Opel Astra ecoFLEX teraz z technologią Start/Stop.

2011-01-12

  • Nowa Astra jest już dostępna z technologią Start/Stop

  • Mniej zanieczyszczeń i niższe podatki dzięki spalaniu 3,9 l/100 km i emisji 104 g/km CO2

  • 5-drzwiowego hatchback dostępny już od 76 450 zł



Rüsselsheim. Astra 1.3 CDTI, teraz dostępna z technologią Start/Stop, zapewnia nowemu kompaktowi Opla jeszcze większą efektywność. Emisja spalin dla 5-drzwiowego hatchbacka wyposażonego w ten system została obniżona ze 109 g/km do zaledwie 104 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 4,1 l do 3,9 l/100 km. Dzięki tej technologii, która łączy całą gamę usprawnień mechanicznych
i aerodynamicznych, klienci w wielu krajach mogą liczyć na dodatkowe ulgi podatkowe. Ceny nowej Astry 1,3 ecoFLEX
z systemem Start/Stop w Polsce zaczynają się od 76 450 zł.


Astrę ecoFLEX napędza wielozaworowy turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.3 CDTI o mocy 70 kW/95 KM. Rozwija on moment obrotowy 190 Nm w szerokim zakresie 1750-3250 obrotów na minutę, wykorzystując wielopunktowy wtrysk paliwa w technice common rail pod ciśnieniem 1600 barów oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Jednostka napędowa jest teraz wyposażona w nowy moduł sterujący E59,
a układ kontroli recyrkulacji spalin (EGR) jest chłodzony płynem z układu chłodzenia silnika, co pozwoliło na obniżenie emisji spalin. Dodatkowo, standardowo montowany jest filtr cząstek stałych DPF. Astra 1.3 CDTI ecoFLEX wyposażona jest w pięciobiegową skrzynię manualną, zoptymalizowaną pod kątem obniżenia zużycia paliwa.

5-drzwiowego hatchbacka 1.3 CDTI ecoFLEX można zamówić także bez systemu Start/Stop. Natomiast nowy Opel Astra Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX jest wyposażony w ten system standardowo. Zużycie paliwa dla tej wersji wynosi
4,1 l/100 km, a poziom emisji CO2 109 g/km.


Wszystkie wersje Opla Astra 1.3 CDTI ecoFLEX wykorzystują poprawiającą aerodynamikę, aktywną przesłonę wlotu powietrza w osłonie chłodnicy. Pozostaje ona otwarta przy niskich prędkościach, a zamyka się automatycznie przy wyższych, aby uspokoić przepływ powietrza w przedniej części pojazdu. Uzupełnieniem tego rozwiązania jest precyzyjne ukształtowanie aerodynamiczne podwozia. Aby pomóc uzyskać jak najniższe zużycie paliwa, na tablicy przyrządów zamontowany jest wskaźnik zmiany biegu na wyższy. Należy on do wyposażenia standardowego wersji wyposażonych
w manualną skrzynię biegów.

Astra ecoFLEX należy do rodziny napędzanych silnikami diesla modeli ecoFLEX o niskiej wartości emisji CO2, do której należą także Corsa 1.3 CDTI (70 kW/95 KM), emitująca 94 g/km, oraz Insignia 2.0 CDTI (118 kW/160 KM), emitująca zaledwie 129 g/km. Opel inwestuje około 1 mld euro w nowe układy napędowe, mające umożliwić ekologiczną jazdę samochodem. Proces ten zaczyna się od optymalizacji gamy oferowanych przez Opla silników, umożliwienia zastosowania alternatywnych paliw, jak gazu LPG, czy CNG oraz popularyzacji technologii Start/Stop. Następny krok, to alternatywne systemy napędu, pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu, jak Opel Ampera, który zadebiutuje na rynku pod koniec 2011, a także pojazdy hybrydowe i elektryczne, napędzane wyłącznie energią z akumulatorów.