General Motors i PSA Peugeot Citroën zacieśniają współpracę

2012-11-04

  • Cztery projekty konstrukcji wspólnych platform pojazdów
  • Kolejne kroki w tworzeniu wspólnego systemu zakupów
  • Zatwierdzony plan oszczędności – 2 mld USD rocznie


Detroit/Paris/Rüsselsheim – General Motors i PSA Peugeot Citroën potwierdziły dziś najważniejsze etapy współpracy w celu realizacji zawartego pomiędzy nimi Globalnego Sojuszu Strategicznego. Zgodnie
z warunkami porozumienia podpisanego 29 lutego 2012 roku, partnerzy Sojuszu wybrali cztery projekty konstrukcji platform pojazdów i potwierdzili kolejne kroki w organizacji jednego systemu zakupów.

Cztery projekty konstrukcji wspólnych platform pojazdów

Projekty wybrane do kolejnego etapu prac, obejmują następujące segmenty dla obu grup:

  • Program konstrukcji kompaktowego, wielofunkcyjnego vana dla Opla/Vauxhalla oraz kompaktowego Crossovera/SUV-a dla Peugeota
  • Program konstrukcji małego, wielofunkcyjnego pojazdu dla Opla/Vauxhalla i Citroena
  • Konstrukcja nowoczesnej platformy małego samochodu o niskiej emisji CO2 dla kolejnej generacji aut Opla/Vauxhalla i PSA w Europie i na innych rynkach
  • Program konstrukcji średniej wielkości samochodów dla Opla/Vauxhalla oraz Peugeota i Citroena

 

Pierwsze pojazdy skonstruowane w ramach wspomnianych wyżej programów, sojusznicy zamierzają wprowadzić na rynek do końca 2016 roku.

Wszystkie projekty będą rozwijane w oparciu o najlepsze rozwiązania i technologie partnerów.

Kolejne kroki w tworzeniu wspólnego systemu zakupów

Partnerzy Sojuszu potwierdzili także dalsze etapy organizacji wspólnego systemu zakupów. To przedsięwzięcie będzie wykorzystywać połączony potencjał partnerów w celu uzyskania oszczędności dla obu firm. Projekt będzie podlegać standardowej akceptacji organów antymonopolowych.

Potwierdzone oszczędności z synergii

W oparciu o wyżej wymienione programy firmy potwierdzają realizację wcześniej oszacowanych oszczędności, oscylujących na poziomie 2 mld USD rocznie, możliwych do osiągnięcia na przestrzeni najbliższych pięciu lat.


Po wybraniu projektów konstrukcyjnych i ustaleniu dalszych kroków organizacji systemu zakupów, przedstawiciele firm opracują ostateczne porozumienia. Będą również poszukiwać innych możliwości współpracy.

General Motors Co. (NYSE: GM, TSX: GMM) wraz z partnerami produkuje pojazdy w 30 krajach. Firma zajmuje czołową pozycję na największych i najszybciej rosnących rynkach motoryzacyjnych świata. Do General Motors należą marki Chevrolet i Cadillac oraz Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall
i Wuling. Więcej informacji na temat firmy i jej spółek zależnych, w tym firmy OnStar, światowego lidera
w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony pojazdów oraz usług informatycznych, można znaleźć pod adresem http://www.gm.com.

PSA Peugeot Citroën. Pod uznanymi na świecie dwoma markami Peugeot i Citroën, grupa PSA sprzedała
w 2011 roku 3,5 mln pojazdów, z czego 42 proc. poza Europą. W tym samym okresie, jako drugi co do wielkości europejski producent samochodów, PSA zanotowała przychody przekraczające 59,9 mld EUR. Firma ma swoje przedstawicielstwa handlowe w 160 krajach. W 2011 roku grupa przeznaczyła ponad 2 mld EUR na badania i rozwój, zwłaszcza w obszarze nowych źródeł energii. Działalność grupy obejmuje finanse (Banque PSA Finance), logistykę (Gefco) oraz części samochodowe (Faurecia). Więcej informacji można z znaleźć pod adresem http://www.psa-peugeot-citroen.com.