Nowej generacji silnik 1.6 Turbo rozpoczyna proces wymiany jednostek napędowych Opla

2012-05-13

  • Silnik benzynowy 1.6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem Start/Stop
  • Zużycie paliwa i emisja CO2 niższe o 13% niż w jednostkach poprzedniej generacji
  • Wysoki moment obrotowy gwarantuje lepszą kulturę pracy
  • Trzy nowe rodziny silników w ciągu następnych 12 miesięcy

Opel News: New generation 1.6 turbo begins powertrain renewal at Opel

Rüsselsheim. Opel gruntownie odświeża gamę silnikową. Trzy zupełnie nowe rodziny silników zastąpią obecnie stosowane jednostki. Celem jest uzyskanie przewagi konkurencyjnej nie tylko pod względem zużycia paliwa, ale także poziomu emisji spalin oraz podniesienie kultury pracy i zmniejszenie emitowanego hałasu.

 

Pierwsza jednostką w serii jest czterocylindrowy turbodoładowany silnik 1598 cm3 z bezpośrednim wtryskiem benzyny
i systemem Start/Stop. Nowy silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC będzie wytwarzany w kilku wariantach mocy i stosowany w kilku modelach. Produkcja w zakładach Szentgotthardt na Węgrzech rozpocznie się pod koniec tego roku.

 

Priorytetem w udoskonaleniach było zapewnienie płynnego przyspieszenia, dużej mocy, niskiego poziom hałasu i ograniczenie spalania. Nacisk położono też na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego. Inżynierom udało się osiągnąć 187,5 Nm z litra pojemności – wzorcowy wynik dla seryjnie produkowanych silników. Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i jest dostępny już od 1700 obr./min. Maksymalna moc 200 KM jest osiągana przy 4700 obr./min. W porównaniu do poprzedniego silnika 1.6 Turbo zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone o 13%.

„W ciągu najbliższych 12miesięcy wypuścimy trzy zupełnie nowe generacje silników. To demonstruje jak szybko wprowadzamy nowe produkty”, powiedział szef Opla Karl-Friedrich Stracke. „Nasz nowy silnik 1.6 turbo
z bezpośrednim wtryskiem jest prawdziwym gigantem w zakresie momentu obrotowego. Moc jest rozwijana niezwykle płynnie i bezgłośnie”, wyjaśnił dyrektor ds. silników benzynowych, Thomas Johnen.

 

Pierwszy benzynowy silnik Opla z bezpośrednim wtryskiem 2.2 ECOTEC o mocy 114 kW/155 KM zadebiutował w modelach Signum i Vectra już w 2003 roku, a następnie w Zafirze. W 2007 roku Opel zaoferował pierwszy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem w modelu GT: 2-litrową jednostkę o mocy 194 kW/264 KM. Rok później ten silnik został wprowadzony do Insignii w dwóch wariantach mocy 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM. Nową Astrę OPC napędza najnowsza wersja tego silnika o mocy aż 206 kW/280 KM.