Nowa Cascada: atletyczny i uwodzicielski kabriolet Opla

2013-03-14

  • Ponadczasowy, średniej wielkości, czteroosobowy kabriolet o długiej muskularnej sylwetce

  • Zaawansowany mechanizm składania miękkiego dachu pozwala na jego otwarcie w ciągu 17 sekund przy prędkościach do 50 km/h

  • Wyjątkowa sztywna konstrukcja nadwozia połączona z wyrafinowanym przednim zawieszeniem HiPerStrut

  • Szeroki wybór jednostek napędowych obejmujący nowej generacji silnik benzynowy 1.6 SIDI Ecotec
    z bezpośrednim wtryskiem paliwa

  • Zalety kabrioletu klasy premium i bogate wyposażenie w bardzo atrakcyjnej cenie

Aktualności Opla - Opel Cascada

Rüsselsheim. Cascada — Nowy kabriolet Opla na każdą porę roku, dostępny w sprzedaży od kwietnia — to stylowy, czteroosobowy samochód o eleganckiej, wydłużonej sylwetce, ze składanym miękkim dachem wykonanym
z wysokiej jakości materiałów. Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości kabrioletem wyróżniającym się nie tylko wielkością (długość 4696 mm, szerokość
z lusterkami 2020 mm). Zachwyca również zastosowanymi atrakcyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bogactwem funkcjonalności znanych z samochodów klasy premium.

Dzięki wyjątkowo sztywnej konstrukcji nadwozia, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut — zaprojektowanemu specjalnie dla modelu Insignia OPC — i adaptacyjnemu układowi jezdnemu FlexRide, Opel Cascada gwarantuje kierowcy ostrą, dynamiczną jazdę i moc wrażeń. Przyjemność podróżowania na świeżym powietrzu zapewnia wysokiej jakości miękki dach otwierający się w zaledwie 17 sekund przy prędkościach do 50 km/h — wystarczy nacisnąć przycisk w aucie albo użyć pilota. Ekskluzywne detale, takie jak elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, elektryczny system przesuwania foteli Easy Entry, luksusowa skórzana tapicerka Nappa, ergonomiczne fotele z systemem wentylacji, a także niewidoczne dla oka elementy podwyższające bezpieczeństwo gwarantują niezrównaną wygodną i bezpieczną jazdę.

 

Niewątpliwą zaletą Cascady jest bogate wyposażenie standardowe. W Polsce Cascada jest dostępna w wersji Cosmo w cenie od 111 400 złotych. Zamówienia można składać już teraz. Podczas prezentacji najnowszej propozycji w ofercie dr Karl-Thomas Neumann, Prezes Zarządu Adam Opel AG, powiedział: „Cascada to kolejny krok naszej aktualnej ofensywy produktowej. Wzbogacamy ofertę firmy i dzięki takim modelom, jak elektryczna Ampera, kompaktowy SUV Mokka, modny miejski ADAM oraz ten elegancki kabriolet średniej wielkości, rozszerzamy działalność na zupełnie nowe segmenty. Z dumą wkraczamy do segmentu średnich kabrioletów, w którym do tej pory dominowały drogie samochody ekskluzywnych producentów. Wraz z modelem Cascada Opel oferuje miłośnikom jazdy na świeżym powietrzu funkcjonalności i największe zalety kabrioletu średniej wielkości, dostępne w przystępnej cenie”.

 

Po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów modeli Kadett i Astra, Opel powraca do tradycji prestiżowych, czteromiejscowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem — jak Kapitän oraz Rekord, znanych z lat 50. i 60. Cascada nawiązuje do tej epoki w zdecydowanie nowoczesnym i świeżym stylu, oferując najlepsze osiągnięcia współczesnej technologii.

Aktualności Opla - Zaawansowany technologicznie miękki dach Opla Cascady

Prezencja: elegancki miękki dach pozwala cieszyć się otwartą przestrzenią

Szerokim rozstawem kół i opływowymi kształtami charakterystycznymi dla samochodów Opla, stylistyka Cascady nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji „Grandes Routières”, krążowników szos, z epoki ich największej świetności.
Z otwartym dachem Cascada wyróżnia się nieskazitelnym profilem. Za dynamicznymi, elegancko pochylonymi słupkami A nie kryje się żadna widoczna pokrywa dachu czy inny element osłony mechanizmu jego składania, które zakłócałyby płynną sylwetkę samochodu. Dynamiczne wzornictwo nadwozia podkreśla charakterystyczne przetłoczenie boczne w kształcie ostrza, które biegnie od drzwi aż do zachodzących na boki tylnych świateł. Lekko wznoszącą się linię nadwozia akcentuje chromowana listwa okalająca kabinę, gustownie oddzielająca karoserię od dachu.

