Aktualności Opla - Now silnik benznowy

Zobacz także nowy silnik benzynowy.

Opel zaprojektował nową rodzinę średniolitrażowych silników tak, aby te wyznaczały standardy nie tylko w zakresie zużycia paliwa, ale także pod względem kultury pracy
i osiągów.

Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra

2013-01-15

  • Nowa rodzina nowoczesnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 litra
  • Wiodąca w swojej klasie technologia, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego
  • Zużycie paliwa mniejsze nawet o 10 proc.
  • Zgodność z przyszłą normą emisji spalin Euro 6

Aktualności Opla - Wprowadzenie do sprzedaży całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego

Rüsselsheim. Wprowadzenie do sprzedaży całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego, to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych Opla. Silniki wysokoprężne ECOTEC 1.6 CDTI są teraz drugą – po benzynowych 1.6 SIDI – rodziną nowoczesnych turbodoładowanych jednostek napędowych o mniejszej pojemności. Zastąpią one dotychczas oferowany 1.7 CDTI oraz niektóre, słabsze wersje 2.0 CDTI.

 

Nowy 1.6 CDTI jest pierwszym turbodieslem Opla, który spełnia przyszłe normy emisji spalin Euro 6. Zachowanie zgodności z najnowszymi wymaganiami środowiskowymi jest możliwe dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, jak na przykład zamknięty układ kontroli spalania czy aluminiowa konstrukcja bloku silnika. Nowa jednostka napędowa będzie dostępna w wersjach
o różnej mocy i montowana w wielu modelach Opla.

 

Najważniejsze cele, postawione przed inżynierami Opla uczestniczącymi w procesie projektowania nowego silnika, obejmowały uzyskanie wiodących wyników w zakresie kultury pracy silnika, obniżenia poziomu hałasu
i redukcji drgań. Ważna przy tym była optymalna korelacja wysokiej mocy i siły momentu obrotowego, przy jak najniższym zużyciu paliwa. Początkowy wynik prac, w porównaniu z osiągami 1.7 CDTI, to wzrost maksymalnej mocy do 136 KM i momentu obrotowego do 320 Nm. Natomiast zużycie paliwa jest aż o 10 proc. mniejsze niż jednostek 2.0 CDTI o podobnej mocy.

 

W swojej wypowiedzi Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan stwierdził: „Kompleksowa odnowa naszego portfolio jednostek napędowych przebiega bardzo sprawnie. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech silników benzynowych i diesla całkowicie nowej generacji, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.”

 

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI oraz jego innowacyjny układ sterujący zostały zaprojektowane przez międzynarodową grupę inżynierów Opla, jednocześnie pracujących w Turynie, Rüsselsheim i Stanach Zjednoczonych. To wymusiło pełną optymalizację wszystkich działań, już od pierwszych dni pracy nad projektem. Produkcja nowego silnika 1.6 CDTI ruszy z początkiem wiosny 2013 roku. Będzie on wytwarzany
w tej samej fabryce w Szentgotthárd na Węgrzech, w której powstają nowej generacji silniki benzynowe
1.6 SIDI.