Opel Mokka

Jest elegancki, nowoczesny
i wszędzie czuje się jak
w domu.

Odkryj nasz kompaktowy SUV

Opel Mokka LPG: niskie spalanie, ograniczona emisja CO2
i sama radość z jazdy!

2013-11-21

  • Model z dwupaliwowym silnikiem oferuje imponujący zasięg
  • Instalacja LPG w żaden sposób nie zmniejsza pojemności bagażnika
  • Niższe koszty eksploatacji i ograniczona emisja CO2 w porównaniu z silnikiem benzynowym

Aktualności Opla: Opel Mokka LPG

Rüsselsheim. Opel Mokka, popularny miejski SUV, będzie wkrótce dostępny nie tylko z silnikami napędzanymi benzyną i olejem napędowym, ale także z fabryczną instalacją LPG. Mokka z silnikiem 1.4 Turbo będzie mogła być zasilana zarówno benzyną, jak i gazem LPG, a kierowca będzie mógł wybrać rodzaj zasilania i monitorować pozostały zasięg na panelu wskaźników.

 

W trybie LPG silnik o mocy 103 kW/140 KM spala 7,7 l gazu na 100 km w cyklu mieszanym i emituje zaledwie 124 g CO2/km. Ekologiczna Mokka spełnia już europejskie standardy normy emisji spalin Euro 6, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2015 roku. Małe zużycie paliwa i niski poziom emisji — dzięki tym atutom Mokka zyskała nazwę „ecoFLEX”, którą określa się także inne, szczególnie ekonomiczne modele Opla, od Corsy aż po Zafirę Tourer. Co więcej, w porównaniu do wersji benzynowej Mokka 1.4 Turbo LPG gwarantuje oszczędność kosztów paliwa sięgającą do 50%.

 

Silnik LPGTEC Mokki jest produkowany na liniach wspólnych dla jedenastu modeli marki zasilanych tym samym paliwem: Insignia (Sedan, Hatchback i Sports Tourer), Astra (Hatchback i Sports Tourer), Corsa (trzy- i pięciodrzwiowa), ADAM, Meriva, Zafira Tourer i teraz Mokka.

Silnik dwupaliwowy oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa i większy zasięg

Aktualności Opla: Opel Mokka LPG

Jednostka 1.4 Turbo LPG 103 kW/140 KM jest przystosowana do spalania obydwu paliw. Zbiornik LPG ma pojemność 34 l, natomiast zbiornik benzyny – 53 l. W trybie łączonym samochód może pokonać nawet 1 300 km. Za pomocą dedykowanego przycisku kierowca płynnie przełącza pomiędzy trybem benzynowym i LPG, a na tablicy wskaźników może śledzić poziom zużycia obu paliw. Zbiornik LPG został zgrabnie umieszczony we wnęce na koło zapasowe dla zachowania niezmienionej pojemności bagażnika.

LPG coraz bardziej popularny – niższe koszty eksploatacji i ograniczona emisja CO2

Aktualności Opla: LPG coraz bardziej popularny

Największym i najważniejszym rynkiem dla modeli LPG są Włochy oraz kilka innych znaczących rynków, na przykład niemiecki. Coraz więcej klientów z całej Europy postrzega wersję LPG jako ekonomiczną i praktyczną alternatywę dla konwencjonalnych modeli napędzanych benzyną lub olejem napędowym. Gaz LPG jest nie tylko o połowę tańszy od benzyny E98, ale też przynosi w cyklu miejskim o 11% mniejszą emisję CO2 — jedynie 158 g/km. Emisja CO2 w cyklu mieszanym w trybie LPG to zaledwie 124 g/km, o 13% mniej niż 142 g/km uzyskiwane w trybie benzynowym. Kierowcy nie muszą martwić się o dostępność paliwa gazowego. W Europie stworzono rozległą infrastrukturę obejmującą około 35 000 stacji LPG.

Opel Mokka – wysokie osiągi i niezawodność

Aktualności Opla: Opel Mokka – wysokie osiągi i niezawodność

Opel Mokka oferowany jest w pięciu wariantach układów napędowych. Wszystkie wersje gwarantują połączenie wysokich osiągów i oszczędności paliwa, co plasuje ten model w czołówce SUV-ów klasy B. Mokka staje się coraz popularniejsza w Europie: w Finlandii i Norwegii jest liderem w swoim segmencie, z kolei w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Irlandii, Szwajcarii i we Włoszech zajmuje drugie miejsce. Po otrzymaniu 145 000 zamówień na Mokkę firma Opel postanowiła zwiększyć produkcję modelu i w tym celu przeniesie ją do hiszpańskiej Saragossy w drugiej połowie 2014 roku.