Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

2013-09-27

  • Wzorcowy turbodiesel 103 kW/140 KM zużywający jedynie 3,7 l/100 km i emitujący 99 g CO2/km
  • Nowe turbodoładowane jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy 125 kW/170 KM i 184 kW/250 KM
  • 2-litrowy turbodoładowany silnik diesla i benzynowy o pojemności 1.4 l z najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie
  • Pionierski system multimedialny nowej generacji z panelem dotykowym
  • Jeszcze bardziej ekskluzywna, udoskonalona stylistyka nadwozia i wnętrza
  • Atletyczna Insignia Country Tourer z napędem na wszystkie koła i powiększonym prześwitem
  • Bardzo sportowy model Insignia OPC z zaawansowaną technologią zawieszenia

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Rüsselsheim. Na tegorocznych 65. Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie odbyła się premiera Nowego Opla Insignii. Harmonijna i elegancka sylwetka naszego modelu flagowego przenosi wielokrotnie nagradzane wzornictwo Opla na kolejny poziom. Wyższy komfort, nowa gama jednostek napędowych o najniższym, w swojej klasie, zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin oraz jeszcze bardziej progresywne zawieszenie zapowiadają właściwości jezdne na najwyższym poziomie.

 

Silniki w Nowej Insignii zachwycają pod każdym względem. Technologia Opla – ecoFLEX – to gwarancja mniejszego zużycia paliwa. Wersja Hatchback ecoFLEX wyróżnia się najniższym, wśród modeli 5-drzwiowych, współczynnikiem oporu aerodynamicznego (Cd=0,25), a wraz z wersją Sedan szczyci się najniższą w swojej klasie emisją CO2 o wartości jedynie 99 g/km dla silników diesla 2.0 CDTI o mocy 88 kW / 120 KM oraz 103 kW / 140 KM. Modele 4- i 5-drzwiowe z 6-stopniową skrzynią biegów i systemem Start/Stop zużywają jedynie 3,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym (zgodnie z normą WE 715/2007), natomiast wersja kombi – tylko 3,9 l/100 km. Co ciekawe, nawet modele Insignii bez pakietu rozwiązań ecoFLEX mają jeden z najlepszych w swojej klasie współczynnik oporów aerodynamicznych Cd o wartości 0,26.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Nowa Insignia prezentuje nie tylko udoskonaloną sylwetkę, ale też nowości technologiczne, na przykład najnowocześniejszy system multimedialny oferujący pełną integrację ze smartfonem i tabletem. Kierowca ma do wyboru aż cztery opcje jego sterowania: ekran dotykowy na konsoli centralnej, przyciski sterowania na kierownicy, panel dotykowy na konsoli środkowej i funkcję komend głosowych (niedostępną w języku polskim do połowy 2015 roku).

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

„Od dnia wprowadzenia na rynek wyprodukowaliśmy aż 600 000 egzemplarzy Insignii pierwszej generacji. Nowy model zachwyca jeszcze bardziej ekspresyjnym wzornictwem, najwyższą jakością materiałów, nowoczesnym kokpitem, intuicyjną obsługą systemu multimedialnego i gamą nowych jednostek napędowych, z których najbardziej ekonomiczny i ekologiczny silnik diesla 2.0 CDTI emituje jedyne 99g CO2/km.” – powiedział dyrektor generalny Opla dr Karl-Thomas Neumann. „Dla klientów prowadzących aktywny tryb życia, poszukujących samochodu eleganckiego z duszą „poszukiwacza przygód”, proponujemy Nową Insignię Country Tourer. A tym, dla których liczy się moc i sportowy duch, oferujemy Nową Insignię OPC z najmocniejszym silnikiem z naszej gamy jednostek napędowych”.

Przejrzysta stylistyka konsoli centralnej z systemem multimedialnym nowej generacji

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Udoskonaleniom tych elementów przyświecały trzy najważniejsze kryteria: przejrzystość i prostota, a co za tym idzie intuicyjna obsługa, personalizacja oferty multimedialnej oraz, oczywiście, komfort i bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Poziom wygody i bezpieczeństwa podróżujących znacząco zwiększył się dzięki zminimalizowaniu elementów rozpraszających uwagę kierowcy.

