Opel przedstawia plan wzrostu sprzedaży do 2022 roku

2014-06-04

  • Osiągnięcie 8-procentowego udziału w rynku europejskim do roku 2022 roku
  • Docelowy poziom marży EBIT: 5 procent
  • 27 nowych modeli i 17 nowych silników do roku 2018
Aktualności Opla: Dr Karl-Thomas Neumann, Prezes zarządu Adam Opel AG

Rüsselsheim. Opel zaprezentował uaktualnioną strategię DRIVE!2022. Firma wyznaczyła sobie pięć strategicznych celów. Do 2022 roku udział marek Opel i Vauxhall w europejskim rynku ma osiągnąć poziom 8 procent, przy koncentracji na rentownym wzroście. Kolejne założenie to 5-procentowa marża zysku (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem – EBIT). Jednocześnie firma planuje kontynuować podnoszenie jakości swoich produktów, jak również poziomu zadowolenia klientów
i pracowników.

 

Dr Karl-Thomas Neumann, prezes Opla, powiedział: „W ciągu ostatnich miesięcy zarząd intensywnie pracował nad aktualizacją inicjatywy DRIVE!2022, a efektem tych działań jest prezentowana dziś lista strategicznych celów. Poczyniliśmy już przygotowania do stopniowego wdrażania tego planu. I w tych działaniach mamy pełne poparcie General Motors”.

 

Firma Opel koncentruje się na trzech strategicznych priorytetach: modelach, marce i zwiększeniu udziału
w rynku. W szybkim tempie realizowana jest już ofensywa modelowa i silnikowa. Na lata 2014–2018 firma planuje wprowadzenie w sumie 27 nowych modeli i 17 silników.

 

Drugim celem jest wzmocnienie wizerunku Opla jako przystępnej i wzbudzającej emocje niemieckiej marki. Będzie on osiągnięty dzięki innowacjom technicznym, niemieckiej inżynierii oraz korzystnemu stosunkowi wartości produktu do jego ceny. Przykładem innowacji technicznych jest system OnStar – wznoszący komunikację w samochodzie na kolejny poziom. System ten już od 2015 roku pozwoli przeobrazić samochód
w punkt dostępowy Wi-Fi.

 

Trzeci priorytet to udział w rynku i cele w zakresie wzrostu i rozwoju. Do 2022 roku Opel zamierza zwiększyć swój udział w rynku niemieckim z 7,2 do 10 procent, a w Europie (łącznie z Rosją i Turcją) - obecnych 5,8 do
8 procent. W tym samym okresie Opel, wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall, planuje awansować na drugie miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych.