Aktualności Opla - ADAM

Dowiedz się więcej
o nowym Oplu ADAMie.

Nowy Opel ADAM jest wyjątkowy tak, jak Ty. Przy jego budowie ostatnie słowo należy do Ciebie. Zacznij od wyboru wersji, a następnie swobodnie dobierz wszystkie potrzebne dodatki zgodnie
z Twoimi preferencjami.

Prezentacja multimedialna

Nowy miejski ADAM gotowy do międzynarodowych rajdów

2013-02-03

  • Światowa premiera prototypu zgodnego ze standardem R2 FIA
  • ADAM ważnym elementem programu sportów motorowych Opla
  • Zakończenie prac nad prototypem i uzyskanie homologacji w 2013 roku
  • Dopuszczenie do udziału w rajdowych mistrzostwach na terenie Europy

Aktualności Opla - Nowy miejski ADAM gotowy do międzynarodowych rajdów

Genewa/Rüsselsheim. W listopadzie 2012 roku, rajdową wersją ADAMa, Opel powrócił do sportów motorowych. Salon Samochodowy
w Genewie będzie okazją do prezentacji kolejnego osiągnięcia firmy – nowego wyczynowego modelu, który został zbudowany na bazie nowego Opla ADAMa. Prototyp skonstruowano z uwzględnieniem wymagań, Międzynarodowej Federacji Sportów Samochodowych (FIA), w zakresie samochodów rywalizujących w klasie R2. Na ten rok planowane jest zakończenie prac nad prototypem i uzyskanie jego homologacji. Poszerzając ofertę o wersję rajdową ADAMa, Opel stawia kolejny krok w realizacji nowej strategii powrotu do sportów motorowych . ADAM R2 będzie już wkrótce ścigać się na trasach rajdowych całej Europy.

Aktualności Opla - ADAM R2

Modny, szykowny, intrygujący – te przymiotniki doskonale pasują do Opla ADAMa. Również do jego wersji rajdowej R2. Aerodynamiczne elementy nadwozia OPC Line, takie jak spoilery dachowe i tylnej klapy, oraz zestaw osłon chroniących podwozie, podkreślają czysto wyczynowe przeznaczanie tego samochodu.

 

ADAM R2 jest napędzany silnikiem ECOTEC 16V ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1,6 litra. W sportowej konfiguracji jednostka generuje maksymalną moc na poziomie 185 KM i około 190 Nm siły momentu obrotowego. Samochód będzie wyposażony w sekwencyjną 5-biegową skrzynię biegów Sadev oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z blokadą wielotarczową. Regulowane zawieszenie,
z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy zaopatrzony w hydrauliczny hamulec ręczny typu „fly-off”, czterotłoczkowe zaciski Brembo oraz regulację ciśnienia zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania.

Aktualności Opla - Wnętrze R2

Wnętrze R2 ma wszystkie cechy wyczynowego auta rajdowego. Wiele sportowych elementów wyposażenia uwzględniono już w fabrycznej specyfikacji modelu, która ma zostać zatwierdzona, przez Międzynarodową Federację Sportów Samochodowych (FIA), jeszcze w tym roku. Wyposażenie samochodu obejmuje między innymi gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, sportowe fotele SPARCO Competition dopasowane do systemu chroniącego przed urazami głowy
i kręgosłupa HANS, ciekłokrystaliczny sygnalizator zmiany biegów, lampkę kontrolną i komputer pokładowym MONIT, a także centralny panel sterowania, oświetlenie do czytania map oraz elektroniczny system gaśniczy.

Aktualności Opla - Ultrakompaktowy model R2 na bazie rajdowej wersji ADAMa

Ultrakompaktowy model R2 powstał na bazie rajdowej wersji ADAMa. To pierwszy etap nowego, europejskiego projektu Opla,
w ramach którego promuje on wyścigi kierowców amatorów. Jego celem jest ułatwienie młodym, utalentowanym kierowcom dostępu do sportów motorowych, a następnie zbudowanie kadry profesjonalnych kierowców wyścigowych. W sezonie 2013 na trasy rajdów w Niemczech i we Francji wyjedzie około 40 Opli ADAM.

 

Zwycięzca „Junior Rally” (wyścig kierowców do 27 lat), rozgrywanego na terenie Niemiec w ramach wspieranego przez Opla pucharu „ADAC Opel Rally Cup”, awansuje do klasy R2 i w następnym sezonie otrzyma specjalne wsparcie ze strony Opla i ADAC.


Opel ADAM R2: dane techniczne

 
 
Wymiary:
Długość: 3 698 mm, szerokość: 1 720 mm, (regulowana) wysokość: 1 442 mm (konfiguracja do jazdy po asfalcie), rozstaw osi: 2 310 mm, masa własna: 1 030 kg
Silnik:
1,6 ECOTEC 16V, regulowany wałek rozrządu,
moduł sterujący pracą silnika BOSCH Motorsport
Maksymalna moc:
(w przybliżeniu) 185 KM przy 7,750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:
(w przybliżeniu) 190 Nm przy 6,200 obr/min
Skrzynia biegów:
Sadev, sekwencyjna 5-biegowa, samoblokujący mechanizm różnicowy
Zawieszenie:
sportowe REIGER RACING, 3 tryby regulacji, kolumny McPhersona z mocowaniami Uniball dostosowane do jazdy po drogach asfaltowych i szutrowych
Układ kierowniczy:
wspomaganie elektrohydrauliczne
Obręcze kół:
aluminiowe EVO Corse, 6,5 x 16 cali (drogi asfaltowe), 6,0 x 15 cali (drogi szutrowe)
Układ hamulcowy:
hydrauliczny hamulec ręczny typu „fly-off”, system regulacji ciśnienia pracy układu dla osi tylnej, czterotłoczkowe zaciski Brembo
Tarcze hamulcowe:
310 mm wentylowane (drogi asfaltowe, przód), 278 mm wentylowane (drogi szutrowe, przód), 264 mm (drogi asfaltowe i szutrowe, tył)
Nadwozie:

lekka konstrukcja, gama zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, osłona antynajazdowa na silnik i zbiornik paliwa

 

Wyposażenie kabiny: wyczynowe fotele SPARCO Competition (kompatybilne z systemem HANS), elektryczna gaśnica, akumulator suchoładowany

 

Wyposażenie zewnętrzne: elementy nadwozia OPC Line, uchwyty szybkomocujące na dachu i pokrywie bagażnika, pętle holownicze

Elektronika:
wyświetlacz Motorsport, ciekłokrystaliczny sygnalizator zmiany biegów, komputer pokładowy MONIT, centralny panel sterowania, lampka do czytania map