 

„Nadaliśmy nadwoziu Cascady wyrazistość, dzięki której wyróżnia się spośród wszystkich pozostałych kabrioletów” — powiedział Malcolm Ward, główny projektant firmy Opel. „Większość kabrioletów dobrze prezentuje się z otwartym dachem, ale wiele z nich wygląda niezgrabnie po jego zamknięciu. Opel Cascada zawsze wygląda świetnie. Osiągnięto to dzięki zaawansowanej konstrukcji miękkiego dachu, który po zamknięciu nadaje sylwetce wyrazistych kształtów”.

 

Gustownie ukształtowana, wyraźnie pośrodku wybrzuszona maska silnika łączy się z osłoną chłodnicy ozdobioną wyrazistymi chromowanymi detalami. Obudowy reflektorów przeciwmgielnych przypominają kształtem odwrócone płetwy rekina, a efekt ten dodatkowo podkreślają chromowane aplikacje. Światła do jazdy dziennej zintegrowane z reflektorami oraz światła tylne wykonane w technologii LED mają kształt skrzydeł charakterystyczny dla pojazdów Opla. Moduły LED tylnych lamp są rozproszone, aby zapewnić silny
i wyraźny snop światła – to rodzaj znaku rozpoznawczego współczesnych aut klasy premium. Majestatyczna, chromowana tylna listwa pokrywy bagażnika łączy klosze lamp, co idealnie równoważy ozdobne elementy przodu auta.

Aktualności Opla - Doskonałość: najlepsze rozwiązania technologiczne miękkiego dachu

Doskonałość: najlepsze rozwiązania technologiczne miękkiego dachu

Miękki dach Cascady wykonano
z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i najwyższej jakości materiałów, pochodzących od dostawców zaopatrujących producentów ekskluzywnych kabrioletów prestiżowych marek. Konstrukcja opiera się na komponentach magnezowych, na których spoczywa ciężar całości, a tylne szklane okno niemal styka się z tkaniną — tak niezawodne rozwiązania do tej pory były dostępne jedynie w luksusowych modelach. Specjalna warstwa włókna poliestrowego umieszczona między podsufitką a poszyciem zewnętrznym zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną.

 

Standardowy wspomagany elektrycznie mechanizm hydrauliczny, uruchamiany za pomocą przełącznika umieszczonego między przednimi fotelami, otwiera dach w zaledwie 17 sekund przy prędkościach do 50 km/h. Taki wynik plasuje Cascadę wśród najlepszych w kategorii wydajności mechanizmu sterowania dachem. Dodatkowo każdy model Cascady standardowo wyposażony jest w pilot zdalnego sterowania mechanizmem dachu, który umieszczony został w breloczku z kluczykiem. W chwili wprowadzenia kabrioletu na rynek dostępne są trzy kolory dachu — czarny, bordowy Malbec i brązowy Sweet Mocca. Można je połączyć z jednym z palety dziesięciu lakierów nadwozia, a wśród nich są niebieski Buzz, szary Asteroid czy brązowy Mahogany.

Aktualności Opla - Zadowolenie: dopracowane, ergonomiczne wnętrze zapewniające wyjątkowy komfort

Zadowolenie: dopracowane, ergonomiczne wnętrze zapewniające wyjątkowy komfort

W eleganckim wnętrzu Cascady uwagę zwracają charakterystyczne sportowe elementy stylistyczne, ozdobione ręcznie wykonanymi detalami. Deska rozdzielcza uformowana
w kształcie skrzydła płynnie łączy się z panelami drzwi, a jej miękko wykończone materiałem Morrocana powierzchnie ozdobione są przeszyciami. Fotele dostępne są z kilkoma eleganckimi tapicerkami materiałowymi i skórzanymi do wybory. Ergonomiczne przednie fotele AGR mogą być wykończone wysokiej jakości tkaniną lub jedna z dwóch tapicerek skórzanych: czarne, perforowane wykończenia wyglądają bardziej sportowo, natomiast miękka, ekskluzywna skóra Nappa w ciepłym kolorze brandy budzi skojarzenia z wygodą i luksusem. Dodatkowo fotele przednie można wyposażyć w system ogrzewania i wentylacji — w ciepłe, słoneczne dni powietrze cyrkuluje przez otwory perforowanej skóry, co znacznie podwyższa komfort podróży.

