Na konferencji eCall w Berlinie Opel zaprezentował plany wprowadzenia usług pomocy w sytuacjach awaryjnych w ramach systemu OnStar

2014-12-03

  • Opel wprowadzi system automatycznego reagowania na zderzenie ACR (Automatic Crash Response) w ramach OnStar jeszcze przed wdrożeniem obowiązkowego systemu eCall w UE
  • Po wykryciu zderzenia system umożliwia osobom podróżującym pojazdem automatyczne połączenie ze służbami ratunkowymi
  • W skali globalnej OnStar odbiera prawie 5 000 zgłoszeń o wypadkach miesięcznie
Aktualności Opla: Na konferencji eCall w Berlinie Opel zaprezentował plany wprowadzenia usług pomocy w sytuacjach awaryjnych w ramach systemu OnStar

Rüsselsheim/Berlin. Opel dąży do tego, aby odgrywać wiodącą rolę w rozwoju systemów łączności w branży motoryzacyjnej, dlatego aktywnie wziął udział w tegorocznej edycji „eCall Days Germany” (16–18 września) – największej międzynarodowej konferencji w Niemczech, poświęconej europejskim systemom zgłaszania sytuacji awaryjnych na drodze. Wzięli w niej udział przedstawiciele Komisji Europejskiej, branży motoryzacyjnej, dostawców podzespołów oraz innych zainteresowanych podmiotów.


Opel planuje wprowadzić usługę łączności OnStar we wszystkich swoich osobowych modelach na wybranych rynkach europejskich jeszcze w 2015 roku.


Podczas konferencji Catherine M. Bishop, dyrektor ds. zasięgu i strategii globalnych usług OnStar, oraz Gerrit Riemer, dyrektor ds. mobilności w firmie Opel, zaprezentowali jak OnStar wspomaga bezpieczeństwo publiczne. Skupili się na funkcji automatycznego reagowania na zderzenie ACR, będącej jedną z funkcjonalności OnStar.


Zainstalowany w pojeździe system w chwili wykrycia zderzenia automatycznie nawiązuje połączenie ze specjalnie przeszkolonym asystentem. Jeżeli kierowca lub pasażerowie proszą o pomoc lub nie reagują na wezwania asystenta, na miejsce zdarzenia wysyłane są natychmiast służby ratunkowe.


Oprócz automatycznej funkcji ACR, OnStar świadczy także usługi bezpośredniej pomocy w sytuacjach awaryjnych. Jeżeli kierowca, pasażer lub nawet świadek wypadku potrzebują pomocy służb ratunkowych, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w pojeździe, aby je wezwać. W ten sposób uzyskają priorytetowe połączenie ze specjalnie przeszkolonym koordynatorem, który może skontaktować się ze strażą pożarną, policją lub pogotowiem ratunkowym i skierować służby do miejsca, w którym znajduje się samochód.


Konferencja „eCall Days”, która odbyła się w budynku Przedstawicielstwa Dolnej Saksonii przy Rządzie Federalnym w Berlinie, była również okazją do zaprezentowania ogólnej sytuacji w zakresie wprowadzania systemu eCall w Europie.


OnStar jest czołowym dostawcą rynku motoryzacyjnego w zakresie rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa i ochrony opartych na łączności, dodatkowych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych. System OnStar połączył już ponad 7 milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku.


Pracownicy OnStar monitorują sieć całodobowo, przez 365 dni w roku. Średnio OnStar otrzymuje dwa
zgłoszenia na sekundę, czyli 185 000 zgłoszeń na dobę, a w ciągu miesiące odbiera na całym świecie
prawie 5 000 zgłoszeń o wypadkach samochodowych.


Oprócz wprowadzenia usług OnStar w Europie Opel będzie także rozbudowywał łączność w ramach sieci 4G LTE, dzięki której samochód stanie się wydajnym hotspotem Wi-Fi obsługującym do 7 urządzeń mobilnych.