Nowa gama Opla Astry - Linki

Dowiedz się więcej
o flagowym modelu Opla.

Nowy Opel Insignia

2013-06-11

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Oto pierwsze oficjalne zdjęcia zmodernizowanego Opla Insignii, które pokazują nasz nowy model w całej okazałości. Samochód będzie miał swoją premierę podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.


Nowa Insignia to efekt kolejnego etapu w rozwoju wielokrotnie już nagradzanej stylistyki Opla opartej na „rzeźbiarskim kunszcie połączonym z niemiecką precyzją”, stosowanej we wzornictwie naszych samochodów osobowych.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Dynamiczną sylwetkę auta uzyskano dzięki charakterystycznemu poszerzeniu i obniżeniu przodu nadwozia. Chromowany grill jest teraz szerszy i niżej osadzony. Listwa z logo marki została zwężona, a jej końcówki rozciągają się między zaprojektowanymi od nowa kloszami reflektorów. W zależności od zastosowanego układu oświetlenia mogą one osłaniać zarówno światła biksenonowe z podnoszącym bezpieczeństwo systemem adaptacyjnego oświetlenia AFL+, jak i tradycyjne światła halogenowe.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Wszystkie wersje reflektorów są osadzone w błyszczących czarnych oprawach wykończonych chromowanymi detalami, które podkreślają zastosowane rozwiązania techniczne. W górnej części kloszy umieszczono, przypominające kształtem skrzydło, energooszczędne LED-owe światła do jazdy dziennej. Smukłe i szerokie detale stylizacyjne w dolnej części pasa przedniego kontrastują z imponującej wielkości grillem.

 

Reflektory przeciwmgielne mają teraz owalny kształt i są umieszczone w szerokich czarnych oprawach z chromowanymi akcentami, które rozszerzają się w kierunku błotników. Takie rozwiązanie podkreśla muskularną formę przedniej części nadwozia nowej Insignii, której stylistyka wyraźnie nawiązuje do samochodów klasy wyższej.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Różnica między sylwetką sedana i hatchbacka jest teraz bardziej widoczna dzięki innemu ukształtowaniu pokrywy bagażnika. W sedanie linia boczna jest wydłużona przez zintegrowany spojler pokrywy bagażnika. Biegnąca wzdłuż krawędzi linia przetłoczenia, optycznie wyodrębnia bagażnik. Natomiast w hatchbacku wypukła linia tylnej szyby płynniej łączy się z drzwiami bagażnika, co daje wrażenie tradycyjnego nadwozia typu coupé.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Zmiany objęły również tył nadwozia nowej Insignii. Chromowana listwa z logo Opla jest teraz umieszczona nieco niżej, a w jej zakończeniach umieszczone są wąskie światła cofania. We wszystkich wersjach nadwozia tylne światła pozycyjne i światła stop, pod przedzielonymi listwą na dwie części kloszami, są wykonane w technologii LED.

 

Charakterystyczną cechą nowej Insignii pozostał kształt tylnych lamp, które wyróżniają się motywem skrzydła.

Co w kokpicie?

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Modernizację kokpitu podporządkowano trzem głównym kryteriom, którymi są przejrzysta, prosta i intuicyjna obsługa, możliwość indywidualnego dopasowania ustawień systemu multimedialnego i oczywiście komfort oraz bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, co zwiększono dzięki ograniczeniu do minimum ilości sygnałów odwracających uwagę kierowcy od sytuacji na drodze.

 

Na konsoli centralnej o zupełnie nowej, subtelnej i wyrafinowanej estetyce umieszczono liczne nowoczesne rozwiązania i funkcjonalności. Zdecydowanie uproszczono, wykończony elementami pokrytymi czarnym lakierem i chromem, centralny panel deski rozdzielczej. Teraz tylko kilka przycisków wystarcza do sprawnej, intuicyjnej obsługi systemu multimedialnego i klimatyzacji.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Nowy system obsługiwany jest dotykowo za pomocą 8-calowego kolorowego ekranu. Już z poziomu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji systemu i ustawień stacji radiowych, odtwarzanych utworów, połączeń telefonicznych czy nawigacji wyświetlającej mapy w formacie 3D. System nawigacyjny może być obsługiwany przyciskami ekranu dotykowego, za pomocą komend głosowych lub przy użyciu nowego centralnego systemu sterowania, w którym wykorzystywane wcześniej pokrętło zostało zastąpione panelem dotykowym. System multimedialny może zapamiętać do 60 ulubionych i najbardziej przydatnych ustawień (w tym list odtwarzania plików muzycznych, kontaktów z książki telefonicznej i adresów nawigacji).

 

Panel dotykowy jest ergonomicznie zabudowany w konsoli środkowej, między przednimi fotelami. To zupełnie nowy sposób szybkiego, intuicyjnego sterowania systemem multimedialnym. Podświetlana, wrażliwa na dotyk powierzchnia błyskawicznie reaguje na ruchy palca, potwierdzając przyjęcie poleceń wibracjami. Dzięki temu obsługa nowego systemu jest bardzo łatwa i nie odciąga uwagi kierowcy od sytuacji na drodze.

