Aktualności Opla - ADAM spełnia marzenia: linki

Dowiedz się więcej
o nowym Oplu ADAMie.

Nowy Opel ADAM jest wyjątkowy tak, jak Ty. Przy jego budowie ostatnie słowo należy do Ciebie. Zacznij od wyboru wersji, a następnie swobodnie dobierz wszystkie potrzebne dodatki zgodnie
z Twoimi preferencjami.

Prezentacja multimedialna

Opel ADAM: najbardziej spersonalizowany miejski samochód

2012-11-08

  • Atak marki trwa: pierwszy mały miejski samochód Opla w segmencie A
  • ADAM to nieograniczone możliwości personalizacji samochodu
  • Najbardziej „kontaktowy” mały samochód za sprawą zintegrowanego systemu multimedialnego IntelliLink
  • Łatwa i przyjemna jazda po mieście dzięki najnowocześniejszym technologiom
  • Jedyny samochód w tej klasie zaprojektowany i produkowany wyłącznie w Niemczech

Aktualności Opla - ADAM: najbardziej zindywidualizowany samochód miejski

Rüsselsheim/Lizbona. Odliczanie trwa: już od początku 2013 roku Opel ADAM będzie dostępny w salonach. Mały, nowoczesny, stylowy samochód, mistrz w dyscyplinie personalizacji sprawi, że mieszkańcy miast będą się za nim oglądać. Na ulicach zrobi równie wielkie wrażenie, jak na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu. Nowoczesny, śmiały i barwny wygląd oraz niemal nieograniczone możliwości personalizacji – dzięki tym zaletom każdy ADAM jest jedyny
w swoim rodzaju.


Z ADAMem Opel wchodzi na rynek miejskich nowoczesnych samochodów z segmentu A. Jest krótki
i muskularny, mierzy 3,70 m długości i 1,72 metra szerokości (ze złożonymi lusterkami). Ten 3-drzwiowy hatchback idealnie czuje się w miejskim świecie, ale dysponuje wystarczającą dynamiką jazdy, aby błyszczeć również podczas dalszych wypraw. A to dzięki zawieszeniu i charakterystyce układu kierowniczego zaprojektowanym tak, aby ADAM poruszał się zwinnie, a kierowca czerpał maksymalną przyjemność z jazdy. ADAM pomieści cztery osoby, które docenią wysmakowaną atmosferę jego wnętrza. Kierowca i pasażer dysponują niespotykaną w małych autach przestrzenią. Deska rozdzielcza ADAMa może odzwierciedlać gust
i charakter jego właściciela, poprzez indywidulany wybór – z szerokiej gamy – kolorów, elementów dekoracyjnych, stylowych podsufitek i oświetlenia wnętrza.

Aktualności Opla - System audio-informacyjny IntelliLink

Opel ADAM to również najnowsze technologie
z segmentu premium. Nowy pakiet audio-informacyjny IntelliLink to zintegrowany system multimedialny, który pozwala na podłączenie smartfonów, opartych na platformie iOS Apple’a oraz pracujących w systemie Android. To sprawia, że ADAM jest najlepiej skomunikowanym ze światem małym samochodem. Jego miejski charakter podkreślają też nowej generacji asystent parkowania, który automatycznie zaparkuje auto, układ ostrzegający o pojeździe
w martwym polu oraz system „light touch” z trybem CITY wzmacniający wspomaganie kierownicy.


ADAM oferuje nie tylko wyposażenie z najwyższej półki w standardzie, ale przede wszystkim dużo większe, niż konkurenci, możliwości indywidualnej stylizacji wnętrza. Cena bazowa ADAMa z silnikiem benzynowym
o pojemności 1.2 litra i mocy 51 kW to 11 500 Euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Ale ceny dodatkowego wyposażenia, w tym najnowszych rozwiązań technologicznych i szerokiej gamy elementów służących personalizacji, również dostępne są w przystępnych cenach. Na przykład, zintegrowany system multimedialny IntelliLink jest dostępny już za dodatkowe 300 Euro, natomiast podświetlana podsufitka z 64 LED-owymi diodami tworzącymi wrażenie rozgwieżdżonego nocnego nieba to dodatkowo jedyne 380 Euro.

Aktualności Opla - ADAM stylistyka nadwozia

„ADAM ucieleśnia nowoczesność i młodość, wprowadza na ulice poczucie swobody. Ten samochód to synonim zabawy. Możesz go dopasować do swoich potrzeb i charakteru, jak żaden inny samochód. To mieszanka zalet małego auta, pozytywnego nastawienia
i zwinności. ADAM to doskonały wybór dla młodych kierowców, a także tych starszych, ale wciąż młodych duchem” – powiedział dr Thomas Sedran, wiceprezes zarządu Opla. „ADAM łączy gorące emocje z tym co najlepsze w niemieckiej inżynierii i jakości, dlatego odegra ważną rolę
w planowanym przez Opla zwiększeniu sprzedaży na rynku europejskim.”

Aktualności Opla - ADAM samochód w szybko rosnącym segmencie małych aut

Energetyczne koła: ADAM, nowicjusz w klasie małych miejskich samochodów

ADAM pojawia się w ważnym momencie ofensywy Opla na rynku motoryzacyjnym. Od 2008 roku Opel całkowicie odmienił linię swoich modeli, zaczynając od produktu kluczowego jakim jest Insignia, poprzez najlepiej sprzedające się modele, a skończywszy na wprowadzeniu na rynek Opla Ampery (samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu), Opla Mokki (miejski SUV) oraz, produkt najbliższej przyszłości, Opla Cascady (średniej wielkości kabriolet). Wszystkie te modele poszerzają ofertę Opla i są efektem trzeciej fazy programu zwiększenia obecności Opla na rynku motoryzacyjnym.


