Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Opla Ampery

2011-08-25

  • Pojazd elektryczny spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa
  • Przekroczone minimalne wymagania do uzyskania maksymalnych ocen w każdej kategorii
  • Pierwszy samochód z maksymalną liczbą punktów w teście zderzenia bocznego

Aktualności Opla - Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Opla Ampery

Pierwszy pojazd elektryczny europejskiego producenta nadający się do codziennego użytku, oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, co zostało potwierdzone testami Euro NCAP. Opel Ampera w każdej kategorii przekroczył liczbę punktów potrzebną do uzyskania najwyższej oceny, w tym
w kategorii związanej z ochroną pasażerów, dzieci, przechodniów oraz w zakresie systemów wspomagających bezpieczeństwo. Ten pięciodrzwiowy sedan uzyskał również najwyższe oceny w testach zderzenia z przeszkodą bokiem. Doskonałe wyniki, jakie Ampera uzyskała w tym teście zawdzięczamy połączeniu wytrzymałej konstrukcji nadwozia, sztywnej klatki kabiny pasażerskiej i skutecznych systemów ograniczających przemieszczanie się pasażerów podczas uderzenia.


„W Oplu mamy długą tradycję tworzenia samochodów spełniających najwyższe możliwe standardy bezpieczeństwa,
a wynik Ampery tylko umacnia naszą pozycję lidera w tej dziedzinie. Ampera nie tylko spełnia, ale przekracza najostrzejsze warunki konieczne dla otrzymania najwyższych ocen we wszystkich kategoriach testów Euro NCAP.
To wyjątkowe osiągnięcie, z którego jesteśmy niezmiernie dumni” – stwierdził szef Opla Karl-Friedrich Stracke.


Ampera to pierwszy pojazd przetestowany przez Euro NCAP, który uzyskał maksymalną ilość punktów w teście zderzenia bocznego, który obowiązuje od 2009 roku. Podczas tego testu pojazd jest rozpędzany poprzecznie do prędkości 29 km/h, w kierunku nieruchomego słupa imitującego drzewo. Dzięki doskonałej odporności na zderzenie i sztywności konstrukcji nadwozia Ampery, pasażerowie są bardzo skutecznie chronieni. Szczególna rolę spełnia tu niezwykle wytrzymała klatka kabiny pasażerskiej. Została ona zaprojektowana tak, aby zapewnić jak najmniejszy stopień deformacji i jak największą przestrzeń przeżycia w przypadku zderzenia. Aby umożliwić rozproszenie wysokiej siły uderzenia, przednia, boczne
i tylna część kabiny pasażerskiej są chronione przez strefy kontrolowanego zgniotu.

Aktualności Opla - Pięć gwiazdek Euro NCAP dla Opla Ampery

Po przeprowadzeniu wszystkich testów zderzeniowych, sprawdzono także bezpieczeństwo systemów elektrycznych Ampery. Zespół akumulatorów Ampery, składający się z 288 ogniw litowo-jonowych w 9 modułach, usytuowany jest
w centralnej części pojazdu, a cała struktura samochodu jest zbudowana wokół niego. Dzięki zaawansowanej konstrukcji nadwozia cały układ jest doskonale chroniony zarówno
w przypadku kolizji przedniej jak i bocznej i nie ulega przemieszczeniu. W sytuacji awaryjnej, w której wymogi bezpieczeństwa nakazują wyłączenie wysokiego napięcia, zespół akumulatorów może być z łatwością odłączony przez służby ratownicze. Podczas kolizji elektrolit nie przedostaje się do przedziału pasażerskiego Ampery, a z samego układu wydostaje się go nie więcej niż 7 proc.


Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego Ampery obejmuje:

  • Standardowy układ antypoślizgowy czterech kół ABS, układ kontroli trakcji TC, elektroniczny układ rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych EBA oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP
  • Osiem poduszek powietrznych, w tym: przednie, boczne, kolanowe oraz zamontowane w podsufitce kurtyny powietrzne pomagające chronić głowy pasażerów w razie przewrócenia pojazdu
  • Opcjonalna kamera tylna współpracująca z wyświetlaczem nawigacji
  • System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX w fotelach tylnych
  • Regulowane aktywne zagłówki przednich foteli, ograniczające ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego na skutek uderzenia
    w tył pojazdu
  • System składania pedałów PRS dla ochrony dolnych partii nóg w przypadku zderzenia czołowego.


Elektryczna mobilność na co dzień


Ampera to pierwszy pojazd elektryczny, który umożliwia jazdę „w dowolne miejsce, w dowolnym czasie”. To sedan, zapewniający przestrzeń dla czterech dorosłych ludzi i ich bagażu, pojawi się na rynku pod koniec roku. Zespół akumulatorów litowo-jonowych o mocy 16 kWh zasila jednostkę napędową o mocy 111 kW/150 KM. W zależności od techniki jazdy, terenu i temperatury system ten umożliwia przejechanie od 40 do 80 km wykorzystując wyłącznie energię elektryczną, przy zerowym poziomie emisji. Niezależne badania wykazały, że to w zupełności wystarcza, aby zaspokoić potrzeby 80 procent europejskich kierowców, którzy dziennie pokonują mniej niż 60 km. Kiedy poziom naładowania akumulatorów spadnie do minimum, silnik benzynowy zostaje automatycznie uruchomiony i napędza generator, który dostarcza energię do silnika elektrycznego. Takie rozwiązanie zwiększa zasięg auta do ponad 500 km bez konieczności zatrzymywania się na stacji benzynowej.