Lider segmentu osobowych minivanów, Opel Meriva, wkrótce z nową automatyczną skrzynią biegów

2012-06-03

  • Silnik 1.4 Turbo 120 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną
  • Nowa generacja automatycznych skrzyń biegów: mniejsze opory, większy komfort, krótsze czasy zmiany przełożeń
  • Turbodiesel 1.7 CDTI 110 KM także dostępny z automatem nowej generacji
  • Elegancki mistrz elastyczności i ergonomii utrzymuje pierwsze miejsce w swojej klasie

Opel News - Segment leader Opel Meriva now with gasoline automatic transmission

Rüsselsheim. Opel rozszerza ofertę Merivy, swojego mistrza elastyczności i ergonomii,
pod kątem klientów ceniących sobie komfort
i wygodę. Europejski lider segmentu minivanów klasy B (25% udziałów w 2011 r.) jest teraz dostępny z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo (88 kW/120 KM) i automatyczną skrzynią biegów. Do tej pory tylko diesel 1.7 CDTI był oferowanym z przekładnią automatyczną. Meriva z silnikiem 1.4 Turbo wyposażona jest
w nową generację 6-biegowych skrzyń
o zmniejszonych oporach wewnętrznych, które cechuje płynniejsza i szybsza zmiana przełożeń. Meriva 1.7 CDTI (81 kW/110 KM) także otrzymała skrzynię nowej generacji.

 

Ceny Opla Merivy, który jest standardowo wyposażony w portalowe drzwi FlexDoors oraz system aranżacji siedzeń FlexSpace, zaczynają się od 57 950 zł. Ceny wersji z silnikiem 1.4 Turbo oraz 1.7 CDTI zostaną podane wkrótce.

 

Nowa wersja Merivy 1.4 Turbo z 6-biegową skrzynią automatyczną rozwija moc 88kW/120 KM i zapewnia solidny moment obrotowy 200 Nm dostępny od 1750 obr./min. Auto przyspiesza do 100 km/h w ciągu zaledwie 11,9 s i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,2 l/100 km
(169 g CO₂/km). Meriva z tym samym silnikiem i manualną skrzynią 6-biegową spala 6,4 l/100 km.

 

Meriva 1.7 CDTI (81 KW/110 KM) ze skrzynią automatyczną dysponuje imponującym momentem 280 Nm już od 2300 obr./min. Auto przyspiesza do 100 km/h w ciągu 12,9 s i osiąga prędkość maksymalną 178 km/h. Zużywa 6,1 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym i emituje 160 g CO₂/km.

Nowa generacja automatycznych skrzyń: mniejsze opory, więcej komfortu, krótsze czasy zmiany przełożeń

Druga generacja 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów zadebiutuje latem 2012 wraz z rokiem modelowym 13. Poza zwiększeniem skuteczności, główne modyfikacje obejmują krótsze czasy zmiany przełożeń oraz obniżenie hałasu i drgań. Dzięki ograniczeniu rozmiarów koła głównego zmniejszono jego bezwładność. Efektywność została zwiększona także dzięki modyfikacjom poszczególnych przekładni, w tym tarcz dociskowych, łożysk i pierścieni uszczelniających. Sztywność sprężyny tłumiącej została zmniejszona niemal o połowę, aby lepiej niwelować wibracje. Do kontroli zmiany biegów zastosowano nowe elektrozawory, które są lżejsze i umożliwiają szybszą reakcję. Jej czas skrócił się o 60% (o 100 milisekund), a ogólny czas zmiany biegu jest teraz krótszy o 40%.

 

Tak jak poprzednio, także w nowej generacji 6-biegowych skrzyń automatycznych zmiana biegów może się odbywać w trybie ActiveSelect, czyli przez manualne wybieranie przełożeń za pomocą drążka zmiany biegów. Adaptacyjny system sterowania przekładnią obejmuje wiele inteligentnych funkcji, w tym: automatyczne włączanie biegu neutralnego na postoju, co oszczędza paliwo oraz program „górski”, który dobiera mapę przełożeń w zależności od stopnia nachylenia drogi. Inną zaletą nowej generacji skrzyń jest zmniejszenie ich wymiarów o 30 mm, co z kolei zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego.

Elegancki mistrz elastyczności i ergonomii utrzymuje pierwsze miejsce

Od swojego debiutu w roku 2010, druga generacja Opla Merivy pozostaje liderem europejskiego rynku minivanów klasy B. W 2011 mistrz elastyczności i ergonomii osiągnął 25% udział w rynku, a w Niemczech było to aż 43%. Do końca kwietnia 2012 drugą generację Merivy wybrało 218 tys. europejskich klientów. W raporcie awaryjności pojazdów ADAC za rok 2011, który został opublikowany w maju, Opel Meriva ponownie zdobył tytuł najlepszego minivana, co czyni go jednym z najbardziej niezawodnych pojazdów w Niemczech.

 

Atrakcyjna stylistyka, wysoka jakość i unikalna elastyczność aranżacji wnętrza oraz wyjątkowa ergonomia przyczyniają się do sukcesu Merivy. Niemieckie stowarzyszenie lekarzy ortopedów („Aktion Gesunder Rücken e.V.”) przyznało Merivie, jako pierwszemu na świecie seryjnemu pojazdowi, swój prestiżowy certyfikat jakości AGR. System aranżacji siedzeń FlexSpace, koncepcja drzwi portalowych FlexDoors, dostępne opcjonalnie ergonomiczne fotele AGR, konsola centralna FlexRail oraz w pełni zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix – stanowią unikalne atuty sprzedażowe.