Obecnie Opel koncentruje się, w szczególności, na wzmocnieniu swojej pozycji w segmencie A i B, do których należą obecnie: ADAM o długości 3,70 m, Agila – 3,74 m, Corsa – 4,00 m, nowa Mokka SUV – 4,28 m oraz Meriva – 4,29 m. Wprowadzając ADAMa, Opel rozszerza swoją ofertę samochodów z segmentu A, do której należy, nieoferowana w Polsce, 5-drzwiowa Agila. Podczas, gdy Agila przekonuje funkcjonalnością
i praktycznymi zaletami, to ADAM wyróżnia się wyjątkowym potencjałem w możliwościach personalizacji, muskularną sylwetką i najnowocześniejszą technologią.

Aktualności Opla - ADAM: stylistyka nadwozia

ADAM nie czerpie z gotowych rozwiązań. On jest inny, świeży, śmiały na tle konkurencji, która podąża przetartą już ścieżką inspirowaną stylem retro. „ADAM udowadnia, że styl retro nie jest żelazną zasadą tej gry. Nowoczesność, wyobraźnia, indywidualizm i jakość to jego najważniejsze wartości” – powiedział dr Thomas Sedran. Po pierwsze, nowoczesny
i świadomy trendów w modzie wygląd współgra
z nieograniczonymi możliwościami personalizacji, co sprawia, że ADAM wyróżnia się na tle konkurencji. Po drugie, ADAM oferuje rozwiązania, które zazwyczaj dostępne są tylko w najlepszych modelach samochodów z najwyższej półki,
o czym świadczy chociażby wysoka jakość wykonania deski rozdzielczej, a także technologie podnoszące
i wspomagające bezpieczeństwo, komfort, czy radość jazdy. A najważniejsze jest to, że ADAM dostępny jest
w przystępnych cenach, z bogatym wyposażeniem w standardzie.


Z założeń Opla wynika, że 80 procent nabywców ADAMa to osoby prywatne, z czego połowa to nowi klienci Opla. Mimo to, Opel zakłada, że około 20 procent sprzedanych aut trafi do flot samochodowych i sektora handlowego, ponieważ ADAM ma potencjał, aby wyrażać kluczowe wartości niejednej firmy i wpisać się idealnie w jej zewnętrzny wizerunek. ADAMem zachwycą się zarówno ludzie młodzi, jak i nieco starsi, ale wciąż młodzi duchem, bez względu na płeć, dla których ważne jest, aby samochód odzwierciedlał ich styl, charakter
i osobowość. To osoby podążające za modą i stawiające na indywidualizm. Nie kopiują trendów, ale aktywnie uczestniczą w ich tworzeniu.

Aktualności Opla - ADAM: stylistyka nadwozia

„ADAM to samochód skierowany nie tylko do grupy lojalnych klientów Opla, którzy marzą
o niewielkim choć wyjątkowym aucie, ale też do rzeszy użytkowników, nie identyfikujących się dotąd z marką Opel. ADAM ich przekona, bo jest prawdziwy i po prostu inny od konkurencyjnych modeli. Klient nie musi już przyzwyczajać się do nowego samochodu, bo ADAM to kwintesencja osobowości i charakteru jego właściciela” – twierdzi dr Thomas Sedran.


Eksperci przewidują, że zapotrzebowanie na nowoczesne małe samochody miejskie, w której to grupie ADAM jest nowicjuszem, będzie wzrastać
w kolejnych latach. Od 2000 roku sprzedaż stylowych aut w klasie A (około 3,70 m długości) wzrosła o blisko 30 procent, a klasy B (około 4,0 m długości) – o ponad 110 procent. W 2011 roku prawie 630 000 tych samochodów zostało zarejestrowanych w Europie; dla porównania w 2008 roku jedynie 450 000. Opel zamierza podbić ten rozrastający się rynek wprowadzając właśnie ADAMa. Szczególne zapotrzebowanie na taki model samochodu widoczne jest we Włoszech, gdzie ADAM ma szansę znaleźć największą liczbę nabywców. Najważniejsze dla sprzedaży ADAMa rynki to Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Holandia.

Aktualności Opla - ADAM: w pełni produkowany w Niemczech

Produkowany w Niemczech:
z Eisenach na drogi Europy

Zamówienia na ADAMa przyjmowane są już od września. Do salonów samochody dotrą na początku 2013 roku. Godnym uwagi jest fakt, że ADAM został nie tylko zaprojektowany
w Niemczech – w International Technical Development Center (ITDC) w Rüsselsheim – ale będzie w całości w Niemczech produkowany. Opel jako jedyny producent samochodów podjął tego rodzaju decyzję, a fabryka w Eisenach podoła temu zadaniu dzięki wysokiej wydajności. Opel nieustannie unowocześnia fabrykę, aby sprostać najnowszym standardom i spełniać najwyższe wymagania. W rozpoczęcie produkcji ADAMa, Opel zainwestował łącznie 190 mln Euro, z czego aż 120 mln w samą fabrykę, w tym w nowe budynki i linię produkcyjną. A zatem, już niedługo, nie tylko Corsa, ale też ADAM, będą opuszczać taśmę montażową w Eisenach z etykietą „Made in Germany”.