Zupełnie nowy Opel ADAM inspiruje młodych artystów

2012-07-19

  • Filmy, zdjęcia i materiały informacyjne dostępne na mikrowitrynie ADAMa
Aktualności Opla - Zupełnie nowy Opel ADAM

Rüsselsheim. Firma Opel, gotowa do wprowadzenia na rynek zupełnie nowego, eleganckiego samochodu miejskiego ADAM, zawarła umowy współpracy na wyłączność
z kilkoma awangardowymi artystami, takimi jak Julien Simshäuser, „Totally Enormous Extinct Dinosaurs” i duetem „Invernomuto”. Ci młodzi
i obiecujący twórcy z Niemiec, Wielkiej Brytanii
i Włoch reprezentują również rynki, na których Opel ADAM powinien cieszyć się największym zainteresowaniem po wprowadzeniu go do regularnej oferty na początku 2013 r. Efekty współpracy z artystami będą prezentowane na mikrowitrynie ADAMa zawierającej filmy, relacje zza kulis projektu oraz zdjęcia.

 

Dyrektor ds. marketingu Opla, Tomas Caetano, mówi: „Cieszymy się, że przy wprowadzaniu na rynek naszego szykownego miejskiego Opla ADAMa będziemy pracować z tak utalentowanymi awangardowymi artystami młodego pokolenia. Opracowując ten model, postawiliśmy nie tylko na tradycyjną niemiecką myśl techniczną, ale
w dużej mierze także na kreatywność, aby umożliwić personalizację samochodu w możliwie największym zakresie. Ta kreatywność i indywidualizm znalazły odzwierciedlenie w pracach i kreacjach zaproszonych artystów”.

 

Współpraca z artystami rozpoczęła się jeszcze na etapie powstawania Opla ADAMa, na długo przed opublikowaniem pierwszych zdjęć modelu. Artyści mogli zobaczyć model dużo wcześniej. Z tej inspiracji powstały trzy zdecydowanie różniące się projekty, z których każdy nawiązuje charakterem w swój indywidualny sposób do trzydrzwiowego i czteromiejscowego auta. Trzy odmienne stylizacje — JAM, GLAM
i SLAM — można dalej zindywidualizować w stopniu niespotykanym w innych pojazdach na rynku.

Od dinozaurów do super bohaterów

Dla Juliena Simshäusera inspiracją było najwyraźniej przestronne wnętrze Opla ADAMa. Artysta z Heidelbergu zaprojektował cyfrowy świat, przypominający rodzaj interaktywnej krainy czarów z falującymi liniami
i abstrakcyjnymi kształtami. „Tak jak ja mogę podłączyć smartfona do Opla ADAMa, zwiedzający może podłączyć się do mojej instalacji i wprawić wszystko w ruch, wydając odpowiednie polecenia” — wyjaśnia Simshäuser. Ten kreatywny dwudziestotrzylatek, okrzyknięty najlepszym artystą wykorzystującym media cyfrowe w 2009 r., koncentruje się w swojej pracy nad relacją między naturą a technologią, snując rozważania nad tym, do czego prowadzi coraz większe uzależnienie od sieci społecznościowych.

Orlando Higginbottom, znany szerszej publiczności pod pseudonimem „Totally Enormous Extinct Dinosaurs”, słynie z kolorowych nakryć głowy i kostiumów T-Reksa. Ten producent muzyczny i DJ skupił się na odcieniach
i możliwościach personalizacji ADAMa. Tak powstał bogaty, barwny i wypełniony wybuchającymi chmurami konfetti wideoklip towarzyszący utworowi „American Dream Part II”. Ścieżka dźwiękowa z nowo wydanego debiutanckiego albumu artysty, zatytułowanego „Trouble”, została uznana za „najgorętszą płytę świata” przez pierwszy program radia BBC w Wielkiej Brytanii jeszcze przed premierą teledysku. „Zawsze uważałem za okropnie nudne to, że wszyscy jeździmy jednym z 15 modeli pojazdów w kolorze, który praktycznie nie różni się od pozostałych. Dopiero Opel ADAM wnosi powiem świeżości i jest zupełnie inny pod tym względem” — stwierdził 26-letni Brytyjczyk.

Artystyczny duet „Invernomuto”, czyli Simone Bertuzzi (28) i Simone Trabucchi (27), czerpał inspirację z męskiej i muskularnej stylistyki ADAMa. „Oczywiście Opel ADAM to nie muscle car, dlatego chcieliśmy też zwrócić uwagę na jego elegancką sylwetkę” — wyjaśniają Włosi. W ich filmie występuje typowy super bohater, który pręży muskuły pod obcisłym kombinezonem i skrywa twarz pod fantazyjną maską, a całe noce spędza na torze kartingowym, przechwalając się swoimi umiejętnościami. To typowa interpretacja w stylu „Invernomuto”, który słynie z często absurdalnego, a niekiedy zagadkowego poczucia humoru.

Nowy Opel ADAM będzie miał swoją światową premierę podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu
(29 września –14 października 2012 r.). Pierwsze egzemplarze małego, eleganckiego, miejskiego Opla pojawią się w salonach sprzedaży w styczniu 2013 r.