 

Konsola centralna uległa przemianie. Obecnie wykorzystuje ona całą gamę zaawansowanych technologii i oferuje imponującą liczbę funkcjonalności. Umieszczony na niej panel sterowania został uproszczony, dzięki czemu obsługa systemu multimedialnego i klimatyzacji jest intuicyjna.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

System multimedialny może być obsługiwany za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy, panelu dotykowego rozpoznającego pismo odręczne oraz komendami głosowymi. Ponadto, posiada też wyjątkowe możliwości jego personalizacji, na przykład umożliwia ustawienie i zapamiętanie nawet 60 ulubionych elementów. Dotychczasowe systemy audio-informacyjne umożliwiały jedynie zapamiętywanie stacji radiowych, a teraz pasażerowie Insignii mogą przechowywać w pamięci systemu ulubione miejsca na mapach nawigacji, najważniejsze numery telefonów, czy najchętniej odtwarzane utwory muzyczne. A poza tym, na wyświetlaczu może pojawić się skrót do, na przykład, numeru telefonu przyjaciółki, czy adresu ulubionej restauracji, a to wszystko jest dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki, za jednym dotknięciem palca.

 

Nowym elementem ułatwiającym komunikację kierowcy z samochodem jest 8-calowy graficzny wyświetlacz informacyjny na tablicy wskaźników umieszczony za kołem kierownicy. Został zaprojektowany i usytuowany tak, aby prezentować wszystkie komunikaty i dane nawigacyjne precyzyjnie i czytelnie. Wyświetla on nie tylko informacje komputera pokładowego, ale też dane systemu informacyjnego i urządzeń multimedialnych.

Nowej generacji silnik diesla i gama jednostek benzynowych SIDI

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Nowa Insignia obiecuje płynnie rozwijaną moc nieokupioną wysokim zużyciem paliwa i poziomem emisji. Rzeczywistość to potwierdza. Inżynierowie Opla stworzyli dla Insignii gamę jednostek napędowych, które wraz z zaawansowanymi technologiami i zawieszeniem przenoszą Cię w nowy wymiar czystej, oszczędnej i ekologicznej motoryzacji.

 

Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) o mocy 125 kW/170 KM i momencie obrotowym sięgającym, z funkcją „overboost”, nawet 280 Nm momentu obrotowego jest jednym z najwydajniejszych w swojej kategorii. Zapewnia on wyjątkowe przyspieszenia, również w niskim zakresie obrotów. Przy czym, bez względu na obciążenia, pracuje cicho i jest niezwykle ekonomiczny: ma najniższe zużycie paliwa w swojej klasie i najniższą emisję CO2/km na poziomie 139 g. Jego mocniejszy kuzyn, silnik 2.0 SIDI Turbo rozwija 184 kW/250 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. To stawia go na wysokiej pozycji w zakresie osiągów.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Dla kierowców preferujących diesle, superczysty i cichy silnik 2.0 CDTI rozwijający solidną moc 103 kW/140 KM jest idealnym połączeniem ekonomiczności z osiągami. Jeszcze więcej mocy oferuje silnik 2.0 CDTI 120 kW/163 KM lub wyśmienity 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM. Te silniki stanowią szczyt oferty, która zaczyna się od 81 kW/110 KM, 88 kW/120 KM lub 96 kW/130 KM.

 

Dla niektórych kierowców ochrona środowiska to priorytet. To dla nich Opel przygotował właściwą ofertę. Silniki 2.0 CDTI ecoFLEX z systemem Start/Stop rozwijające moc 103 kW/140 KM lub 88 kW/120 KM umożliwiają osiągnięcie spalania w cyklu mieszanym na poziomie 3,7 l przy emisji CO2 zaledwie 99 g/km. Dzięki optymalnej kalibracji silnika, kontroli ciśnienia spalania, zmianie przełożenia przekładni głównej, obniżeniu zawieszenia, poprawieniu aerodynamiki osłony chłodnicy i zastosowaniu opon o zmniejszonych oporach toczenia oraz systemu Start/Stop, Opel Insignia ecoFLEX chroni środowisko zachowując doskonałe osiągi.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Dla kierowców lubiących silniki benzynowe, którzy jednocześnie przywiązują wagę do poziomu kosztów eksploatacji samochodu, istotnym jest fakt, że silnik 1.4 Turbo o mocy 103 kW/140KM i momencie obrotowym do 220 Nm (z „overboost”) już teraz spełnia wymogi normy Euro 6, spalając średnio 5,2 l/100km i emitując 123 g/km CO2 (Sports Tourer 5,6 l/100 km, 131 g/km CO2, w cyklu mieszanym, zgodnie z normą WE 715/2007). Silnik ten może być też wyposażony w fabryczną instalację LPG.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Wyzwaniem w zakresie właściwości aerodynamicznych Nowej Insignii było dalsze ich udoskonalenie, aby utrzymać czołową pozycję w tym segmencie i móc zaoferować wysoce zoptymalizowane wskaźniki zużycia paliwa i emisji spalin. Zostało to osiągnięte poprzez dopracowanie elementów przodu i tyłu nadwozia, tylnych lamp oraz pokrywy bagażnika w wersji Sedan i Hatchback oraz, między innymi, dzięki zastosowaniu aktywnej przesłony chłodnicy. W efekcie, Nowe Insignie Sedan i Hatchback mają najniższy współczynnik oporu powietrza ze wszystkich seryjnych pojazdów Opla, a Nowa Insignia Hatchback ecoFLEX i Nowa Insignia Sports Tourer ecoFLEX to najbardziej aerodynamiczne, odpowiednio, hatchback i kombi produkowane seryjnie pojazdy na świecie.

