Nowy Opel Cascada. Atletyczny, uwodzicielski kabriolet

2012-10-16

  • Średniej wielkości 4-miejscowy kabriolet o długiej, muskularnej sylwetce w ponadczasowej stylizacji
  • Zaawansowany system sterowania dachem działający przy prędkościach do 50 km/h
  • Wyjątkowo sztywna konstrukcja nadwozia i zawieszenie HiPerStrut
  • Szeroka gama jednostek napędowych

Aktualności Opla - Cascada, całoroczny kabriolet Opla

Rüsselsheim. Powrót do najbardziej ekscytujących doznań za kierownicą – jazdy
w ciepłych promieniach słońca, powietrza gęstniejącego w otwartej dłoni podczas przyspieszania i otwartego, błękitnego nieba nad głową. Takich właśnie doznań dostarcza Cascada. Nowy całoroczny kabriolet Opla, który wejdzie do sprzedaży na początku 2013 roku, to średniej wielkości 4-miejscowy samochód
o długiej, muskularnej sylwetce z miękkim, składanym dachem wykonanym z wysokiej jakości materiałów. Nowy kabriolet, plasujący się w górnej części oferty Opla, wyróżnia się nie tylko wymiarami (długość 4 697 mm, szerokość ze złożonymi lusterkami 1 840 mm), ale też zastosowaniem nowoczesnych technologii. Cascada zachwyca również piękną stylistyką i wieloma rozwiązaniami znanymi z aut klasy premium.

Aktualności Opla - Opel wraca do tradycji z lat 50-tych i 60-tych

Po kilku generacjach kabrioletów tworzonych na bazie kompaktowych modeli Kadett i Astra, Opel wraca do tradycji z lat 50-tych i 60-tych – prestiżowych, 4-miejscowych otwartych aut średniej wielkości, takich jak Kapitän czy Rekord – w nowej, świeżej formule z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych.

 

Nowy Opel Cascada, dzięki wyjątkowo sztywnej konstrukcji nadwozia, wyrafinowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut
i adaptacyjnemu układowi jezdnemu FlexRide, zapewni kierowcy moc wrażeń. A pasażerowie będą cieszyć się jazdą na świeżym powietrzu już po 17 sekundach od naciśnięcia przycisku sterowania dachem, który można rozkładać przy prędkościach do 50 km/h. Teleskopowe podajniki pasów bezpieczeństwa, ekskluzywna skórzana tapicerka Nappa, ergonomiczne fotele
z układem wentylacji, a także systemy wspomagające kierowcę dbają, aby podróż była przyjemna
i bezpieczna.

Opel News - The Cascada’s cockpit offers a striking, sculptural yet sporty design highlighted by precise, handcrafted details

Thomas Sedran, wiceprezes rady nadzorczej Opla: „Segment średniej wielkości kabrioletów zajmują głównie bardzo drogie samochody producentów aut klasy premium. Wprowadzając model Cascada, Opel oferuje wszystkie typowe cechy oraz właściwości charakterystyczne dla kabrioletów klasy premium w średniej wielkości kabriolecie, za przystępną cenę. Model Cascada wspiera ofensywę produktową Opla. W latach 2012 i 2013 rozbudowujemy nasze portfolio
i wkraczamy do wszystkich nowych segmentów, począwszy od elektrycznego modelu Ampera, przez Mokkę, subkompaktowego SUV-a, po bardzo modnego, miejskiego ADAMa. Teraz nadeszła pora na średniej wielkości kabriolet.”

Aktualności Opla - Szeroko osadzone nadwozie o opływowych kształtach

Prezencja: elegancki miękki dach to radość otwartej przestrzeni nad głową

Szeroko osadzone nadwozie o opływowych kształtach, tak charakterystyczne dla Opli, nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji samochodów typu „Grandes Routières” z czasów ich świetności. Gotowa do jazdy z otwartym dachem Cascada ma idealną sylwetkę – jej płynnego profilu nie zakłóca żaden dodatkowy element, a rama przedniej szyby jest doskonale wkomponowana. Dynamiczne wzornictwo nadwozia podkreśla charakterystyczne przetłoczenie boczne w kształcie ostrza, które biegnie od drzwi aż do zachodzących na boki tylnych świateł. Lekko wznoszącą się linię nadwozia akcentuje chromowana listwa okalająca kabinę, gustownie oddzielająca karoserię od dachu.

Aktualności Opla - Zaawansowana konstrukcja miękkiego dachu

„Większość kabrioletów dobrze prezentuje się
z otwartym dachem, ale wiele z nich wygląda niezgrabnie po jego zamknięciu. Opel Cascada zawsze wygląda świetnie. Osiągnięto to dzięki zaawansowanej konstrukcji miękkiego dachu, który po zamknięciu nadaje sylwetce wyrazistych kształtów” – powiedział Malcolm Ward, dyrektor Opla ds. stylistyki nadwozia.