 

Cascada oferuje funkcjonalności i rozwiązania do tej pory dostępne tylko w kabrioletach klasy luksusowej
i klasy premium. Wśród nich należy wymienić elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, w których zastosowano teleskopowe ramię popychające klamrę do przodu wprost do ręki pasażera, oraz system elektrycznego przesuwania foteli Easy Entry, który automatycznie przesuwa przednie siedzenia do przodu tak, by ułatwić pasażerom zajecie miejsc z tyłu.

 

Cascada wyróżnia się dużą, jak na kabriolet, liczbą schowków i ilością miejsca na bagaż, co pozwala na korzystanie z niej przez okrągły rok. Blisko kierowcy rozmieszczono kilka praktycznych i pojemnych schowków: na drzwiach, w dolnej części deski rozdzielczej, a także — dzięki zastosowaniu elektrycznego systemu sterowania hamulcem postojowym — w konsoli środkowej, czyli tam, gdzie są najbardziej potrzebne.

 

Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 280 litrów, a po jego zamknięciu zwiększa się nawet do 380 litrów. Dlatego Cascada zajmuje czołowe miejsce wśród kabrioletów w tej kategorii. Aby zwiększyć dostępną pojemność lub umożliwić przewożenie szczególnie długich ładunków (np. desek snowboardowych lub nart), auto wyposażono w system FlexFold, który automatycznie zwalniając blokadę, ułatwia składanie oparć tylnych siedzeń w proporcji 50:50. Rozwiązanie to, niedostępne w kabrioletach ze sztywnym dachem, pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet 1818 mm.

 

Opel Cascada to kabriolet na każdą pogodę i każdą porę roku. Doskonale nadaje się do codziennego użytkowania, bez żadnych ograniczeń nawet w okresie zimowym. Poza doskonałą izolacją termiczną, zapewnianą przez miękki dach, Cascada oferuje również podgrzewane koło kierownicy, ogrzewanie parkingowe i układy szybkiego nagrzewania wnętrza.

Aktualności Opla - Doskonałość: Wyjątkowa sztywność nadwozia i wyrafinowany układ zawieszenia

Doskonałość: Wyjątkowa sztywność nadwozia
i wyrafinowany układ zawieszenia

Sztywność konstrukcji nadwozia to kluczowy parametr wszystkich pojazdów z otwieranym dachem, gdyż wywiera ona istotny wpływ na dynamikę jazdy, precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo i wygodę. Świadczy też
o jakości samochodu. Nowy Opel Cascada wyróżnia się niebywałą sztywnością nadwozia, co osiągnięto dzięki zastosowaniu dodatkowych poprzecznych i wzdłużnych belek w podwoziu. Dodatkowe stalowe profile rurowe krzyżują się wzmacniając przednią część konstrukcji i łączą się z klatką kabiny pasażerskiej ze stali o wysokiej wytrzymałości. Tego rodzaju mocna konstrukcja podnosi poziom bezpieczeństwa i parametry jezdne oraz przyczynia się do znacznego ograniczenia hałasu, drgań i wstrząsów. W porównaniu z poprzednią generacją kabrioletów Opla, Astrą TwinTop, nadwozie Cascady ma o 41 procent wyższą sztywność wzdłużną i o 27 procent wyższą sztywność skrętną.

 

Nowy Opel Cascada, zaliczany do aut średniej wielkości, wyróżnia się wyjątkowo szerokim rozstawem osi, co poprawia jego właściwości jezdne i stabilność kierunkową, a także zapewnia atrakcyjny wygląd. Rozstaw osi tego modelu wynosi aż 2695 mm, czyli zaledwie o 40 mm mniej niż w Oplu Insignia. Rozstaw kół przednich
i tylnych to 1587 mm. Rozstaw kół przednich jest o 2 mm większy niż w przypadku Insignii.

 

W przednim zawieszeniu Cascady standardowo wykorzystano najbardziej zaawansowaną technologię opartą na kolumnach HiPerStrut, opracowaną na potrzeby modelu Insignia OPC. Kolumny te rozdzielają funkcję tłumienia od funkcji sterowania, przez co zapewniają lepszą trakcję i precyzję prowadzenia w zakrętach oraz zmniejszają siły przenoszenia momentu obrotowego na układ kierowniczy. Poprawiają także przyczepność samochodu w każdych warunkach drogowych.

 

Opel Cascada wyposażony jest również w elektryczny mechanizm wspomagania układu kierowniczego
z przekładnią zębatkową. Silnik elektryczny wspomagający pracę układu został umieszczony na przekładni zębatej, zamiast u podstawy kolumny kierownicy. Mechanizm automatycznie dostosowuje siłę pracy do prędkości jazdy, co zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje samochodu na ruchy kierownicą.

