Astra OPC: najmocniejsza Astra w historii dostępna od 127 950 zł

2012-06-18

  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund
  • Maksymalna prędkość 250 km/h, moment obrotowy 400 Nm
  • Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i pojemności 2 litrów
  • Wyczynowe podwozie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i wysoce wydajnym zawieszeniem z kolumnami HiPerStruts
  • W Polsce Astra OPC jest dostępna w salonach Opla od połowy lipca br.
Astra OPC: najmocniejsza Astra w historii

Rüsselsheim. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie miała miejsce światowa premiera wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC
z bezpośrednim wtryskiem paliwa
i turbodoładowaniem, o mocy 206 kW/280 KM
i o pojemności 2,0 l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. To najszybsza Astra w historii, a jej ceny zaczynają się już od 127 950 złotych.

 

Jedną z głównych zalet Astry OPC jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), dzięki któremu kierowca może w bezkompromisowy sposób wykorzystać moc samochodu.
W połączeniu z układem podwozia FlexRide, z trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne wrażenia z jazdy. Tryb standardowy zapewnia wysoki komfort podróżowania, a specjalny tryb sportowy – wyostrza reakcje samochodu. Natomiast po przełączeniu w tryb OPC kierowca przenosi się w trzeci wymiar: reakcja kierownicy i pedału gazu jest natychmiastowa, a nastawy podwozia przygotowane są do bardzo dynamicznej jazdy.

Astra OPC: najmocniejsza Astra w historii

Na tym nie koniec. Model OPC zrobił dodatkowy krok naprzód. Został wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej, który daje Astrze OPC jeszcze większą stabilność, umożliwia lepsze panowanie nad pojazdem i zwiększa przyczepność. Innymi słowy, samochód lepiej trzyma się drogi w ostrych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, nawet na mokrej nawierzchni.

 

Astra OPC jest także wyposażona w nowe, wyczynowe fotele kubełkowe z zaawansowaną regulacją. Oba przednie fotele zwiększają sportowe
i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45% lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w przeciętnych warunkach drogowych.

 

Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.
W Polsce zamówienia na ten model można składać w salonach Opla od połowy lipca br.