Ciekawie ukształtowana, pośrodku wyraźnie wybrzuszona maska łączy się z chromowaną osłoną chłodnicy. Reflektory przeciwmgielne zostały osadzone w zagłębieniach o kształcie odwróconej płetwy rekina, których dolna krawędź zaakcentowana jest chromowaną aplikacją. Zintegrowane z reflektorami światła do jazdy dziennej LED oraz tylne lampy mają typowy dla Opli kształt skrzydła. Moduły LED tylnych lamp są rozproszone, aby zapewnić silny i wyraźny snop światła – to rodzaj znaku rozpoznawczego współczesnych aut klasy premium. Majestatyczna, chromowana tylna listwa pokrywy bagażnika łączy klosze lamp, co idealnie równoważy ozdobne elementy przodu auta.


Miękki dach Opla Cascady jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, które pochodzą od dostawców zaopatrujących producentów kabrioletów klasy premium. Specjalna warstwa włókna poliestrowego, między podsufitką a poszyciem zewnętrznym, zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną. A wspomagany elektrycznie mechanizm hydrauliczny pozwala na jego zamknięcie lub otwarcie w ciągu 17 sekund, przy prędkościach jazdy do 50 km/h. Wystarczy tylko nacisnąć przycisk umieszczony między fotelami. Można nim też sterować zdalnie, za pomocą kluczyka. Taki wynik plasuje Cascadę wśród najlepszych w kategorii wydajności mechanizmu sterowania dachem. Od debiutu Cascady dach będzie dostępny w 3 kolorach, które będzie można łączyć z 10 lakierami nadwozia.

Aktualności Opla - Eleganckie i sportowe wzornictwo wnętrza Cascady

Zadowolenie: dopracowane, ergonomiczne wnętrze zapewniające wyjątkowy komfort

Eleganckie i sportowe wzornictwo wnętrza Cascady, ozdobionego ręcznie wykonanymi detalami robi wrażenie. Uformowana w kształt skrzydła deska rozdzielcza, płynnie łącząca się
z panelami drzwi, otacza pasażerów przednich foteli. A jej miękko wykończone powierzchnie są ozdobione przeszyciami. Całkowicie nowe fotele dostępne są z kilku eleganckimi tapicerkami tekstylnymi i skórzanymi do wyboru. Ergonomiczne przednie fotele sportowe AGR wykończone są miękką skórą Nappa i wyposażone w systemy ogrzewania i wentylacji – w ciepłe, słoneczne dni powietrze cyrkuluje przez otwory perforowanej skóry, co znacznie podwyższa komfort podróży. Dodatkowo, o wygodę pasażerów
z przodu dbają teleskopowe podajniki pasów bezpieczeństwa – dzięki nim nie trzeba „szukać” pasów za przednimi fotelami. Natomiast elektryczny system przesuwania foteli Easy Entry ułatwia zajęcie miejsc na tylnych siedzeniach.


Atutem Opla Cascady jest duża, jak na kabriolet, liczba schowków i ilość miejsca na bagaż. Co pozwala na wygodne korzystanie z auta przez cały rok. Kilka praktycznych i pojemnych schowków jest blisko kierowcy –
w drzwiach, w dolnej części deski rozdzielczej i, dzięki zastosowaniu elektrycznego systemu sterowania hamulcem postojowym, w konsoli środkowej, czyli tam gdzie są najbardziej potrzebne. Przy otwartym dachu, pojemność bagażnika wynosi 280 l, natomiast po jego zamknięciu wzrasta do 350 l. System FlexFold, automatycznie zwalniając blokadę, ułatwia składanie oparć tylnych foteli, dzięki czemu przestrzeń bagażową można łatwo powiększyć, np. podczas transportu dłuższych ładunków. Oparcia tylnych siedzeń dzielone są
w proporcji 50/50 – takie rozwiązanie jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem.

Aktualności Opla -Doskonałość: Wyjątkowa sztywność nadwozia i wyrafinowany układ zawieszenia

Doskonałość: Wyjątkowa sztywność nadwozia
i wyrafinowany układ zawieszenia

Sztywność konstrukcji nadwozia jest ważną cechą wszystkich samochodów z otwieranym dachem. Ma to znaczący wpływ na właściwości jezdne auta, akustykę kabiny, bezpieczeństwo
i komfort prowadzenia. Wiele mówi też o jakości samochodu. Nowy Opel Cascada wyróżnia się niebywałą sztywnością nadwozia, co osiągnięto dzięki zastosowaniu dodatkowych poprzecznych i wzdłużnych belek w podwoziu. W porównaniu z poprzednią generacją kabrioletu Opla – Astrą TwinTop, nadwozie Cascady ma o 43 procent wyższą sztywność wzdłużną i o 10 procent wyższą sztywność skrętną. Taka konstrukcja stanowi solidną podstawę dla sprawnego układu zawieszenia i ma znaczący wpływ na obniżenie poziomu hałasu i drgań powstających podczas jazdy.

