Nowy Opel Mokka: niemiecki SUV z zawieszeniem skrojonym na europejską miarę

2012-06-18

  • Inteligentny system 4x4 automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych
  • Podwozie idealne do jazdy w mieście ma także zdolności terenowe
  • Wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa dzięki nowoczesnemu zawieszeniu i wydajnym hamulcom tarczowym na wszystkich kołach
Aktualności Opla -  Nowy Opel Mokka, niemiecki SUV z zawieszeniem skrojonym na europejską miarę

Rüsselsheim. Inżynierowie Opla zakończyli ostatnie jazdy testowe Mokką, nowym małym SUV-em Opla. Próby odbyły się w Niemczech przed planowanym na koniec tego roku wprowadzeniem auta do sprzedaży. Wyrafinowane zawieszenie Mokki, skonstruowane w Niemczech i dopasowane do wymagań europejskich klientów, było jednym
z najważniejszych elementów projektowania samochodu. W efekcie powstała konstrukcja idealnie sprawdzająca się w mieście, ale także przystosowana do jazdy poza utwardzonymi trasami. „Jesteśmy dumni z naszego nowego SUV-a – Mokki, którego wiele kluczowych elementów zostało skonstruowanych w Niemczech, w tym silniki, skrzynie biegów, zawieszenie, układ hamulcowy, systemy ESP
i 4x4, wygłuszenie akustyczne, układ wydechowy, fotele i wiele innych elementów“ – powiedział Ulrich Schmalohr, szef linii modelowej. „Stylistyka, osiągi, jakość, rozwiązania technologiczne i wrażenia dźwiękowe są dokładnie na takim poziomie, jakiego oczekują dziś klienci Opla.“

Aktualności Opla - Inteligentny napęd 4x4 w nowym Oplu Mokce

Inteligentny system napędu na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję

Oprócz podstawowej wersji z napędem na przednią oś, Mokka może być wyposażona
w system napędowy na wszystkie koła 4x4, który zapewnia lepszą trakcję i własności jezdne. Teraz skuteczna, inteligentna technologia 4x4 jest dostępna dla szerokiej rzeszy klientów. System 4x4 oznacza lepszą sterowność, zwłaszcza w zakrętach, i zapewnia odpowiednią przyczepność w przypadku uślizgu któregoś z kół. To jednak nie wszystko, system rozpoznaje kiedy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny. Na przykład, kiedy auto porusza się po autostradzie i ma dostateczną przyczepność. Wtedy cały moment napędowy trafia na przednie koła – system pracuje w trybie napędu przedniego FWD, co zapewnia optymalizację zużycia paliwa.

Moc rozdzielana jest automatycznie między przednią i tylną osią, w zależności od przyczepności lub sytuacji drogowej, co gwarantuje doskonałą kontrolę nad pojazdem. Podział momentu obrotowego zmienia się płynnie od 100/0 do 50/50 w warunkach słabej przyczepności. Kierowca ma do dyspozycji system, który dostosowuje się do warunków drogowych. Cały układ 4x4 ze wszystkimi komponentami waży zaledwie 65 kg, co sprawia, że Mokka jest ekonomiczna i nieuciążliwa dla środowiska.

Aktualności Opla - Pewne zawieszenie

Wyrafinowane zawieszenie zapewnia komfortową jazdę
i doskonałe parametry prowadzenia

Zawieszenie Mokki gwarantuje maksymalny poziom komfortu jazdy i świetną sterowność, nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Zastosowane z przodu kolumny MacPhersona zostały specjalnie udoskonalone przez inżynierów z Rüsselsheim. Wykorzystali oni sprężyny kompensujące obciążenia boczne, podwójne tuleje prowadzące oraz wzmocnione zawieszenie zwrotnic, aby poprawić komfort jazdy i parametry prowadzenia, a także aby zmniejszyć hałas i drgania. Tylne zawieszenie oparte jest na belce skrętnej o profilu litery U, usytuowanej przed tylnymi kołami. Ta zespolona oś jest zaprojektowana w dwóch wariantach – dla modeli 4x4 i FWD. W ten sposób kierowcy mają zapewnione optymalne własności jezdne i kontrolę nad pojazdem, niezależnie od wybranej wersji napędu.

Zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa w standardzie

Hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach są odporne na przegrzanie i odznaczają się znakomitymi parametrami hamowania. System ESP Mokki należy do najnowocześniejszych i zawiera specjalne rozwiązania, jak układ wspomagający ruszanie na pochyłościach (HSA) oraz układ wspomagający zjazd ze wzniesień (HDC), który utrzymuje stałą prędkość zjazdu i nie pozwala przekroczyć 20 km/h.

Dodatkowo, aby wykorzystać wszystkie możliwości zawieszenia, inżynierowie Opla zastosowali supernowoczesny, elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (EPS), który jeszcze dokładniej dostosowuje parametry pracy do prędkości jazdy. EPS należy do wyposażenia standardowego każdej Mokki.

Nowa Mokka łączy najlepsze wzornictwo i technologie Opla

Zupełnie nowa Mokka rozszerza ofertę produktów Opla, który jako pierwsza niemiecka marka wchodzi do segmentu sub-kompaktowych SUV-ów. Pomimo zaledwie 4,28 m długości, Mokka z powodzeniem mieści pięć osób na wysoko umieszczonych siedzeniach. Mokka wypełnia także dewizę Opla, którą jest łączenie atrakcyjnej stylistyki, innowacyjnych technologii oraz wyrafinowanych rozwiązań funkcjonalnych
i udostępnianie ich możliwie szerokiej rzeszy nabywców.

Napęd zapewniają trzy ekonomiczne silniki. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażone są
w pomagający oszczędzać paliwo system Start/Stop. Oferta jednostek benzynowych obejmuje wolnossący silnik 1.6 85 kW/115 KM o momencie obrotowym 155 Nm oraz silnik 1.4 Turbo 103 kW/140 KM o momencie obrotowym 200 Nm. Turbodiesel 1.7 CDTI o mocy 96 kW/130 KM i momencie obrotowym 300 Nm gwarantuje niewielkie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin. Model 1.7 CDTI dostępny jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową przekładnią automatyczną. Benzynowy 1.4 Turbo współpracuje aktualnie z 6-biegową skrzynią manualną, ale wkrótce także będzie dostępny z automatem.