Opel powraca do sportów motorowych

2012-11-20

  • Zawody dla amatorów oraz program wspierania utalentowanych kierowców w wyścigach torowych i rajdach
  • Międzynarodowy program rajdowy z udziałem wersji rajdowej nowego modelu Opel ADAM
  • Program wyścigów torowych w Niemczech z udziałem nowego wyścigowego modelu Astra OPC

Aktualności Opla - Opel powraca do sportu samochodowego

Rüsselsheim. Międzynarodowym programem rajdowym z udziałem ADAMa, nowego modelu Opla, oraz programem wyścigów torowych
w Niemczech, z udziałem nowej Astry OPC, Opel powraca do rywalizacji w wyścigach samochodowych. „Te nowe przedsięwzięcia odgrywają ważną rolę w procesie zmiany strategicznej pozycji firmy. Są one zasadniczym elementem profilu naszej marki” – mówi
dr Thomas Sedran, wiceprezes Opla. Producent z Rüsselsheim ma się czym pochwalić. Może czerpać z długiej tradycji, zwłaszcza w obszarze zawodów amatorskich. Celem firmy jest stworzenie nowej formy współzawodnictwa, w którym zaawansowane technologie, będą dostępne dla szerokiej rzeszy zainteresowanych . A jednocześnie aspekt współzawodnictwa będzie dopingował młodych, ambitnych kierowców.

Aktualności Opla - Opel Astra OPC

Rajdy – rozwój talentów we współpracy z ADAC

Zaangażowanie Opla w wyścigi samochodowe oznacza współzawodnictwo na arenie europejskiej. To zrozumiałe, ponieważ poza rynkiem niemieckim, rajdy samochodowe cieszą się zainteresowaniem również w wielu krajach Europy, w których marka Opel jest obecna. Co więcej, międzynarodowa federacja sportów motorowych FIA uchwaliła właśnie zasady punktowania i awansu młodych kierowców sportowych. Rajdowa wersja nowego Opla ADAMa została dostosowana do standardu R2 FIA i wyjedzie na trasy w sezonie 2013. Te prowadzone przez amatorów samochody wezmą udział we wspieranym przez markę Opel pucharze „ADAC Opel Rally Cup” odbywającym się w ramach serii zawodów „ADAC Rally Masters”. Zachętą do udziału w zawodach są nagrody pieniężne dla najlepszych kierowców. Dodatkowo ustanowiono specjalny system punktowania młodych kierowców „junior rally” dla zawodników w wieku do 27 lat. Zwycięzca konkurencji finałowych będzie mógł w następnym sezonie skorzystać z pomocy profesjonalnych instruktorów.

Aktualności Opla - Hermann Tomczyk, Prezes ADAC Sports i dr Thomas Sedran wiceprezes zarządu Opel

Jako liczący się partner, Opel pozyskał wsparcie niemieckiego automobilklubu ADAC, którego wizja rozwoju i wspierania młodych talentów jest niemal identyczna z programem Opla. Przede wszystkim jednak ADAC dysponuje potencjałem organizacyjnym i infrastrukturą potrzebną do realizacji wspólnego projektu. Strategia Opla na razie obejmuje działania do 2016 roku. Na kolejne lata przewidziano wieloelementowy program rozwoju
i promowania utalentowanych kierowców, którzy będą mieli możliwość wziąć udział
w wyścigach na poziomie międzynarodowym. W początkowych dwóch etapach programu, kierowcy będą jeździć ADAMem, natomiast w trzecim i czwartym etapie planowane jest wykorzystanie Opla Corsy kolejnej generacji.

Aktualności Opla - Amatorskie sporty samochodowe

Wyścigi torowe – Astra OPC Cup będzie częścią VLN Endurance Championship

Modelem zaplanowanym przez Opla do udziału w wyścigach torowych jest nowa Astra OPC. Będzie dostępna w wersji wyścigowej od sezonu 2013. Modele przeznaczone do udziału w wyścigach są dostosowywane do standardów „VLN Endurance Championship” – najpopularniejszych wyścigów amatorskich
w Europie. Te same samochody będą także startować w pucharze marki, w specjalnej klasie „Astra OPC Cup”. Kulminacją sezonu będzie 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring.

Aktualności Opla - Opel ADAM Cup - profesjonalne technologie

Organizatorzy przygotowali dla współzawodników wiele atrakcji, które wykraczają poza udostępnienie technologii wyścigowej z najwyższej półki . Projekt rajdowy przewiduje również pulę nagród pieniężnych.
A zawodnicy mogą także liczyć na zakup części zamiennych w atrakcyjnych cenach oraz pomoc techniczną i wsparcie organizacyjne na i poza torem wyścigu lub trasą rajdu.

Aktualności Opla - Ascona A Rally, 1974

Historia sportów motorowych – największe osiągnięcia Opla

Era obfitująca w największe rajdowe sukcesy marki rozpoczęła się w połowie lat 70-tych. Kluczową postacią był niemiecki kierowca Walter Roehrl, jeden z najlepszych kierowców rajdowych w historii. Startując dla Opla,
i prowadząc Asconę A wywalczył rajdowe mistrzostwo Europy w 1974 roku a następnie powtórzył ten sukces, już za kierownicą Ascony B, w 1979 roku. Ukoronowaniem kariery genialnego kierowcy z Regensburga było mistrzostwo świata w 1982 roku zdobyte za kierownicą legendarnej Ascony 400. Opel na torze wyścigowym czuje się jak w domu. W amatorskich wyścigach samochodów turystycznych marka z logo błyskawicy zanotowała niezliczoną liczbę sukcesów na własnym podwórku – północnej pętli toru Nürburgring. Od 1993 roku Manuel Reuter i jego wyścigowa Calibra V6 stali się ulubieńcami fanów. Początkowo Reuter startował nią w wyścigach DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft), później zdobył tytuł mistrzowski w serii wyścigów ITC (International Touring Car Championship). Inne sukcesy, to tytuł mistrza producentów w serii DTM/ITC 1998 w klasie STW (Super Tourenwagen) za kierownicą Vectry. W 2003 roku Reuter i dwaj inni kierowcy odnieśli zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring prowadząc Astrę V8 Coupé.