Aktualności Opla - Zawieszenie adaptacyjne FlexRide

Nowy Opel Cascada, średniej wielkości kabriolet, jest większy od swojego poprzednika – pochodzącej z 2006 roku Astry TwinTop. Rozstaw osi większy o 71 mm, rozstaw kół przednich o 56 mm, a tylnych o 70 mm, poprawiają stabilność kierunkową i właściwości jezdne auta. Układ przedniego zawieszenia wykorzystuje wyrafinowane rozwiązanie oparte na technologii kolumn HiPerStrut, stworzonej pierwotnie dla sportowej wersji Insignii OPC. Kolumny HiPerStrut (High Performance Strut) rozdzielają funkcję tłumienia od funkcji sterowania, przez co zapewniają lepszą trakcję i precyzję prowadzenia w zakrętach oraz zmniejszają siły przenoszenia momentu obrotowego na układ kierowniczy. Poprawiają także przyczepność samochodu
w każdych warunkach drogowych. Cascada wyposażona jest w elektryczny mechanizm wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową. Silnik elektryczny wspomagający pracę układu został umieszczony na przekładni zębatej, zamiast u podstawy kolumny kierownicy. Mechanizm automatycznie dostosowuje siłę pracy do prędkości jazdy, co zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje samochodu na ruchy kierownicą. Dostępny jest adaptacyjny układ jezdny FlexRide, za pomocą którego łatwo można dostosowywać charakterystykę pracy zawieszenia, układu kierowniczego, przepustnicy i automatycznej zmiany biegów. Zwiększa on bezpieczeństwo prowadzenia w momentach krytycznych, samodzielnie optymalizując charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnej sytuacji drogowej. Opel Cascada może być wyposażony w koła o rozmiarze od 17 do 20 cali. Tarcze hamulców przednich mają średnicę 326 mm, a tylnych 325 mm.

Aktualności Opla - Nowej generacji silnik 1.6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Osiągi. Nowej generacji silnik 1.6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny

Nowy Opel Cascada będzie dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera silnik benzynowy 1.4 Turbo, który współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów i jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Jednostka rozwija, dzięki funkcji overboost, maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Silnik diesla 2.0 CDTI o mocy 121 kW/165 KM dostępny jest z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Przy aktywnej funkcji overboost silnik ten rozwija maksymalny moment obrotowy 380 Nm.


Ważnym w gamie jednostek napędowych nowego Opla Cascady będzie silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Ta średniolitrażowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem jest pierwszą z gamy silników nowej generacji, które wejdą do oferty Opla prawdopodobnie jeszcze w 2013 roku. Zapewnia niezwykle płynne rozwijanie mocy i wyjątkową ekonomikę eksploatacji. Silnik ten osiąga moc 125 kW/170 KM w zakresie 1 650 - 3 200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy do 280 Nm. Będzie dostępny z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Nowa, 6-biegowa przekładnia automatyczna o obniżonym tarciu wewnętrznym wyposażona jest w funkcję Active Select, która umożliwia ręczną zmianę przełożeń, co spodoba się kierowcom preferującym bardziej sportowy styl jazdy.


Później, do oferty jednostek napędowych Opla Cascady będą wprowadzane jeszcze mocniejsze wersje silników benzynowych i diesla.

Aktualności Opla - Przyjemność jazdy pod gołym niebem z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla

Zaufanie. Wyrafinowane technologie i rozwiązania
z zakresu bezpieczeństwa

Cascada łączy przyjemność jazdy pod gołym niebem z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla. Należą do nich biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL+ z aż 11 trybami pracy oraz przednia kamera Opel Eye drugiej generacji obsługująca większą liczbę systemów wspomagania kierowcy (rozpoznawanie znaków drogowych – TSR, ostrzeganie o niesygnalizowanej kierunkowskazem zmianie pasa ruchu – LDW, mierzenie odległości od poprzedzającego pojazdu – FDI oraz ostrzeganie przed kolizją – FCA). Dostępne są też: kamera cofania – RVC, system aktywnego wspomagania parkowania – APA, układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu – SBSA, ergonomiczne przednie fotele sportowe AGR, podgrzewane koło kierownicy oraz system wspomagania ruszania na pochyłościach – HSA.


Wyjątkowo sztywna konstrukcja kabiny jest wykonana z wysokowytrzymałej stali, co minimalizuje ryzyko odkształceń i zapewnia maksymalną bezpieczną przestrzeń w razie wypadku. Drzwi wyposażone są
w poprzecznie belki z wysokowytrzymałej stali oraz wzmocnienia górnych krawędzi. Słupki A, w których osadzona jest przednia szyba, wykonane zostały ze wzmocnionej prasowanej stali. W przypadku wywrócenia się pojazdu, aktywowane są pirotechnicznie wysuwane pałąki bezpieczeństwa, usytuowane za oparciami tylnych foteli. System ten uruchamia się także w przypadku innych silnych zderzeń – jednocześnie
z odpaleniem poduszek powietrznych – tak, aby przygotować pojazd na możliwe uderzenia wtórne
i potencjalne przewrócenie się. Przednie fotele wyposażone są w aktywne zagłówki oraz podwójne napinacze pasów. Napinacze pirotechniczne posiadają także pasy dwóch tylnych siedzeń.