 

Ponadto Opel Cascada oferuje adaptacyjny układ jezdny FlexRide, za pomocą którego można łatwo dostosowywać charakterystykę pracy zawieszenia, układu kierowniczego, przepustnicy i automatycznej zmiany biegów. Kierowca może wybierać pomiędzy trzema trybami: Standard, Tour (zwiększający wygodę) i Sport. Zwiększa on bezpieczeństwo prowadzenia w momentach krytycznych, samodzielnie optymalizując charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnej sytuacji drogowej. Opel Cascada może być wyposażony
w koła o średnicy od 18 do 20 cali.

Aktualności Opla - Oszczędność paliwa: silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Oszczędność paliwa: silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Kabriolet Opel Cascada jest dostępny wraz
z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera jednostka benzynowa 1.4 Turbo, która współpracuje 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych
w funkcję „overboost”, czyli czasowe podniesienie wartości momentu obrotowego, to 220 Nm.

 

W momencie wprowadzenia na rynek wiodącą jednostką w ofercie silników Cascady jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Ta średniej wielkości jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do nowej generacji silników debiutujących w kabriolecie Opla. Będą one montowane także w innych autach średnich
i kompaktowych. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się wyjątkowo płynnym przekazywaniem mocy
i momentu obrotowego oraz oszczędnym zużyciem paliwa, co ma szczególne znaczenie w przypadku kabrioletu używanego do swobodnych przejażdżek. Silnik zapewnia moc 125 kW/170 KM w zakresie między 4 250
a 6 000 obr./min oraz moment obrotowy sięgający 280 Nm dzięki funkcji „overboost”. To najlepsza wartość momentu obrotowego dla jednostki 1.6 Turbo w tej kategorii mocy. Jest on dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się także idealną równowagą między osiągami (prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,6 sekundy) a oszczędnością paliwa (6,3 litra na 100 km, 148 g/km CO2).

 

W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa zaawansowana jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki najnowocześniejszej technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h
w ciągu 9,4 sekundy) z niezwykle oszczędnym zużyciem paliwa (zaledwie 5,2 litra na 100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów i systemem Start/Stop.

 

W przypadku znanej, ekonomicznej jednostki 2.0 CDTI (121 kW/165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji „overboost” moment obrotowy silnika sięga 380 Nm.

 

Cascada to pierwszy model w ofercie Opla wyposażony w 6-biegowe skrzynie nowej generacji charakteryzujące się niskim tarciem. Funkcja Active Select umożliwia ręczne zmienianie przełożeń, co
z pewnością spodoba się wielbicielom dynamicznej, sportowej jazdy.

Aktualności Opla - Spokój: zaawansowana technologia i zabezpieczenia

Spokój: zaawansowana technologia i zabezpieczenia

Cascada łączy zalety jazdy na świeżym powietrzu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla. Należą do nich inteligentny, system reflektorów adaptacyjnych AFL+, z nawet dziesięcioma automatycznymi funkcjami oświetlenia, przednia kamera Opel Eye drugiej generacji współpracująca
z zaawansowanymi systemami takimi jak system rozpoznawania znaków drogowych TSR, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, system ostrzegania przed kolizją FCA wraz ze wskaźnikiem odległości od pojazdu poprzedzającego FDI, a także kamera cofania, zaawansowany system parkowania APA Advanced Park Assist ułatwiający manewry na parkingu, system ostrzegający o pojeździe
w martwym polu SBSA monitorujący sąsiednie pasy ruchu i ostrzegający o przeszkodach znajdujących się
w martwym polu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewane koło kierownicy oraz system wspomagania ruszania na pochyłościach HSA.

 

Wyjątkowo sztywna konstrukcja klatki bezpieczeństwa Cascady została wykonana przede wszystkim
z wytrzymałej stali, która minimalizuje deformacje nadwozia, co pozwala zachować jak największą przestrzeń podczas wypadku. Struktura stalowych belek podwyższa wzdłużną i skrętną sztywność nadwozia. Słupki A, podtrzymujące szybę przednią, wykonano ze wzmocnionej stali prasowanej. Za tylnymi fotelami, osadzone
w klatce bezpieczeństwa, ukryte zostały stalowe pałąki przeciwkapotażowe. Aktywowane pirotechnicznie
w przypadku dachowania samochodu lub silnego zderzenia, pałąki wystrzeliwane są osłaniając dodatkowo głowy pasażerów, a wraz z nimi aktywują się poduszki powietrzne. Przednie fotele wyposażono również
w aktywne dwukierunkowe zagłówki i podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, które zamontowano też na tylnych fotelach.

 

Projekt Cascady opracowano w Niemczech, a model ten jest produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym Opla w Gliwicach.