Nowy silnik Astry OPC to król momentu

2012-05-09

  • Turbodoładowany 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny rozwija 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego

Opel News: New Astra OPC Engine is King of Torque

Rüsselsheim. Opel oferuje na rynku europejskim najmocniejszy pod względem wartości osiąganego momentu obrotowego z jednostki pojemności czterocylindrowy silnik benzynowy. 280-konna, turbodoładowana, całkowicie aluminiowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny, o pojemności 1998 cm3
z wartością 200,2 Nm z jednego litra pojemności dystansuje wszystkich rywali. Więcej nie oferują nawet auta super sportowe. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm jest dostępny od 2450 obr./min. do niemal 5000 obr./min., czyli w bardzo szerokim zakresie, co gwarantuje wysokie osiągi w każdej sytuacji.

Inżynierowie Opla dokonali poważnych zmian w konstrukcji dotychczasowego 2-litrowego turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem wykorzystywanego w modelu Insignia. Zupełnie na nowo zaprojektowano układ dolotowy silnika, tak aby dostarczyć jak najwięcej powietrza do turbiny. Turbosprężarka została zmodyfikowana tak, aby wytrzymać większe ciśnienie. Nowo wprowadzone elementy zwiększyły jej trwałość. Turbina aktywuje się już od 1 400 obr./min., dlatego nawet niewielki ruch pedału przyspieszenia wywołuje natychmiastowe reakcje. Maksymalne ciśnienie doładowania zostało zwiększone do 1,5 bara – o 25% więcej niż generuje turbina w Insignii.

 

Tak mocny samochód jak Astra OPC musi wytwarzać rasowy dźwięk pobudzający entuzjastów szybkich aut. Dlatego właśnie inżynieria dźwięku odegrała ważną rolę podczas projektowania tego modelu. Inżynierowie osiągnęli mocne, niskie brzmienie na zewnątrz samochodu, typowe dla wszystkich dotychczasowych generacji Astr OPC.

 

We wnętrzu uzyskano dźwięk przypominający brzmienie silników turboodrzutowych, który użytkownicy OPC znają z poprzedniej Astry. Jest on szczególnie wyraźny, kiedy kierowca wprowadza silnik ze średnich na wysokie obroty. Słychać go zwłaszcza podczas zmiany z trójki na czwórkę przy ostrym przyspieszaniu.

Opel News: New Astra OPC Engine is King of Torque

12 procent oszczędności paliwa

Astra OPC, wyposażona standardowo w system Start/Stop, spala w cyklu mieszanym
8,1 l/100 km emitując 189 g CO2/km. To bardzo konkurencyjne wartości w segmencie aut
o wysokich osiągach. W porównaniu do poprzedniej generacji (221 g/km; 9,2 l/km), poziom emisji CO2 i spalanie zmniejszyły się odpowiednio o 14 i 12%. To wspaniałe sportowe coupé rozpędza się do setki
w 6 sekund.

 

Zanim zmodyfikowany silnik Astry OPC wszedł do produkcji, został poddany serii trudnych testów. Zbadano jego wytrzymałość podczas prób Astry OPC na dystansie 10 tys. km na północnej pętli niemieckiego toru Nürburgring w warunkach wyścigowych, co równa się 180 tys. km w normalnej eksploatacji.