Najnowsze sportowe fotele Opla debiutują w nowej Astrze OPC

2012-01-25

  • O 45% lżejsza konstrukcja foteli OPC dzięki zastosowaniu materiałów organicznych
  • Więcej sportowego stylu i dynamiki
  • Pierwsze fotele w klasie kompaktowych coupé z certyfikatem towarzystwa ortopedycznego AGR
Aktualności Opla - Najnowsze sportowe fotele Opla debiutują w nowej Astrze OPC

Rüsselsheim. Podczas swojej światowej premiery na salonie samochodowym w Genewie, 6 marca, nowa Astra OPC, najmocniejsza Astra w historii, będzie wyposażona w sportowe fotele kubełkowe wykonane z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii. Oba przednie siedzenia potęgują sportowe wrażenia z jazdy, dzięki zastosowaniu ultralekkiego kompozytu, obniżonej pozycji siedziska i lepszemu trzymaniu bocznemu.

Konstrukcja nośna foteli została wykonana przez inżynierów centrum OPC (Opel Performance Center) jako żywiczny odlew w technologii wtryskowej, co pozwoliło na zmniejszenie jej wagi o 45 % w porównaniu do tradycyjnych foteli. Użyty kompozyt jest połączeniem poliamidu i włókna szklanego. Nowy materiał jest tak elastyczny i mocny, że jego grubość nie przekracza 1-2 mm.

„Opel jest pierwszym na świecie producentem, który zastosował ten materiał w fabrycznej wersji foteli” – mówi Armin Rossmann, szef zespołu konstruktorów foteli OPC. „Najmocniejsza Astra w historii zasługuje na najnowocześniejsze technologie we wszystkich obszarach, dotyczy to także siedzeń.”

Kierowca i pasażer OPC będą teraz mogli odkryć nowy poziom sportowych wrażeń z jazdy, ponieważ fotele są usytuowane 17 mm niżej niż w Astrze GTC i aż o 40 mm niżej niż w wersji hatchback. Obniżenie siedzeń wzmacnia wrażenie zespolenia z samochodem i pozwala kierowcy lepiej czuć drogę.

Nowy fotel może być regulowany aż w 18 kierunkach:

  • Cały fotel w przód lub w tył (2)
  • Cały fotel w górę lub w dół (2)
  • Oparcie fotela w tył lub w przód (2)
  • Regulacja kąta nachylenia siedziska (2)
  • Wysuwane podparcie ud (2)
  • Czterokierunkowa regulacja podparcia odcinka lędźwiowego (4)
  • Regulacja podparcia bocznego oparcia (2)
  • Regulacja podparcia bocznego siedziska (2)
Aktualności Opla - Najnowsze sportowe fotele Opla debiutują w nowej Astrze OPC

Sportowe fotele Opla mają największy zakres regulacji w segmencie kompaktowych coupé, co daje kierowcy i pasażerowi pełną swobodę przy doborze najlepszej pozycji. Po obu stronach foteli zamontowane są regulowane pneumatycznie poduszki. Za naciśnięciem przycisku dopasowują się do sylwetki, zapewniając dodatkowe podparcie. Nowe fotele można zamówić w trzech różnych kombinacjach tapicerek skórzano-tekstylnych i kolorów. Zadebiutują w Astrze OPC nowej generacji.

Począwszy od modelu Signum z 2003 r., Opel jest pierwszym producentem, który oferuje fotele z certyfikatem niezależnego towarzystwa lekarzy ortopedów AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V). Towarzystwo AGR certyfikuje swoim znakiem jakości tylko te fotele, które spełniają wysokie standardy ergonomii. Aby uzyskać certyfikat AGR fotel musi spełnić dziesięć kryteriów. Obejmują one m.in.  czterozakresową regulację podparcia odcinka lędźwiowego i takie ukształtowanie fotela, które pozwala na idealne dopasowanie do naturalnych krzywizn kręgosłupa. Nowa Astra OPC jako jedyna w klasie kompaktowych coupé wyposażona jest w fotele z certyfikatem AGR.

Najmocniejsza Astra w historii

Model OPC, najmocniejszą Astrę w historii, napędza 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 206 kW/280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Ta najszybsza z dotychczasowych Astr osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Samochód jest wyposażony w specjalne wyczynowe zawieszenie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i układ hamulcowy Brembo.

Aby spełnić wysokie kryteria Opla z zakresu dynamiki i bezpieczeństwa, wszystkie rozwiązania poddawane są testom przez specjalistów OPC (Opel Performance Center) na dystansie 10 tys. km na północnej pętli toru Nürburgring zwanej „Nordschleife”. Przyjmuje się, że 10 tys. km na Nordschleife, ze względu 18-krotnie większe obciążenia, jest równe przejechaniu 180 tys. km po normalnych drogach.