Wyjątkowe wzornictwo

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Wzornictwo Nowej Insignii doskonale oddaje motto stylistycznej filozofii Opla „artystyczny kunszt i niemiecka precyzja”. Zdobywca licznych nagród ewoluuje i nieustannie zachwyca. Linie nadwozia przyciągają płynnością i zdradzają aspirację klasy premium. Większość klientów po raz pierwszy zobaczy Nową Insignię z przodu. Tu siła oddziaływania poprzedniego wzornictwa została wzmocniona poprzez wprowadzenie zmian w osłonie chłodnicy. Wysokiej jakości elementy chromowane otrzymały bardziej wyrazistą formę, a jednolity, trapezoidalny kształt osłony chłodnicy został delikatnie zmodyfikowany. Zmieniliśmy także listwę z logo. Jest teraz węższa i mocniej wyrzeźbiona, z podniesionymi końcówkami. Takie rozwiązanie tworzy wizualny łącznik z chromowanymi detalami reflektorów. Reflektory nowego kształtu dostępne są w trzech wersjach odzwierciedlających poziomy technologicznego zaawansowania. Modele ecoFLEX wyposażone są w reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED, takimi samymi jak modele ze światłami biksenonowymi AFL+. Podstawowe reflektory halogenowe wyposażone są w standardowe, żarowe światła do jazdy dziennej. Technologiczne wyrafinowanie wszystkich typów reflektorów podkreślają nowe, czarne i chromowane elementy opraw. Dolna część zderzaka i przód nadwozia zostały ukształtowane tak, aby uwypuklić szeroką osłonę chłodnicy. Oprawy lamp przeciwmgielnych rozszerzają się w kierunku nadkoli, a ich formę podkreślają czarne i chromowane akcenty. Całość wzmacnia wrażenie szerokiego, dynamicznego osadzenia auta na drodze.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Doskonale zaprojektowane i wykonane, modyfikacje tylnej części nadwozia są tak samo subtelne i eleganckie, jak te z przodu. Zupełnie nowe zespolone lampy LED od razu przyciągają wzrok. Zawierają one charakterystyczny motyw skrzydła i dopełniają wznoszącą się linię boków nadwozia, elegancko wtapiając się w kształt tyłu. Znajdująca się pomiędzy lampami chromowana belka z logo została ukształtowana tak, aby podkreślać elegancką formę tyłu nadwozia. Logo zawiera teraz nazwę marki i dotykowy przycisk otwierania klapy, a listwa wtapia się w elementy lamp. Wszystkie wersje Insignii wyposażone są w nowe, dwuczęściowe tylne światła, wykorzystujące energooszczędną technologię LED. Diody tworzą charakterystyczny, świetlny znak skrzydła. Główne klosze są ciemnoczerwone, a czarne detale opraw przypominają te w reflektorach z przodu.

Komfort i bezpieczeństwo równie ważne i zawsze pod kontrolą

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Bezpieczeństwo jest zawsze najważniejsze. Opel Insignia, zdobywca maksymalnej oceny pięciu gwiazdek w testach niezależnej organizacji konsumenckiej Euro NCAP, nie jest wyjątkiem. Nowa Insignia oferuje najnowocześniejsze, oparte na czujnikach radarowych, systemy wspomagające kierowcę – system ostrzegania o pojeździe w martwym polu SBZA, system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu LCA i system ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe RCTA - dla zapewnienia większej kontroli nad samochodem i spokoju ducha kierowcy. Nowy Opel Insignia może być też wyposażony w aktywny tempomat ACC z funkcją ogranicznika prędkości. Wykorzystuje on dane z czujnika radarowego, aby automatycznie utrzymać ustalony przez kierowcę odstęp od pojazdu poprzedzającego. Ten rodzaj inteligencji mobilnej to kolejny element, dzięki któremu jazda w dużym ruchu to przyjemność i relaks, w każdych warunkach. Reflektory adaptacyjne AFL+ rozświetlą każdą drogę. System ten automatycznie dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w różnych sytuacjach drogowych. Ta zaawansowana funkcjonalność istotnie zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą.

