Aktualności Opla - Now silnik wysokoprężny

Nowy 1.6 CDTI jest pierwszym turbodieslem Opla, który spełnia przyszłe normy emisji spalin Euro 6.

Aktualności Opla - Now silnik benznowy

Nową rodzina średniolitrażowych silników wyznacza standardy nie tylko w zakresie zużycia paliwa, ale także pod względem kultury pracy i osiągów.

Opel rozpoczyna kompleksową modernizację jednostek napędowych

2013-04-09

  • Trzy nowe rodziny jednostek napędowych z trzynastoma nowymi modelami silników do 2016 r.
  • Gama silników odświeżona w 80 proc. do 2016 r.
  • Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne 1.6 o najwyższej wydajności w swojej klasie
  • Zmniejszenie pojemności pozwala zwiększyć moc, obniżyć spalanie i emisję CO2
  • Kompleksowe rozwiązania w zakresie „inżynierii dźwięku” zapewniają najlepsze w swojej klasie udoskonalenia
  • Ulepszone manualne skrzynie biegów oferują płynne i niezawodne przełożenia

Aktualności Opla - Opel rozpoczyna kompleksową modernizację jednostek napędowych

Rüsselsheim. W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny jednostek napędowych i trzynaście nowych silników, co jest związane z odnowieniem oferty w 80%.
W tym samym okresie firma zaprezentuje również nowe skrzynie biegów. Obecnie Opel rozpoczyna odświeżenie swojej oferty, wprowadzając silniki benzynowe
i wysokoprężne 1.6 wraz z drugą generacją skrzyń pięcio- i sześciobiegowych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu zapewnienie najwyższej jakości i najlepszej wydajności
w swojej klasie.

Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne systematycznie wprowadzane w całej gamie pojazdów Opla mają zaspokoić zapotrzebowanie klientów na jednostki o zmniejszonej pojemności, dużej mocy oraz niższym zużyciu paliwa i poziomie emisji CO2.

Aktualności Opla  - 1.6 CDTI i 1.6 SIDI Turbo

Silniki te charakteryzują się najlepszymi
w swojej klasie parametrami w zakresie wydajności mocy i czystości, a udoskonalone przekładnie zapewniają płynną zmianę biegów nieustępującą wynikom osiąganym przez konkurencję. Niedługo zostanie zaprezentowana nowa skrzynia sześciobiegowa i nowa zautomatyzowana skrzynia manualna.

Najlepszy w swojej klasie: nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo

Aktualności Opla - Najlepszy w klasie silnik

Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM
i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, wysokim momencie obrotowym
i wyjątkowej elastyczności. Wersja Performance Turbo o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm wyróżnia się wyjątkową wydajnością wynoszącą 125 KM mocy na litr pojemności skokowej silnika, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.

Aktualności Opla - Obniżono poziom emisji CO2 i zużycie paliwa o 13 proc. oraz zwiększono maksymalną moc i moment obrotowy nawet o 30 proc.

W porównaniu z poprzednią jednostką 1.6
z turbodoładowaniem, udało się obniżyć poziom emisji CO2 i zużycie paliwa o 13 proc. oraz zwiększyć maksymalną moc i moment obrotowy nawet o 30 proc. O wyjątkowej elastyczności silników Eco Turbo świadczy poprawione o 20 proc. przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Natomiast moc 200 KM nadaje jednostce Performance Turbo wyraźny sportowy charakter.

Najważniejsze parametry techniczne:

 

  • Najlepsze udoskonalenia w swojej kategorii — jedyny silnik w tej klasie, w którym zastosowano wałki wyrównoważające zapewniające równą pracę. Dodatkowo zmniejszono masę bloku cylindrów, wykonanego w technologii cienkościennego odlewu, oraz dwuczęściowej konstrukcji skrzyni korbowej, której dolne łoże wykonano z odlewu aluminium. Kompleksowe metody „inżynierii dźwięku” minimalizują hałasy i drgania oraz pozwalają dopasowywać rozwiązania do potrzeb konkretnych pojazdów.
  • Optymalne zużycie paliwa z minimalnymi poziomami emisji — świece zapłonowe i dysze wtryskiwaczy benzyny umieszczone centralnie nad komorą spalania.
  • Krótki czas reakcji przepustnicy — dynamiczny układ turbodoładowania zapewnia krótkie czasy reakcji porównywalne z konstrukcją silnika z podwójnym systemem doładowania (Twin-Scroll), udoskonalono także zabudowanie. Sprężarka z układem nisko- i wysokociśnieniowych rezonatorów redukuje szumy przepływu powietrza, takie jak syczenie i pulsowanie.

 

Najlepszy w swojej klasie: nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI

Aktualności Opla - Silnik diesla 1.6 CDTI

Nowa jednostka wysokoprężna 1.6 zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Została wprowadzona w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 i wersje 2.0 o niższej mocy w szerokiej gamie modeli Opla. Natomiast w przyszłości zaprezentowane zostaną jeszcze mocniejsze wersje.

 

Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM
i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca wydajność — 85 KM na litr pojemności skokowej silnika — nie ma sobie równych w tej klasie. Zafira Tourer może się także pochwalić najlepszymi w swojej klasie parametrami zużycia paliwa i emisji CO2.

Aktualności Opla - Silnik diesla 1.6 CDTI

Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu „inżynierii dźwięku”, co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy jednostki. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji hałasu.


Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 — silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.

Najważniejsze parametry techniczne:

 

  • Dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów oraz dolnego łoża zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
  • Zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, do 10 razy na cykl, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
  • Krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej cieczą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bara.
  • Najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączana pompa cieczy chłodzącej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.


Aktulaności Opla - Udoskonalona oferta manualnych i automatycznych skrzyń biegów

Udoskonalona oferta manualnych
i automatycznych skrzyń biegów

Dzięki licznym poprawkom w konstrukcji wewnętrznej i mechanizmach zębatkowych druga generacja pięcio- i sześciobiegowych skrzyń Opla w porównaniu z konkurencją uzyskała doskonałe wyniki w zakresie jakości zmiany biegów. Obecnie montuje się je
w modelach ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira i Insignia z silnikami o momencie obrotowym przekraczającym 130 Nm.

 

W pojazdach małych i kompaktowych z silnikami o maksymalnym momencie obrotowym do 235 Nm wprowadzone zostaną nowe skrzynie sześciobiegowe. Są one znacznie lżejsze od podobnych rozwiązań
i zawierają wiele modyfikacji z wyżej wspomnianych jednostek drugiej generacji.

Aktualności Opla - Nowa zautomatyzowana skrzynia manualna

W przypadku ADAMa i Corsy opracowano ofertę nowych zautomatyzowanych skrzyń manualnych z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów i funkcją Start/Stop, które działają także w pięciobiegowym trybie automatycznym.


Następnym krokiem po udoskonaleniach skrzyń sześciobiegowych obecnej generacji będzie wprowadzenie nowej skrzyni ośmiobiegowej, która aktualnie jest w fazie konstrukcyjnej. Praca w szerszym zakresie obrotów umożliwi oszczędność paliwa przekraczającą 3 proc.