Nowy model Opla Insignii – Country Tourer – gotowy na przygody

2013-07-03

  • Nowy model łączy cechy luksusowego samochodu sportowego, osobowego i terenowego: wyższy prześwit oraz trwałe elementy ochronne nadwozia.
  • Samochód na każdą drogę: zaawansowana technologia napędu 4x4.
  • Duża siła napędowa: do wyboru trzy mocne turbodoładowane silniki, maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 400 Nm.
  • Atletyczna, sportowa sylwetka: szeroka chromowana osłona chłodnicy i podwójna rura wydechowa podkreślają siłę samochodu.

Aktualności Opla: Nowy model Opla Insignii – Country Tourer – gotowy na przygody

Rüsselsheim. Do rodziny Opla Insignii dołączy wkrótce nowy model – Country Tourer, który zadebiutuje podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. O ile sportowa wersja modelu kombi to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle Insignia Country Tourer to wymarzone auto dla kierowców, którzy często jeżdżą po drogach gruntowych. Dzięki wyższemu prześwitowi nadwozia ten wszechstronny samochód pozwala swobodnie poruszać się zarówno w mieście, jak i poza asfaltowymi szosami. Stylistycznie nadwozie wyróżnia się widocznymi osłonami podwozia, szerokimi listwami progów i nakładkami nadkoli. Atletyczną sylwetkę uzupełnia podwójna rura wydechowa. Najnowocześniejszy układ napędu 4x4 zapewnia przyczepność i kontrolę nad pojazdem bez względu na warunki drogowe. Gama oferowanych silników obejmuje nowej generacji jednostkę benzynową 2.0 SIDI Turbo (184 kW/250 KM) i dwa diesle 2.0 CDTI (120 kW/163 KM) i 2.0 CDTI BiTurbo (143 kW/195 KM). Silnik benzynowy i mocniejszy diesel osiągają imponującą wartość momentu obrotowego – 400 Nm.

Aktualności Opla: Nowy model Opla Insignii – Country Tourer – gotowy na przygody

„Ogromny sukces modelu Opel Mokka w segmencie subkompaktowych SUV-ów dowodzi popularności samochodów, które łączą cechy modeli terenowych.” – mówi Duncan Aldred, p.o. wiceprezesa ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych. „Dzięki nowej wersji Insignii – Country Tourer możemy wypełnić sportową niszę w klasie samochodów średniej wielkości. A to pozwala nam dać klientom Opla wybór, jakiego do tej pory nie mieli. Teraz mogą połączyć jakość naszego flagowego modelu z dużą dawką motoryzacyjnych emocji. Jednocześnie jesteśmy pewni, że atrakcyjny wygląd Insignii Country Tourer przyciągnie do marki nowe grupy nabywców.”

Układ napędu 4x4: zaawansowana technologia w segmencie samochodów średniej wielkości

Aktualności Opla: Układ napędu 4x4: zaawansowana technologia w segmencie samochodów średniej wielkości

Elektronicznie sterowany układ napędu 4x4 jest wyposażony w sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem. Zapewnia on doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. Zastosowane rozwiązania automatycznie dostosowują układ napędowy do warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Główną zaletą tych mechanizmów jest to, że system z wyprzedzeniem optymalizuje przeniesienie siły napędowej, zanim którekolwiek z kół zacznie się ślizgać w skutek utraty przyczepności np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze. W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd 4x4 Opla wyznacza nowe standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

 

Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład siły napędowej natychmiast przenosi więcej mocy na tylną oś . Układ napędowy 4x4 wykorzystuje dane z modułów systemów kontroli dynamiki jazdy. Przetwarzane dane obejmują prędkość pojazdu, prędkość obrotową kół, wartości sił odśrodkowych, położenie przepustnicy oraz kąt ustawienia koła kierownicy. Na podstawie tych danych rozdział siły napędowej między poszczególnymi osiami i tylnymi kołami są stale optymalizowane.

Aktualności Opla: Układ napędu 4x4: zaawansowana technologia w segmencie samochodów średniej wielkości

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym eLSD. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział siły napędowej pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc więcej siły na koło, które ma lepszą przyczepność. Większa stabilność kierunkowa na śliskiej nawierzchni dzięki wyrafinowanemu układowi adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej sytuacji drogowej. Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub grząską nawierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

 

Adaptacyjny napęd 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zredukować siły tarcia i zaoszczędzić paliwo, układ automatycznie zaczyna napędzać tylko przednią oś, gdy ingerencja w rozdział siły napędowej nie jest chwilowo wymagana.