Nowa Insignia Coutry Tourer – poszukiwaczka przygód

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Insignia Country Tourer to funkcjonalność wersji kombi Sports Tourer wzbogacona o duszę „poszukiwacza przygód”. Muskularna sylwetka uwydatniona przez dodatkowe elementy zabezpieczające dolną część nadwozia obiecuje przygodę tam, gdzie kończy się asfalt. Opływowe linie nadwozia, podwyższony prześwit, muskularne antracytowe osłony progów, dolnych partii nadwozia i nadkoli wzmacniają wrażenie stabilności i mocy tego samochodu. Nowy Opel Insignia Country Tourer to auto dla energetycznych, poszukujących przygód kierowców.

 

Wersja Country Tourer jest dostępna z trzema energetycznymi silnikami: 2.0 CDTI (120 kW/163 KM), 2.0 CDTI BiTurbo (143 kW/195 KM) i 2.0 SIDI Turbo (184 kW/250 KM).

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Insignia Country Tourer jest wyposażona w jeden z najnowocześniejszych układów napędu na wszystkie koła dostępnych na rynku. Do najważniejszych elementów tego systemu należy aktywne sprzęgło TTD oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnych kół o podwyższonym tarciu eLSD. Oba elementy to bezobsługowe produkty najnowszej generacji firmy Haldex. Adaptacyjny napęd na wszystkie koła 4x4 sprawia, że Nowy Opel Insignia Country Tourer może poszczycić się wyjątkowymi właściwościami jezdnymi na trudnym terenie. Moment napędowy jest rozdzielany nie tylko pomiędzy tylną a przednią osią, ale również pomiędzy prawym i lewym tylnym kołem. W rezultacie zwiększa się bezpieczeństwo jazdy i satysfakcja z prowadzenia.

 

Dla wielbicieli sportowych wrażeń i technologicznych innowacji wartościowym dodatkiem jest sportowe zawieszenie z kolumnami HiperStrut na przedniej osi. Montowane jest ono w wersjach z silnikiem 2.0 SIDI Turbo o mocy 184 kW/250 KM i momencie obrotowym o wartości 400 Nm.

Insignia OPC - Sportowa moc

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

Insignia OPC, z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm, wyróżnia się najwyższymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla.

 

Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Udoskonalona stylistyka z charakterystycznymi dla OPC elementami, takimi jak duże pionowe atrapy wlotu powietrza w kształcie ostrza czy zintegrowane z tylnym zderzakiem końcówki układu wydechowego, podkreślają drzemiącą pod maską moc. Przyciągające spojrzenia nadwozie Insignii OPC wyposażone zostało w najnowocześniejsze technologie. Samo podwozie poddano istotnym usprawnieniom, w szczególności tylną oś, w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Zmniejszony został poziom hałasu i drgań. Nowy, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w przypadku wystąpienia zjawiska podsterowność. Adaptacyjny układ jezdny FlexRide z udoskonalonym systemem płynnej regulacji siły tłumienia amortyzatorów zapewnia optymalną przyczepność. Ten specjalnie skalibrowany dla OPC układ podnosi dynamikę jazdy zapewniając szybsze i bardziej precyzyjne reakcje pojazdu na styl prowadzenia oraz warunki na drodze.

 

Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC w 6 sekund rozpędza się do 100 km/h (wersja Sports Tourer w 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektronicznie ograniczoną). Insignia OPC z manualną przekładnią bez ogranicznika prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (wersja Sports Tourer do 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach tarcze hamulcowe Brembo zapewniają błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnego wykorzystywania.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia – rewolucja w gamie silników i systemie multimedialnym

W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Sportowe fotele Recaro, opcjonalnie dostępne również z tapicerką skórzaną oraz funkcją pamięci ustawień, dźwignia zmiany biegów w stylistyce OPC oraz nowa tablica wskaźników kierowcy i konsola centralna z ekranem dotykowym nadają Insignii OPC charakter klasy premium. Poza podstawowymi informacjami, takimi jak dane z komputera pokładowego, zużycie paliwa, parametry podróży czy informacje systemów wspomagania, kierowca ma stały dostęp do informacji o ciśnieniu i temperaturze oleju, napięciu akumulatora, pozycji przepustnicy, stanie układu hamulcowego oraz siłach odśrodkowych i bocznych przyspieszeniach. A wszystko to na, dostępnym w ramach wyposażenia dodatkowego, 8-calowym wyświetlaczu zestawu wskaźników kierowcy.