 

Panel reaguje nawet na pismo odręczne. Palcem można nakreślać litery, aby szybciej wyszukiwać tytuły utworów lub wpisać nazwę miasta do systemu nawigacji.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Najnowszym systemem można także sterować za pomocą nowo zaprojektowanych przycisków na kierownicy, które cechują się bardzo przejrzystym układem, lub korzystając z funkcji komend głosowych, która może być łatwo aktywowana jednym z przycisków na kierownicy. Co ważne, system może jednocześnie przetwarzać więcej niż jedno polecenie. Szeroki zakres dostępnych opcji sterowania to efekt udoskonaleń wprowadzonych w najnowszej generacji systemów multimedialnych.

 

Aby wzmocnić komunikację samochodu z kierowcą, zaprojektowano nowy zestaw wskaźników na tablicy rozdzielczej, które są zintegrowane z funkcjami centralnego, 8-calowego kolorowego ekranu o wysokiej rozdzielczości. Oprócz tradycyjnych wskazań, takich jak prędkość, obroty silnika czy ilość paliwa w zbiorniku, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy prezentowane są informacje z systemu multimedialnego, podłączonego telefonu i systemu nawigacji.

Turbodiesel nowej generacji emitujący 99 gramów CO2 i turbodoładowany silnik benzynowy SIDI

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

W nowej Insignii na uwagę zasługują także zespoły napędowe i modyfikacje konstrukcji podwozia. Dotychczasowa generacja Opla średniej klasy była wielokrotnie wyróżniana za komfort jazdy, właściwości jezdne i stabilność prowadzenia, ale nowa edycja to jeszcze wyższa liga. Inżynierowie opracowali szereg udoskonaleń podwozia, w tym amortyzatorów, stabilizatorów i układu kierowniczego, aby ograniczyć hałas oraz wibracje, a tym samym podnieść komfort jazdy.

 

Gama silników nowego Opla Insignii zawiera jednostki napędzane benzyną, olejem napędowym lub paliwem LPG, a ich moc waha się w szerokim zakresie od 110 KM do aż 325 KM.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Nowa Insignia 2.0 CDTI to mistrz ekologii i oszczędności eksploatacji. Dwulitrowy turbodiesel o mocy 120 KM lub 140 KM wyróżnia się emisją CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km). Pomiary wykonano zgodnie z rozporządzeniem WE 715/2007. Taki wynik oraz, najniższe wśród modeli z tego segmentu, zużycie paliwa wynoszące w cyklu mieszanym tylko 3,7 l/100 km, w wersjach cztero- i pięciodrzwiowej, z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) plasuje nową Insignię w klasie efektywności A+. Obydwa silniki charakteryzują się wysokim momentem obrotowym – 320 Nm w przypadku turbodiesla o mocy 120 KM i nawet 370 Nm, dzięki automatycznej funkcji „overboost” (czasowego podniesienia maksymalnego momentu obrotowego), w wariancie 140 KM.

 

Najmocniejszym dieslem w ofercie nowej Insignii jest silnik 2.0 CDTI BiTurbo, który dysponuje mocą 195 KM. Jest on wyposażony w dwie turbosprężarki pracujące w układzie sekwencyjnym, dzięki którym rozwija aż 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta charakteryzuje się dużą elastycznością i bezkonkurencyjnym zapasem mocy dostępnej w szerokim zakresie prędkości obrotowych.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa – 2.0 SIDI Turbo rozwijająca 250 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 1.6 SIDI Turbo, której analogiczne parametry to 170 KM i 260 Nm (280 z funkcją „overboost”).

 

Skrót SIDI (Spark Ignition Direct Injection) oznacza zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim. Oba silniki rozwijają dużą moc i wyróżniają się ponadprzeciętną elastycznością przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym.

 

Silnik 2.0 SIDI Turbo może współpracować z układem napędu na przednią oś lub na cztery koła.

Ekonomiczną alternatywą w nowej Insignii jest silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 140 KM i 200 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wersja benzynowa tego silnika, spełnia on rygorystyczne wymagania przyszłej normy emisji Euro 6.

 

Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) w cyklu mieszanym oraz emisji CO2 na poziomie 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km) Insignia zasilana gazem LPG stanowi bardzo konkurencyjną ofertę w klasie efektywności A.

Bezpieczeństwo i komfort

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Nowy Opel Insignia oferuje szeroką gamę innowacyjnych technologii oraz elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróży, takich jak ergonomiczne fotele AGR czy system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania Open&Start. Nowoczesne systemy wykorzystujące układy radarowe i kamery, do których należą adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przed pojazdem w martwym polu czy system ostrzegania przed kolizją, to tylko niektóre z dostępnych funkcji.

Aktualności Opla: Nowy Opel Insignia

Ceny nowej Insignii 2013 zostały ogłoszone w lipcu, wtedy też rozpoczęto przyjmowanie zamówień. W salonach samochody pojawią się w październiku.