Poznaj nowego Opla Antarę

Zobacz jak Opel Antara łączy miejski szyk z możliwościami terenowymi.

Dowiedz się więcej

Ulepszona technologia to większa zwinność i wyższy komfort jazdy.

Szeroki zakres modyfikacji i zabiegów ulepszających nadały Oplowi Antarze większą dynamikę i zwinność, zwiększając przyjemność prowadzenia i poprawiając komfort jazdy.

2011-04-08


  • Zoptymalizowane, na nowo zestrojone zawieszenie

  • Zaawansowane systemy zapewniają wysoki poziom czynnego bezpieczeństwa

Szeroki zakres modyfikacji i zabiegów dostrajających nadały Oplowi Antara większą dynamikę i zwinność, zwiększając przyjemność prowadzenia i poprawiając komfort jazdy.


Zmiany w osi przedniej objęły modyfikację kolumn McPhersona, ze zwiększeniem skoku sprężyn, a także
z nowym górnym mocowaniem kolumny, które jest bardziej elastyczne w pionie i wzdłużnie, ale sztywniejsze poprzecznie. W połączeniu ze zmodyfikowanym ustawieniem amortyzatorów i wzmocnionym drążkiem stabilizatora,
z większymi łożyskami i bardziej elastycznymi osłonami, takie rozwiązanie zapewnia większą sztywność boczną, bardziej bezpośrednie kierowanie i wyższy komfort jazdy.


Wielowahaczowe zawieszenie tylne, z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wleczonym po każdej stronie, również zostało zmodyfikowane i na nowo zestrojone. Wahacze wleczone mają teraz hydrauliczne tłumienie dla lepszej izolacji nadwozia. Zoptymalizowane mocowania kolumn amortyzatorów i sprężyny o zwiększonym skoku także łagodzą nierówności na drodze. Te rozwiązania w połączeniu ze wzmocnionym drążkiem stabilizatora, szerokim rozstawem kół
(1 569 mm przód, 1 576 mm tył) i znacznym w tej klasie aut rozstawem osi (2 707 mm), gwarantują lepszą przyczepność, zwiększoną stabilność i bardziej zrównoważony komfort resorowania.


Zębatkowy układ kierowniczy nowej Antary, wspomagany zależnie od prędkości, zawiera zmodyfikowane mocowanie kolumny oraz wzmocniony drążek pośredni z przegubem kulowym. Otrzymana w efekcie większa sztywność układu nie tylko daje kierowcy bardziej precyzyjne wyczucie pojazdu, ale też zmniejsza siłę potrzebną do manewrowania.

Układ hamulcowy Antary także spełnia wysokie wymagania bezpieczeństwa czynnego i odpowiada wysokim własnościom jezdnym zawieszenia. Duże wentylowane tarcze z przodu
i z tyłu współpracują z ulepszonym czterokanałowym systemem ABS i układem wspomagania nagłego hamowania, zapewniając siłę hamowania, na której możesz polegać zawsze i w każdych warunkach.


Bogaty zestaw najnowocześniejszych systemów wspomagających jeszcze bardziej poprawia czynne bezpieczeństwo. Są to między innymi:


  • Elektroniczna kontrola stabilności ESC zawierająca aktywne zabezpieczenie ograniczające ryzyko dachowania ARP
    i układ kontroli hamowania na łuku CBC

  • Układ wspomagania ruszania pod górę HSA przeciwdziałający stoczeniu się auta na wzniesieniach

  • Układ wspomagania jazdy po pochyłościach DCS, utrzymujący na zboczu maksymalną prędkość pojazdu 10 km/h, przyhamowując przednie koła bez udziału kierowcy

  • Elektroniczny układ kontroli toru jazdy AOD (Active on Demand – aktywny w razie potrzeby), który pomaga zmniejszyć pod- i nadsterowność poprzez rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś.

  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu TPMS wykorzystuje czujniki w kołach i ostrzega kierowcę, jeśli któreś z nich straci więcej niż 0,3 bara.

  • Kontrola momentu obrotowego silnika EDC w wersjach napędzanych dieslami zwiększa moment, jeśli koła zostaną zablokowane na śliskiej nawierzchni przy gwałtownej redukcji biegu lub szybkim odpuszczeniu pedału sprzęgła.

Do wyposażenia standardowego należy układ samopoziomujący, który utrzymuje stały prześwit obciążonego lub holującego przyczepę pojazdu.


Antara ma również o wiele więcej do zaoferowania w zakresie użyteczności. Napędzana na wszystkie koła, może holować przyczepy o masie do 2 ton, a system stabilizacji przyczepy TSP kontroluje zachowanie się zestawu na drodze współpracując z układem kontroli toru jazdy, który zapobiega kołysaniu redukując moc silnika i przyhamowując pojazd.


Poza poprawionymi parametrami prowadzenia na drodze, napędzana na wszystkie koła Antara oferuje doskonałe możliwości terenowe. Zjazd poza utwardzone szlaki ułatwia sterowany elektronicznie rozdział napędu pomiędzy osiami, prześwit 176 mm, głębokość brodzenia 450 mm, kąt natarcia 20 stopni i zejścia 24 stopnie, a także kąt rampowy wynoszący 18 stopni.


Zależnie od wersji Antara jest wyposażona standardowo w 17- lub 18-calowe koła ze stopów lekkich (rozmiar ogumienia 235/65 R 17 i 235/55 R 18). Opcjonalnie dostępne są nowe, przyciągające wzrok koła z 19-calowymi felgami i oponami 235/50 R 19.