Aktualności Opla - Prezentacja multimedialna

Opel Ampera

Dowiedz się, co sprawia że Opel Ampera jest tak wyjątkowy.

Prezentacja multimedialna

Opel Ampera pokonał zimę na zamarzniętym Bałtyku oraz rywalizował w rajdzie Monte Carlo

2013-03-13

  • Jazdy testowe na lodowych trasach Estonii potwierdziły przygotowanie auta na ostre zimy
  • Ampera startowała po raz drugi w rajdzie pojazdów z napędem alternatywnym

Aktualności Opla - Jazdy testowe na lodowych trasach Estonii

Rüsselsheim. Pokryte śniegiem ulice i śliskie drogi nie są w niektórych krajach Europy codziennością. W Estonii temperatury spadają tak nisko, że część Bałtyku jest przejezdna nawet przez 50 dni w roku. To wyjątkowe miejsce w Europie. Opel wykorzystał ten fenomen przyrody, aby udowodnić walory użytkowe Ampery. Z udziałem kilku zespołów dziennikarzy pojazdy pokonały bez żadnych problemów setki kilometrów. Dzięki systemowi stałego monitorowania temperatury akumulatorów, nawet wysokie mrozy nie były przeszkodą dla najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu elektrycznego.

Aktualności Opla - Jazdy testowe na lodowych trasach Estonii

Przy pokrywie lodowej o grubości co najmniej 25 cm samochody mogą pokonywać tak zwane mosty lodowe i docierać do wysp nie korzystając z połączeń promowych. Na takich kilku różnych trasach o długości do 10 km Ampera udowodniła, że niskie temperatury nie zatrzymują elektrycznej mobilności. Samochód może być napędzany wyłącznie energią
z akumulatorów do temperatury -10°C.
Przy niższych temperaturach zasilanie elektryczne wspomaga wydłużający zasięg benzynowy generator. W czasie chłodów akumulatory są wstępnie nagrzewane, aby osiągnąć pełną wydajność. Chroni je to w czasie ładowania
i pozwala zachować wszystkie parametry pracy. Standardowy system wstępnego ogrzewania nagrzewa również kabinę, podwyższając komfort i oszczędzając kierowcy pracy przy odladzaniu samochodu.

Aktualności Opla - Start Ampery w rajdzie pojazdów z napędem alternatywnym

W tym samym czasie, osiem zespołów jadących Oplami Ampera startowało w międzynarodowym rajdzie Monte Carlo. To był już drugi występ naszego samochodu elektrycznego
o zwiększonym zasięgu w tej imprezie. W tym roku Ampera z powodzeniem broniła pierwszego miejsca wśród aut z napędem alternatywnym i trzech innych miejsc
w pierwszej dziesiątce.


Organizowany przez Automobilklub Monaco „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles” odbył się po raz 14. Trzydniowa impreza zaczęła się 21 marca w Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrand i Lugano
a kończyła w Monako. W związku z większą liczbą testów uwzględniających odmienność napędów, konkurencja w zakresie wydajności była w tym roku jeszcze mocniejsza. Celem było przejechanie wyznaczonego dystansu ze stałą prędkością i najniższym możliwym zużyciem paliwa.


„Ubiegłoroczny sukces Ampery pokazuje jej przewagę nad konkurencją, zarówno w warunkach ekstremalnych, jak i w codziennym użytkowaniu” – stwierdził przed imprezą Thomas Sedran, członek zarządu Opla ds. produkcji, rozwoju i strategii korporacyjnej. „Chcemy powtórzyć to osiągnięcie i potwierdzić wiodącą pozycję Opla w dziedzinie alternatywnych napędów” – dodał Sedran.


W rywalizacji „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles” mogą wystartować pojazdy emitujące maksymalnie 115 g/km CO2. Klasyfikacja końcowa bierze pod uwagę ciężar pojazdu, poziom emisji CO2, wydajność energetyczną i zużycie paliwa. Impreza jest najstarszym i najbardziej znanym rajdem pojazdów z napędami alternatywnymi. Automobilklub Monaco organizuje ją od 1995 r.


Ampera jest stale napędzana energią elektryczną. Unikalny zespół baterii litowo-jonowych o pojemności 16 kWh zasila zaawansowany silnik elektryczny o mocy 111 kW/150 KM i przy pełnym naładowaniu zapewnia
w zależności od terenu, techniki jazdy i temperatury zasięg od 40 do 80 km, bez emisji spalin. Na dłuższych dystansach energię elektryczną zapewnia silnik benzynowy służący wyłącznie jako generator. Zgodnie
z dyrektywą R(EC) 715/2007, regulującą pomiar zużycia paliwa i emisji CO2, Ampera spala na dystansie pierwszych 100 km 1,2 l benzyny i emituje 27g/km CO2. Dostępny natychmiast moment obrotowy o wartości 370 Nm umożliwia przyspieszenie od 0 od 100 km w czasie poniżej 10 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 161 km/h. Ampera zapewnia unikalne wrażenia z jazdy, za sprawą niemal bezgłośnego napędu oraz niezwykle niskiego poziomu szumów, drgań i tarcia, również w trybie wydłużonego zasięgu.