Oferta turbodoładowanych silników: wysoki moment obrotowy na żądanie

Aktualności Opla: Oferta turbodoładowanych silników: wysoki moment obrotowy na żądanie

Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4x4 modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy turbodoładowany silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) o pojemności 2 litrów i mocy 184 kW/250 KM, który zapewnia doskonałą wydajność. Dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom i wysokiej maksymalnej wartości momentu obrotowego – 400 Nm jednostka ta jest bardzo dynamiczna.

 

Podwójnie doładowany diesel – 2.0 CDTI BiTurbo (143 kW/195 KM) – również generuje potężne 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjny, dwufazowy system turbodoładowania, w którym wyróżnia się ten silnik, zapewnia natychmiastową, płynną reakcję przepustnicy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, co gwarantuje znakomite właściwości jezdne. Ofertę zamyka silnik 2.0 CDTI (120 kW/163 KM) wytwarzający 350 Nm momentu obrotowego. System overboost, w który jest ten silnik wyposażony, może np. podczas gwałtownego przyspieszania chwilowo zwiększyć jego siłę do 380 Nm. Modele wyposażone w ten silnik mają pojedynczą końcówkę układu wydechowego.

Aktualności Opla: Oferta turbodoładowanych silników: wysoki moment obrotowy na żądanie

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 CDTI BiTurbo jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

 

Oprócz napędu 4x4 oraz optymalnie zestrojonego zawieszenia o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on o 20 mm wyższy od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą, zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie. Bez względu na to, czy Insignią Country Tourer trzeba pokonać zaśnieżone jezdnie, wjechać na większe wzniesienie czy poruszać się po złej jakości drogach, zawsze można na niej polegać. Terenowe akcenty tego modelu na pewno nie umkną uwadze miejskich kierowców.

Idealna harmonia: masywne kombi o cechach SUV-a

Aktualności Opla: Idealna harmonia: masywne kombi o cechach SUV-a

Solidna konstrukcja nowego modelu Insignia Country Tourer gwarantuje niczym nieskrępowaną dowolność w wyborze drogi. Na osłonie chłodnicy, szerszej i głębszej w tym modelu, umieszczono logo Opla, dzięki czemu przód pojazdu zyskał wyraźne cechy marki Opel. Logo znajduje się na środku chromowej osłony, której nadano kształt rozpiętych skrzydeł. Ich zewnętrzne końce biegną ku górze wzdłuż reflektorów. W dolnej części zderzaka widać srebrny fragment osłony silnika. Ta stylistyka ma swoją kontynuację także w tylnej części nadwozia, gdzie w tylną osłonę nadwozia wbudowano dwie błyszczące rury wydechowe. Wszystkie te elementy jednocześnie podkreślają siłę i dają poczucie bezpieczeństwa.

 

Inną charakterystyczną cechą są ochronne listwy progowe w kolorze antracytu. Nadkola są poszerzone, a ich krawędzie zabezpieczone nakładkami, co optycznie zwiększa szerokość auta. Masywny, spójny wygląd modelu Insignia Country Tourer sprawia, że auto od razu robi wrażenie bardzo solidnej konstrukcji. Ponadto ozdobne przednie i tylne światła nadają całości zdecydowany charakter. Przyciemniane reflektory z wbudowanymi chromowanymi elementami wyróżniają się wysoką jakością – są wyposażone w światła do jazdy dziennej LED w kształcie skrzydeł (zależne od wersji wyposażenia). Ten motyw graficzny powtarza się też w tylnej części nadwozia, gdzie również zastosowano światła w technologii LED. Dzięki unikalnym cechom konstrukcyjnym nowy model Insignia Country Tourer to gwarancja wielu motoryzacyjnych wrażeń.

 

Jest już znana cena nowej „cywilnej” Insignii w Polsce, która zaczyna się od 88 750 PLN w wersji nadwozia Sedan. Ceny i szczegóły wyposażenia Insignii Country Tourer zostaną podane do wiadomości publicznej w dniu światowej premiery modelu, tj. 10 września br. podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.