Podwozie SuperSport dostępne w większej gamie modeli Insignii

2012-08-01

  • Modele Opel Insignia z napędem na przednią oś mogą być wyposażone w poprawiający własności jezdne pakiet SuperSport
  • Dwie kolejne wersje silnikowe dostępne z pakietem podwozia SuperSport
  • Pakiet zawiera kolumny przednie HiPerStrut, hamulce Brembo oraz inne modyfikacje OPC

Aktualności Opel -  Więcej wersji Insigni z zawieszeniem SuperSport

Rüsselsheim. Po raz pierwszy Opel udostępnia zaawansowane podwozie SuperSport
w modelach Insignii z napędem na przednie koła. Dwie wersje, z silnikami benzynowymi
i diesla, będą wzbogacone o pakiet SuperSport, który obejmuje kolumny przednie HiPerStrut, hamulce Brembo i kalibrację zawieszenia zgodną ze standardami OPC (Opel Performance Center). Ta kombinacja była do tej pory dostępna wyłącznie w sportowych wersjach Insignii – modelach OPC, które są również wyposażone w poprawiający trakcję
i stabilność, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu e-LSD, który rozdziela moc pomiędzy kołami tylnej osi, w zależności od aktualnych potrzeb. Teraz takie podwozie można zamówić do modeli napędzanych na przednią oś z silnikami diesla 2.0 CDTI 118 kW/160 KM oraz benzynowym 2.0 Turbo
o mocy 162 kW/220 KM. Pakiet obejmuje też system FlexRide, który pozwala, za naciśnięciem przycisku, na wybór spośród trzech trybów ustawień układu jezdnego (Standard, Tour i Sport). Podwozie SuperSport kosztuje 12 100 zł.

 

Bardzo skuteczne hamulce Brembo składają się z dużych, nawiercanych tarcz (355 x 32 mm) oraz czterotłoczkowych, wysokowytrzymałych, aluminiowych zacisków i wyczynowych klocków. Specjalnie skonstruowane, pływające mocowanie tarcz typu Co-Cast obejmuje żeliwną oś oraz aluminiową osłonę tarczy.

 

Zawieszenie HiPerStrut, które zostało po raz pierwszy zastosowane w wyczynowym modelu Insignia OPC, jest znaczącą ewolucją standardowego zawieszenia Insignii, opartego na kolumnach MacPherson'a. Poprawia ono przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz pozwala na przeniesienie większej mocy podczas pokonywania łuków.

 

Zawieszenie wykorzystuje te same punkty mocowania, jak w innych Insigniach, ale kąt nachylenia sworznia został zmniejszony z 13 do 9 stopni, skracając w ten sposób długość półosi o 23 mm, do 44 mm. Każda z tych zmian pozwala kierowcy lepiej wykorzystać moc Insignii. Zmniejszony kąt nachylenia sworznia oznacza mniejsze ugięcie opon, co daje lepszą przyczepność przednich kół w zakrętach i opóźnia zjawisko podsterowności. Z kolei krótsza półoś znacząco redukuje wpływ momentu obrotowego na układ kierowniczy
i zmniejsza przenoszenie drgań na kierownicę na nierównych nawierzchniach.

 

Od swojego debiutu Opel Insignia zdobył wiele krajowych i międzynarodowych nagród, w tym prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2009”. Klienci podzielają entuzjazm ekspertów – od 2008 do 2012 roku sprzedano pół miliona tego flagowego modelu Opla.