasuje się w ścisłej czołówce
swojej klasy.

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: jednostki napędowe

Wszechstronny Vivaro będzie w stanie spełnić
niemal wszystkie oczekiwania każdego klienta.
Nowa edycja modelu kontynuuje udaną
koncepcję zróżnicowanych wersji
nadwoziowych, oferowanych w dwóch
długościach i dwóch wysokościach nadwozia:
furgon, furgon z podwójną kabiną, kombi
i platforma do zabudowy. Nowy Vivaro spełni
jeszcze bardziej wygórowane wymagania
transportowe niż jego poprzednik, ponieważ
obie jego wersje, różniące się długością
rozstawu osi, zyskały dodatkowe 22 cm każda.
Wersja krótsza ma około 5 metrów długości, a wersja z wydłużonym rozstawem osi o 40 cm więcej.
Wyraźnie większe, a zatem i pojemniejsze, jest też wnętrze pojazdu.

Bezpieczeństwo w standardzie: najnowocześniejsze technologie i świetna widoczność
w każdym kierunku

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: bezpieczeństwo w standardzie

Niskie zużycie paliwa i wybór wersji nadwozia
to nie jedyne zalety Nowego Vivaro. Jak już
wspomnieliśmy, kwestia bezpieczeństwa też
została potraktowana priorytetowo.
Udoskonalony model jest teraz standardowo
wyposażony w elektroniczny system stabilizacji
toru jazdy ESP, a szereg rozwiązań
wspomagających kierowcę sprawia, że
podróżowanie Vivaro jest bezpieczniejsze.
Należy do nich system wspomagający ruszanie
na pochyłościach HSA. Ułatwia on kierowcy
sprawne manewrowanie na wzniesieniach, bez
konieczności posługiwania się hamulcem ręcznym. Układ na kilka sekund przyhamowuje auto, powstrzymując
je przed staczaniem się w przód lub w tył. System stabilizacji przyczepy TSP, z kolei, monitoruje i minimalizuje
ryzyko opuszczania przez nią właściwego toru jazdy. A kiedy wykryje niepożądane wahania, automatycznie
przyhamowuje koła, aby ustabilizować zespół pojazdów i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ
kontroli trakcji zwiększa przyczepność auta, nawet na nieutwardzonych drogach, i zapobiega poślizgowi kół.

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: bezpieczeństwo w standardzie

W kabinie Vivaro nowe, duże sferyczne
lusterko, zintegrowane z osłoną
przeciwsłoneczną, poprawia widoczność wokół
pojazdu. Pozwala obserwować „martwe pole”
po prawej stronie, aby odpowiednio wcześnie
dostrzec ewentualne zagrożenie. W kabinie
Vivaro kierowca może czuć się naprawdę
komfortowo i zorganizować w niej prawdziwie
mobilne miejsce pracy. A to dzięki, na przykład,
systemom multimedialnym wyposażonym
w łącze Bluetooth® i gniazda USB oraz
opcjonalnie – w tuner cyfrowy DAB.

Aktualności Opla: Nowy Opel Vivaro: bezpieczeństwo w standardzie

Nowy Opel Vivaro będzie głównie produkowany
w fabryce w Luton, w Wielkiej Brytanii. Już od
2001 roku różne wersje bestsellerowego
lekkiego samochodu dostawczego Opla,
zaprojektowanego wspólnie z Renault,
zjeżdżają z tamtejszej linii montażowej. Do dziś
wyprodukowano ich prawie 600 000.
Od 2009 roku w fabryce działa centrum
konwersji zajmujące się zabudowywaniem
specjalistycznych wersji, jak na przykład
furgonów z podwójną kabiną. Wraz
z wprowadzeniem na rynek Vivaro nowej
generacji, zakres działalności centrum powiększy się. Gama zróżnicowanych fabrycznych wariantów zabudowy
nadwozia zostanie poszerzona, a oferta wzbogacona o specjalistyczne wersje. Oczywiście, wszystkie
modyfikacje pojazdów są przeprowadzane z zachowaniem rygorystycznych standardów jakości firmy Opel.